Nadat Denny_84 en ik laatst de roze/rode VW Polo van de vriendin van Denny weer een beetje toonbaar rood hebben kunnen krijgen,
was het op de laatste woensdag van 2009 tijd om de Passat van Denny eens onder handen te nemen.
Hiervoor had Denny de beschikking over een ruime, verwarmde (!) hal van zijn werk.
Of ik ook tijd en zin had om daar dan mijn Focus ook ff te doen? Nou, ehm, tuurlijk... :-"
's Ochtends vroeg de auto's gewassen in een wasbox een paar straten verderop. Voordeel van deze tijd van het jaar is dat het daar dan niet zo druk is.
Nadeel is dat je gedurende het ritje van drie straten terug naar de hal weer het nodige vuil op je auto rijdt.
Na dit ook weer verwijderd te hebben, zijn Denny en ik de auto's gaan kleien met Poorboy's klei en Spray&Wipe 1:1.
Denny was wat rapper dan ik en was in no-time bezig de Passat te voorzien van blauwe striping.
Er zaten wat swirls op.
Testspotje gedaan en begonnen met een rondje Monello Mezzo op een witte kompressorpad.
Daarna finishen met Monello Finale op lichtgroen. Na polijsten kreeg de Passat een mooie blauw-paarse gloed.
Vervolgens Black Hole en daarna Collinite 845 met de DAP.
Nee, aan de bandjes is niets gedaan.
Ook maar een minder geslaagde poging ondernomen om iets van een reflectie foto te maken. Epic fail.
Zelf ben ik met mijn Focus bezig geweest. Doel van de dag was voor mij eigenlijk om de auto weer goed beschermd te krijgen
en wat testertjes te proberen die ik heb gehad. De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots te maken met resp. SSR2 en Monello Mezzo.
Ik heb een lakkleur waarop swirls wat lastig te spotten zijn. Op zich een voordeel, maar als je ff in de gelegenheid bent om met je DAP
te prutsen misschien wat minder.
Op de negen maanden oude Focus zitten inmiddels wel wat lichte krasjes. Met SSR2 op een witte CCS pad waren deze zo pleitos.
SSR2 zou dus prima op mijn lak moeten werken. Mooi.
Dan nog het testertje Mezzo dat ik van Carclean heb gehad proberen op een witte kompressor. Hierbij eenzelfde resultaat,
waarna ik de rest van de motorkap hiermee heb behandeld, gevolgd door Finale op een lichtgroene kompressor.
De rest van de wagen heb ik gedaan met Professional Polish op een zwarte pad.
Daarna Jet Seal 109 aangebracht en na even wachten getopt met Collinite 845.
Nog de velgen behandeld met Rimwax en toen was de tijd alweer ver om.
was het op de laatste woensdag van 2009 tijd om de Passat van Denny eens onder handen te nemen.
Hiervoor had Denny de beschikking over een ruime, verwarmde (!) hal van zijn werk.
Of ik ook tijd en zin had om daar dan mijn Focus ook ff te doen? Nou, ehm, tuurlijk... :-"
's Ochtends vroeg de auto's gewassen in een wasbox een paar straten verderop. Voordeel van deze tijd van het jaar is dat het daar dan niet zo druk is.
Nadeel is dat je gedurende het ritje van drie straten terug naar de hal weer het nodige vuil op je auto rijdt.
Na dit ook weer verwijderd te hebben, zijn Denny en ik de auto's gaan kleien met Poorboy's klei en Spray&Wipe 1:1.
Denny was wat rapper dan ik en was in no-time bezig de Passat te voorzien van blauwe striping.
Er zaten wat swirls op.
Testspotje gedaan en begonnen met een rondje Monello Mezzo op een witte kompressorpad.
Daarna finishen met Monello Finale op lichtgroen. Na polijsten kreeg de Passat een mooie blauw-paarse gloed.
Vervolgens Black Hole en daarna Collinite 845 met de DAP.
Nee, aan de bandjes is niets gedaan.
Ook maar een minder geslaagde poging ondernomen om iets van een reflectie foto te maken. Epic fail.
Zelf ben ik met mijn Focus bezig geweest. Doel van de dag was voor mij eigenlijk om de auto weer goed beschermd te krijgen
en wat testertjes te proberen die ik heb gehad. De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots te maken met resp. SSR2 en Monello Mezzo.
Ik heb een lakkleur waarop swirls wat lastig te spotten zijn. Op zich een voordeel, maar als je ff in de gelegenheid bent om met je DAP
te prutsen misschien wat minder.
Op de negen maanden oude Focus zitten inmiddels wel wat lichte krasjes. Met SSR2 op een witte CCS pad waren deze zo pleitos.
SSR2 zou dus prima op mijn lak moeten werken. Mooi.
Dan nog het testertje Mezzo dat ik van Carclean heb gehad proberen op een witte kompressor. Hierbij eenzelfde resultaat,
waarna ik de rest van de motorkap hiermee heb behandeld, gevolgd door Finale op een lichtgroene kompressor.
De rest van de wagen heb ik gedaan met Professional Polish op een zwarte pad.
Daarna Jet Seal 109 aangebracht en na even wachten getopt met Collinite 845.
Nog de velgen behandeld met Rimwax en toen was de tijd alweer ver om.