• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte puntjes tijdens/na polijsten. Eerst weer wassen?

Michiel Arndts

Detailing rookie
16 mrt 2010
16
0
Ik ben nu aan het polijsten met Mezzo op oranje. Omdat mijn auto (Audi A2) nogal veel hoeken, rondingen en kantjes heeft vliegt het polijstmiddel in het rond wegens slecht contact van de pad.
Moet ik nu de gehele auto met Mothers Showtime nalopen en alles weghalen of kan ik de auto gewoon een keer wassen en is het dan ook weg?
Wil hem daarna natuurlijk in de wax zetten maar of dat goed gaat met resten polijstmiddel...
 
Je moet, voordat je de machine aanzet, eerst het polijstmiddel verdelen over een vlak. Dus uitsmeren en/of stempelen met de machine/pad.
Daarna aanzetten en langzaam heen en weer bewegen.

Het voordeel van het stempelen/uitsmeren is dat je iedere keer een vers beetje polijstmiddel hebt.

Ik haal het residu meestal gelijk weg met apc of spray&wipe. Je kan ook wachten tot je klaar bent en de auto opnieuw wassen.

Ik gebruik alleen water om de auto af te spoelen, geen shampoo. Mijn theorie erachter is dat de lak echt schoon blijft en geen 'shampoolaagje' achter blijft.

Immers, je wilt de lak schoon houden voor de volgende stap: glaze, wax, sealant enz.
Op een schone lak heeft de volgende stap de maximale hechting.
 
Smeer het ook eerst uit. Maar omdat er dus veer randjes en bollingen zijn steekt er altijd een stuk pad uit waardoor het polijstmiddel eraf vliegt.
Haal dan ook zoveel mogelijk weg met de Showtime. Maar he beland ook op de ruiten en glazen dak. Misschien toch maar ff afspoelen dan.
 
Je kan ook de gebruikte doeken op/over de ruiten heen hangen.

8d40a8e7.jpg


Bij de zijruiten ook, gewoon een klein stukje laten zakken, randje van de doek óver de ruit en dan dicht doen. Eventueel klein stukje tape om de doek strak te houden.

Scheelt weer een hoop schoonmaaktijd van de ruiten. ;)
 
Probeer mischien wat minder polijstmiddel te gebruiken. Hoeken moet niks uitmaken. Ik heb bijna nooit spetters op de auto,of ik moet wel heel zwaar gaan polijsten.