• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke shampoo met wax geeft geen witte waas

Roel15

Detailing rookie
16 dec 2020
2
2
Hallo iedereen

In juli kochten wij een nieuwe Seat Ateca en sindsdien ben ik me gaan verdiepen in het reinigen van de wagen. Ik ben een echte beginner en ben helemaal nog niet toe aan alle detailtechnieken die ik met heel veel interesse op dit forum volg.
De waxlaag die bij levering op de wagen zat is er ondertussen (lang) af, en ik heb heel veel zin om de wagen van een nieuwe laag te voorzien. Echter ben ik hier bewust afgebleven, aangezien ik niet goed weet met welk product te beginnen en ik een witte waas op het plastic echt wel wil vermijden. De Ateca bevat immers heel wat plastic aan de bumpers, wielkasten en onderaan.
seat-ateca-se-technology-lava-blue.png


Persoonlijk zou ik een spraywax of een shampoo op basis van wax willen proberen. Simpelweg omdat dit me het eenvoudigste & snelste lijkt, ook al ben ik me ervan bewust dat dit niet de beste bescherming biedt.

Mijn vraag concreet:
zorgen shampoos op basis van wax ook voor deze witte waas? En welke zouden jullie me dan aanraden (Ter info: ik spuit de wagen altijd af met de tuinslang, hogedruk heb ik niet). Anders opteer ik voor het voorzichtig aanbrengen van een spraywax.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Welkom op het forum, Roel. :D

Gefeliciteerd met de 'nieuwe' aanwinst. Veel fijne en veilige km's gewenst.