• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang finishing glaze overbodig in collectie?

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Ik heb al een tijdje een fles Finishing glaze staan maar het nog nooit gebruikt.
Nu heb ik ook de pre-wax polish enhancer aangeschaft die ik na het polijsten met de monello range wil gaan gebruiken.
En voor de keren dat ik niet ga polijsten maar alleen een nieuwe laag sealant en/of wax ga aanbrengen.

Stel je voor, ik vervang de monello finale door de finishing glaze en gebruik daarna de polish enhancer dan haal ik alle glaze-eigenschappen toch weer weg of zie ik dat verkeerd???

Ook ben ik een groot fan van de BH(wil ik er altijd op hebben eigenlijk) dus normaal gesproken doe ik polijsten, (daarna nieuwe extra stap Polish enhancer),BH en dan sealen/waxen en de finishing glaze kan ik hierbij nergens in het plaatje passen.

Dus wat moet ik ermee?
Ik ga het maar te koop zetten hier denk ik, of misschien kunnen jullie met fijne tips komen dat ik het toch nog kan gebruiken

Tja, ik gebruik hem wanneer ik niet ga polijsten, na een écht goede polijstbeurt doet een glaze weinig voor je lak, want er is weinig om te fillen. Tussen de polijstbeurten door gebruik ik wel een glaze , juist om de kleine imperfecties te verhullen.

McShine zei:
ik gebruik hem wanneer ik niet ga polijsten, want er is weinig om te fillen.

Een glaze gebruik je niet om te 'fillen' of vanwege mogelijk aanwezige 'fillers'. Dat je het er soms voor kan gebruiken is wat anders :-d

Terug naar de vraag: als je met Monello goed finished is de finishing glaze overbodig. Uberhaupt voegt een glaze dan weinig tot niets zichtbaars meer toe.

Ik heb altijd het idee dat m'n oxfordgroene lak ietsie donkerder wordt van de BH vandaar.
Een paar diepe krassen die ik er echt niet helemaal uit krijg vult ie dan ook mooi op