• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte verkleuring op plastic door wax, sealer, cleaner,...

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Lange tijd geleden heb ik een gehoord dat een pure wax nooit witte vlekken achterlaat op plastics. Omdat ik er me toen niet wou aan wagen heb ik de zaak toch maar afgeplakt. Ik vraag me nu dus echt af of dat waar is of niet. Zomaar even testen heb ik geen zin in wegens beter voorkomen dan genezen. :D

Dus concreet; laat een wax, sealer, glaze, cleaner, polish witte vlekken achter op plastics? Zijn er merken die er meer last van hebben dan andere? Het zou bij mij gaan om: Mothers Cleaner, Mothers Sealer and glaze, Poorboy's EX-P en Poorboy's Natty's white.


Alvast bedankt.
 
ik smeer vaak nxt op mijn rubbers gaan ze mooi van glanzen, maar dat is ook de enigste wax die ik erop smeer, cleaner, polish e.d. zou ik niet doen.
 
Meestal is het probleem er als je het erop laat zitten ,niet afveegt dus en laat opdrogen.

Maar bij de poorboys producten heb ik er geen last van als je het op tijd afveegt.
(Mothers heb ik niets van.. dus kan ik je niets van zeggen)

Nuja vroegere ervaringen met turtle wax zijn natuurlijk wat slechter.:roll

Maar zoals gezegd ,beetje apc lost je problemen op moest het wel gebeuren..:ja
 
Het is niet te vergelijken met de goedkopere/oudere producten, maar een polish (als in polijstmiddel) kan wel wat residu achterlaten in kleine hoekjes e.d. Met wax en andere producten heb ik dit nog niet gemerkt. Maar goed, het is hier toch vaste prik om de auto na te lopen met Spray & Wipe of QD.

Afplakken doe ik eigenlijk alleen als het echt nodig is, bij polijsten e.d. Ik heb toch gemerkt dat er - bij machinaal werken - wat lijmresten van het tape afkomen, en dat vind ik redelijk irritant werken bij het uitpoetsen. (Je krijgt dan van die strepen die er net uitzien als krassen, je schrikt je lam van die ongein, en ze zijn relatief lastig uit te wrijven).
 
Tim vertelde me dat het juist de cleaners zijn die die witte vlekken veroorzaken, uitzonderingen zijn uiteraard niet uitgesloten.
Een pure wax zal als het goed is geen vlekken achterlaten, proef op de som genomen met de SN 2.0 op een stukje kunstof B stijl van mijn eigen Leon, jawel!
En verdomd, geen vlekken! Volgende keer de helft wel en de helft niet doen kijken wat het doet.
 
Ik heb hier een hele stapel van dat blauwe plakband liggen maar heb het nog nooit gebruikt.
Ik neem met een MFdoekje de boel gelijk weer af en heb nooit last van witte vlekken.
 
iemad die mij kan vertellen wat nou het verschil is tussen 3M 3434 blauwe masking tape, en normale gele masking tape die wordt gebruikt?

Volgens mijn wijsheid is de blauwe alleen "speciaal" voor watergedragen lakken. Maar dat zijn tegenwoordig alle lakken, behalve auto's uit het oostblok.

Ik zie geen nut, om een rol afplaktape te kopen, van een paar euro per rol, terwijl ik de gele tape inkoop voor nog geen 0.50 euro per rol...

Wat is het wezenlijke verschil??
 
Er is duidelijk verschil, toen ik voor het eerst begon met detailen gebruikt ik ook de standaard afplaktape. Probleem is dat deze goedkope tape lijmresten achterlaat en vaak ook niet lekker plakt op vochtige delen (wat je vaak hebt omdat je de auto net gewassen hebt.
Blauwe 3M tape is speciaal voor autospuiterij en bodyshops, houdt veel beter, laat absoluut geen lijmresten achter en kan lang blijven zitten als het moet.