• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Finishing Glaze efficiënt bij manuele verwerking?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Kan ik de glaze van Wolfgang ook manueel aanbrengen en mag ik dan correctie verwachten inzake swirls?

Ik heb (nog) geen DAP en moet dus manueel werken.
Kan dit met deze glaze en is biedt dit ook effectief resultaat of kies ik beter voor een ander product?
Indien dit kan en resultaat geeft, welke pad moet ik kiezen hiervoor?
Wagen is een 2010 Golf Variant Deep Black pareleffect, zou harde lak moeten zijn.
Wagen heeft lichte swirls...

Mijn stappenplan:

Wassen PBW SSS
Kleien Mothers
Cleaner Autoglym (High Definition Cleanser)
Glaze Wolfgang (of iets anders)
Wolfgang DPGS

Bedankt alvast voor jullie tips!
 
Glaze gaat je handmatig geen correctie geven.
Machinaal ook niet echt waarschijnlijk, maar dat terzijde...
Wat dan wel? Witte en oranje handpad nemen, met een willekeurig merk polijstmiddel in verschillende groftes...
 
Een glaze is om lak te voeden en sommigen hebben een lichte covering maar hiermee haal je zeker geen krassen of swirls weg:rules

Je kan beter even kijken naar de polijstmiddelen die in de shop te verkrijgen zijn van monello bijvoorbeeld.

EDI:Ivo is me net voor.
 
Het corrigeren is niet echt mijn bedoeling, weet dat dit niet de functie is van een glaze.
Maar in de glaze van Wolfgang zit wel een korrel, vandaar mijn vraag.
Glans is het dus voornaamste doel van de glaze, ik kan dus hiervoor een normale pad gebruiken neem ik aan?
Gaat de glaze een meerwaarde betekenen voor mijn lak?
 
Zesser, ik gebruik de zwarte pad. volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet, zit er een afbrekende korrel in. Denk dat het meer naar lime prime neigt dan naar blackhole
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd het met de dap.
Maar zou niet weten waarom je dit niet met de hand kan doen, al zal je daarna niet naar de sportschool hoeven...:D

edit;
waarschijnlijk vindt je je antwoord in dit topic wolfgang topic
 
Je moet waarschijnlijk aardig boenen, aangezien je een korrel moet afbreken. Of je er veel verschil mee zal krijgen is natuurlijk afhankelijk van de staat van je lak: Slecht onderhouden lak = veel meerwaarde. Goed onderhouden lak = iets minder meerwaarde. Maar zelfs met een goed onderhouden lak kan er soms een hoop verschil zijn tussen voor- en na behandeling.
Ik heb de glaze ook, maar die heb ik alleen nog maar machinaal verwerkt. Wel met uiteindelijk mooi resultaten. Met de hand is het ook mogelijk, alleen moet je goed lang boenen voor het beste resultaat.
 
Heb je die producten al of moet je die nog aanschaffen?