• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart Metallic in de CQuartz en dan....welke wax geeft de meeste glans/diepte/warmte/natte look?

Ben toch wel aardig doordrongen van het feit dat een laagje Reload niet onverstandig is (aangebracht op juiste moment). Zou doodzonde zijn als je na 48 uur watervlekjes in de CQuartz laag gaat vinden.
Heb besloten om de auto sowieso met Reload te gaan onderhouden (voorlopig) dus het goedje is al aanwezig. Las een revieuw van(ik dacht) McShine waarin het zelfs perfect gebruikt kan worden voor raamrubbers..... dat spul is voor beginners als ik helemaal top. Je kunt het overal voor gebruiken en bijna niets mee fout doen. En als klap op de vuurpijl kan ik met mijn metallic zwart ook nog eens 1:1 mengen zo heb ik begrepen. Maakt t nog de helft goedkoper ook :))

Wellicht dat ik voor de wintermaanden een keer een goede wax extra doe, voorlopig echter dus Reload.

Dank vooral jullie meedenken
 
@GMToyota Bedankt voor de info, mijn inziens zou waterspotting na het uithardingsproces van 48h niet mogen gebeuren. De laag is de eerste uren echter erg kwetsbaar, vandaar ook het suededoekje. Als je dan met een Reload en een DMMT bijv weer eroverheen gaat loop je weer de kans op hologrammen. Kiezen tussen 2 kwaden?

Zou behoorlijk kwalijk zijn als een sealant altijd extra bescherming moet hebben...:no
 
Ik heb even gebeld met carclean, daar gaf men aan dat Reload erover geen kwaad kan en zelfs een goed idee is.
Als ik alle ervaringen en tips hoor zijn er zeer vele wegen naar Rome :)

Wel doen, niet doen mmmmmmm besloten om te vertrouwen op de persoon die mijn auto gaat doen, is ervaren detailer en ik ben ervan overtuigd dat ik er samen met hem helemaal uit ga komen.
 
Vandaag mijn Vectra opgehaald na een full (ext) detail. Auto staat in de Cquartz afgetopt met Reload.

Op advies van de detailer (RST Smurf) een schepnetje meegenomen om de flake's te vangen.......tsjonguhhhhh wat glimt/schijnt/sprankelt die lak nu. Dus toen ik dat zo zag was ik vastbesloten de auto zo te laten en het bij de wasbeurtjes en Reload te houden.

Helaas kreeg ik naast een perfecte auto ook nog wat andere kadootjes van Iwan, lief bedoeld natuurlijk maar zo bezorg je mij wel weer een nieuw "probleem". Iwan heeft namelijk voor mij uit zijn prive wax collectie drie panelpotjes samengesteld (Wolfgang Fuzion, DJ Rainforest Rub en last but not least....Monello Ibrido) hartstikke leuk en lief maar ondertussen zit deze jongen weer met de gebakken peren.

Hoe en wanneer gaan we die overheerlijke waxen uitproberen, tsja ik weet t luxe problemen maar ondertussen krijgt moeder de vrouw hier een punthoofd. Dacht ze dat t rustig zou worden op het glim en poets front, loop ik wederom te malen en ijsberen :))
 
Goed te horen!

Ik heb echter nog geen eenduidig antwoord gezien over het geforceerd uitharden wat nicknameless aanhaalde, indien die mogelijkheid er is.
(of lees ik ergens overheen..)
 
Stephan , deed me goed om te horen dat je er erg tevreden mee bent.


Auto puur en alleen in de C-Quartz , donderdag avond scheen de zon nog dus ff snel wat afters gemaakt :

DSCN2396_zps81b934a3.jpg

DSCN2408_zps04996fd9.jpg

DSCN2416_zps0ad871e2.jpg


En vrijdagmiddag zet ik hem buiten omdat die werdt opgehaald.Zonnetje scheen , alleen toen ik me omdraaide was die ook weer weg :eek:

Hier stond die alweer in de Reload.

DSCN2440_zps8987d1f9.jpg

DSCN2445_zps3dd054ff.jpg

DSCN2446_zps667fccc3.jpg

DSCN2448_zpsbb842743.jpg