• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart Metallic in de CQuartz en dan....welke wax geeft de meeste glans/diepte/warmte/natte look?

piponld

Detailing addict
14 feb 2013
91
55
Binnenkort gaat mijn Vectra een full detail krijgen met als kaarsje op de taart een CQuartz behandeling. Het betreft een metallic zwarte lak.

Nu is mijn vraag aan jullie de volgende;

"Welke wax zouden jullie over de CQuartz doen om het mooiste resultaat te krijgen" Ik weet dat de CQuartz een "harde" glasachtige glans gaat geven en vraag me af of het mogelijk is om door een wax eroverheen te zetten wat meer warmte en wetlook te krijgen.

Of is het verstandiger om de warmte en wetlook niet te willen nastreven en Reload te gebruiken en dus bij de "harde" glans te blijven?

Gooi dit in de groep omdat ik er zelf niet goed uitkom op dit moment.

groet,
Stephan
 
Ik zelf zal gaan voor de Monello Ibrido of Auto Finesse.
Reden: omdat ze beide heerlijke knikkers hebben :heart_eyes:
En makkelijk te verwerken zijn.
 
De eerste week zou ik sowieso C-Quartz zo laten als het is. Voor zwart metallic is er naar mijn mening niets mooier, geeft al veel diepte/wetlook.

Na die eerste week mag je erop los smeren , maar zorg ervoor dat je een pure wax neemt. 1 van de voorbeelden hierboven, Wolfgang Fuzion, Natty's Blue etc...
 
Wolfgang's Fuzion, Poorboy's World Natty's blue, Natty's red, Monello Ibrido, Dodo Juice Blue velvet, Purple Haze, enz.. genoeg om te kiezen dus. Maar zoals hierboven: neem een 'pure' wax (eentje zonder cleaners).
 
Pure was, ok das helder. Welke is dan afhankelijk van persoonlijke voorkeur...ook helder.

En het Reload op de CQuartz ipv was? Minder populair of minder fraai om naar te kijken? Of hier allemaal liefhebbers van in en uit poetsen :-"

De tip van de CQuartz de eerste week sowieso met rust laten is me bekend maar evengoed dank daarvoor.
 
De Cquartz laag een week met rust laten? Never nooit is mijn advies, of de auto moet een week lang droog staan.

Volgens de gebruikershandleiding: Vier uren na de Cquartz moet je nog een beschermlaag erover zetten. Reload wordt aangeraden, maar van Avi heb ik gehoord dat een wax ook kan. De Cquartz laag hardt dan verder uit onder de laag Reload.

Doe je dit niet, en gaat het regenen of spoel je af met demi-water, dan is de kans groot dat je kalkvlekken krijgt in je nog niet keiharde Cquartz laag. Juffer, Eelco en ik hebben dit dus al gehad met als resultaat dat je opnieuw kan polijsten en opnieuw Cquartz kan aanbrengen. Dit was wel met een iets oudere batch, de Cquartz-versie die nu verkocht wordt schijnt iets minder gevoelig te zijn voor deze kalkvlekken.
 
Wat ik me afvraag, heeft het nut om de gewone C-quartz ook geforceerd uit te laten harden d.m.v.infra rood licht zoals ze doen met de Finest?

Zou de geforceerd gedroogde gewone C-quartz dan harder zijn als deze op de gewone manier opdroogt?
 
Mmmmm dus verstandig om na de CQuartz nog een extra bescherming te doen, ben er nog steeds niet uit...Reload of Wax
 
De eerste foto is alleen de C.pro Quartz coat, de tweede foto met reload erover na 24 uur.
Kon nou niet zeggen dat de reload nou meer geeft, misschien dat een wax meer warmte geeft.
In de tussentijd stond de auto wel binnen met de verwarming op 19 graden.
 
GMToyota;325452 zei:
De Cquartz laag een week met rust laten? Never nooit is mijn advies, of de auto moet een week lang droog staan.

Uhm, natuurlijk wassen alvorens je een wax erover heen zet. Ik bedoelde niet een week curetijd....

De "fulldrytime with no rain" is trouwens 48uur volgens de fles. Ik wacht altijd tot een dag waarbij de wagen in de zon kan staan, bij gebrek aan UV lamp.

Waxen binnen die tijd kan hologrammen in de Cquartz laag opleveren, dus we verschillen hier van mening. Mag ook wel eens.:grinning:

Is dat trouwens unizwart? Mijn ervaring is namelijk dat de metallic flake wel aanzienlijk mooier wordt door de C-quartz.
 
McShine;325585 zei:
De "fulldrytime with no rain" is trouwens 48uur volgens de fles. Ik wacht altijd tot een dag waarbij de wagen in de zon kan staan, bij gebrek aan UV lamp.
.

De auto zal na aanbrengen van de C-Quartz nog de 48uur hier binnen blijven staan.Dit uit voorzorg van het onvoorspelbare Nederlandse weer.;)
 
Afgelopen weekend de A6 voorzien van een laag Cquartz UK. Eerst de lak meermaals ontvet met CarPro Eraser en de Nanolex cleaner. Vervolgens de CQ UK aangebracht met de applicator, na ongeveer 3 minuten afgenomen met een edgeless towel. Ongeveer 3 uur later een laag CarPro Reload aangebracht.

De lak is twee dagen later nat geworden door een regenbui. Voorlopig blijf ik alleen wassen en wie weet een keer toppen... maar die behoefte heb ik nu nog niet 8d
 
Volgens mij is C Quartz het beste af toenemen met een microsuede doek.
Omdat je met de vezels de laag open trekt, met een microvezel doek.
 
McShine;325585 zei:
Is dat trouwens unizwart? Mijn ervaring is namelijk dat de metallic flake wel aanzienlijk mooier wordt door de C-quartz.



Mij blij, Vectra heeft m.i. Hele mooie flake's dus als die "eruit" komen piepen.....:party: :party:
 
McShine;325585 zei:
Uhm, natuurlijk wassen alvorens je een wax erover heen zet. Ik bedoelde niet een week curetijd....

De "fulldrytime with no rain" is trouwens 48uur volgens de fles. Ik wacht altijd tot een dag waarbij de wagen in de zon kan staan, bij gebrek aan UV lamp.

Ik doelde eigenlijk ook niet op een week curetijd ;) , maar dat er na enkele uren al een beschermlaag op moet:

Waxen binnen die tijd kan hologrammen in de Cquartz laag opleveren, dus we verschillen hier van mening. Mag ook wel eens.:grinning:

Even verhelderen dat het niet mijn mening is (Ik heb nog geen ervaring heb met een wax bovenop Cquartz na 4 uren), maar een advies dat ik kreeg van Avi:
"Hi Guillaume
you got water spots from washing or some kind of rain..
the paint was expend in heat and condensed back in cold , night time or so.. so the
water spot get merge inside the coat... this is something we think happens, specialy if your paint is soft clear coat. like toyota
........
to protect from the water spots.. use reload 4 hours after the cquartz, or any good wax you have.
you can contact me by mail if you want
sales@cquartz.com"


Het is mij in ieder geval duidelijk geworden dat de Cquartz laag vrij kwetsbaar is voor water tijdens dit "uithardingsproces". Het is dus aan te raden om deze al na enkele uren te te beschermen met Reload, of als je geen Reload hebt: "any good wax", en niet een week lang met rust te laten. (Óf je moet zeker weten dat de auto een week lang droog blijft. Óf je moet het uithardingsproces versnellen.)