• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang deep gloss paint sealant toppen

evdven

Detailing addict
29 mrt 2010
65
52
Heb mijn auto een week geleden in de wolfgang dgps gezet.met welke wax kan ik hem het beste toppen.Ik heb natty's bleu.dodo bleu velvet.dodo purple haze.of adviseren jullie mij om er een andere wax op te smeren.Ook wil ik de auto na het wassen even na lopen met een quik detailer.Ik heb poorboy's qd+.dodo red mist.wolfgang Instant Detail Spritz.welke kan ik het beste gebruiken.
 
toppen met een wax die JIJ zelf fijn vindt!
Verder qua QD, zelfde verhaal... Ik werk zelf met de Dodo Red Mist, erg fijn vind ik persoonlijk..!
 
Na het uitbuffen moet het inderdaad 12 uur "rusten", droog en stofvrij wegzetten dus.

Hoewel Havanna hier van het forum er vaak gelijk een wax op aan brengt, maar dat is waarschijnlijk een van de weinigen.
 
Sluit me aan bij de volgende sprekers. Na de wachttijd van 12 uur maakt het niks uit wat voor wax je er op aanbrengt.

Het lijkt me wel prettig voor het vele werk om binnen het zelfde kwaliteits segment te blijven. Dus Bv Fuzion zoals Cees zegt of Supernatural van Dodo
 
Ik heb de DGPS deze week meer dan 36 uur laten "rusten" in de garage. Ik had afgelopen week 2 auto's ter beschikking en twee dragen vrij. Daarna heb ik getopt met Collinite 476 (motorkap) en 845 omdat de winter eraan zit te komen. 's Zomers gebruik ik de Fuzion.
Gebruik gewoon wat jij prettig vindt.
 
Over het al dan niet toppen danwel lang(er) laten curen van de Wolfgang DGP Sealant bestaan nogal eens wat misverstanden.
Ik heb hier destijds is over gemaild met Palm Beach met de vraag wat nou precies de juiste manier van verwerken is.
Het antwoord wat ik terugkreeg was 2-zijdig:
  1. Indien je de intentie hebt om de sealant te toppen met een duurzame carnauba wax, mag je de sealant na ca. 3 kwartier uitpoetsen. Let er wel op dat de sealant absoluut droog is en niet in een vochtige omgeving is aangebracht. De lak dient vanzelfsprekend schoon en droog te zijn.
    Na het uitpoetsen van het Wolfje mag deze getopt worden met een wax.
  2. Indien je besluit om de sealant als finishlaag te gebruiken dan komt deze het beste tot z'n recht met een cure-tijd van ca. 12 uur.
    Finishen met de DGP Sealant kan bijvoorbeeld bij showcars, oldtimers, en voertuigen die in de regel binnen staan, en zo af en toe bij droog weer de buitenlucht ingaan.

The choice is yours ;)