• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte plekken auto lak

Remcokoudum

Detailing rookie
19 apr 2020
4
2
begin op mijn dak witte plekken in de blanke lak te krijgen. Is ook alleen op het dak voor de rest van de auto niks aan de hand. Begint sinds een paar weken in eens.

Iemand die weet wat daar aan te doen is en hoe dit kan?

Bijlagen

• 2B894F47-9F8C-4A7D-9C80-799B0811514B.webp
    2B894F47-9F8C-4A7D-9C80-799B0811514B.webp
    213,5 KB · Weergaven: 51
Welkom op het forum. :)

Zo dan, de lak lijkt er wel met een roller aangebracht te zijn?

Zover het te beoordelen is van een foto, lijkt het mij oxidatie onder blanke lak o.i.d. De hechting van de blanke lak lijkt slecht.

Vreemde structuur in de lak, druiper-achtige taferelen en vettigheid in/onder de lak?

Laatst bewerkt:
dat het lijkt dat het gerold Zal door het witte komen denk ik, is heel vlekkerig wit namelijk.
Maar dit word alles er af schuren en opnieuw spuiten dus? Of blijft te lak nog vast genoeg zitten om het licht te schuren en dan te spuiten?

Naja, doelde meer op de druipers in de lak en de vele andere fratsen. :) Zoals de structuur midden-onder op de foto, naast de rand.

Heb je dit zelf gespoten?

Als de blanke of andere laklagen fratsen vertonen en/of de blanke lak niet goed hecht, dan zal je lagen moeten gaan verwijderen en weer opnieuw opbouwen.

Maar... Heb je al dingen geprobeerd? Het lijkt op bovenstaande en zal het nog glad voelen, maar misschien ligt er iets op de lak o.i.d.

Zo bovenstaand inderdaad.

Mijn oog was eerst gefocussed op het witte gedeelte maar rechts zie ik ook een druiper + slecht gespoten lak. Ziet uit als spuitbussenwerk.

Het dak is inderdaad niet netjes gespoten maar ga dit binnen kort glad schuren en een nieuwe laag er overheen. Heb het witte proberen te polijsten dit heeft geen effect het lijkt er echt onder te zitten

Dat zal inderdaad wel, ja. ;) Het witte zit ónder de blanke lak.

Ik denk dat alles opnieuw opgebouwd moet worden. Ook de delen die nu nog niet de problemen hebben zullen binnenkort de sjaak zijn. (Kan snel zijn)

@RedCat Alleen als alle oneffenheden eerst worden verwijderd.. anders blijf je deze altijd zien. Daarnaast, als je wrapt blijft de lak zich nog altijd verder transformeren onder je wrap.

@RedCat Oké mee eens, maar ik zou niet weten of ik dat zou aandurven als ik dat zo zie.

UV zal zeker minimaal doordringen maar er ontstaan momenteel witte vlekken welke er voorheen nog niet waren, dan is daarbij de vraag of dat door de uv straling ontstaat of door de chemische reactie. Of mis ik nu iets waardoor ik ernaast zit? Als dat duidelijk is weet je of wrappen mogelijk is. Blijft n feit dat ik eerst die uitloper en dergelijke weg zou halen. Die blijf je bij een wrap gewoon zien.

@RedCat
@Passaatje

Wat ik mij nog afvroeg;

Mijn oude motorkap had enorm veel oxidatie onder de clear coat. (Slechte hechting, overgespoten door andere eigenaar)
Deze kap ging van een beetje witte/doffe vlekken naar volgas bladderende clear coat in een korte tijd.

Een testpaneel in de schuur, uit de zon/UV, ging ook vrij vlot oxideren. Dus ik dacht altijd dat zodra de clear coat niet meer afsluit en er zuurstof/vocht onder komen, dat dit het begin was van het einde.

Als je dan zou wrappen, gaat dit proces toch ook door onder de wrap? En misschien dat je naar verloop van tijd fratsen gaat zien in de wrap? (Naden/hechting/etc) :)

@Quantoxx dat is ook mijn insteek / gedachtegang met betrekking tot plaatsvinding van het proces onder de wrap. Maar eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik er onvoldoende ervaring in heb om er een met feiten onderbouwd antwoord op te geven.

Wat ik wel weet is dat je op een dergelijke lak je na verloop van tijd de folie (wrap als ook ppf) verwijderd de kans groot is dat je de blanke lak mee trekt.

Je kan wrap ook als tijdelijke oplossing zien
Geen idee hoe lang dat spul mooi blijft
Enige ervaring is dat dure wrap (3M) ook behoorlijk wat onderhoud vraagt

En als de laaghechting van een lak stuk is, is er weinig nodig om het los te trekken