• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte waas (hologrammen door rotary?) na meg's cleaner wax pasta

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramusters

Detailing rookie
25 jul 2010
17
0
Komt dit doordat ik het te lang of te kort laat curen? Of kan het ook aan een niet droge doek of iets anders liggen?
 
Swipetest gedaan, dan weet je of je niet te vroeg bent geweest ( te laat, dan had je staan te boenen ),
in elk geval is droge doek wel de nr 1
 
Heb vier tot zes minuten gewacht. Het is een lichtgrijze auto, dus erg moeilijk te zien:-"

Ik zal het op een donkere auto proberen en laten weten of ik te vroeg of te laat ben geweest

EDIT: Op een zwarte auto geen enkele probleem met dit product. Iets te vroeg of iets te laat levert geen problemen op met het uitpoetsen. Het ligt aan iets anders.

Ik denk dat het hologrammen zijn die ik met mijn rotary veroorzaakt heb
 
tijd zegt niet alles, de temperatuur en vochtigheidsgraad bepalen namelijk mee.
Even de vingertest ( swipe ), dan weet je meer.
 
Ook even kijken dat je het niet te dik opzet. En inderdaad wat ze hier ook zeggen kun je het te vroeg of te laat afnemen.
 
Zou het ook kunnen zijn dat het hologrammen zijn, die eerst verborgen waren ( de auto heeft een lichtgrijze lak) maar nu door het kleien tevoorschijn komen? Heb er namelijk wel met een rotary opgezeten :rules (op alleen het dak)
 
Als het waxrestanten (residu) is kun je dat met een doek oid wel wegvegen, desnoods met wat Quick Detailer oid, hologrammen door rotarygebruik veeg je niet weg..
 
was het de eerste keer dat je met een rotary werkte?
heb je er druk op gezet? of alleen de machine zijn eigen gewicht?
zitten de hologrammen ook op delen waar je nog bent geweest met de rotary :-b
en de hologrammen die je ziet, herken je het patroon? als zijnde een patroon die je zelf hebt gemaakt met de rotary?

met een sterk vullende wax oid zouden hologrammen deels verborgen kunnen worden, of zo dat ze niet meer zichtbaar zijn, zeker op grijs.

succes,

EDIT:// is de meguiars Cleaner paste wax wel geschikt voor machinaal applicatie?
volgens mij is die lijn alleen voor handmatige applicatie..
kan iemand anders dit bevestigen?
 
Als het met de machine is aangebracht dan zit daar zeker je probleem!
 
Dibbuz zei:
Als het met de machine is aangebracht dan zit daar zeker je probleem!


Ik bedoel dat de hologrammen veroorzaakt zijn door eerder gebruik van een rotary. De cleaner wax pasta heb ik natuurlijk met de hand aangebracht

Maar ik heb nog eens goed gekeken, het zijn hoogstwaarschijnlijk hologrammen. Ik heb de was gewoon goed aangebracht, dat was geen probleem.

Wat mij betreft kan deze dicht ...

:slotje

Bedankt voor de reacties:)^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.