• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang fuzion

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
50
aangezien dibbuz mij in de hulpchat de wolfgang fuzion als goede wax voor de winter aanraadde vraag ik mezelf af wat nu de goede voorbereidende stappen zijn, Wolfgang Pre-Wax Paint Enhancer is in onze chat-sessie besproken, is er nog meer waar ik rekening mee moet houden?
doe normaal;

wassen met poorboy's shampoo
kleien straks met cc-klei voorheen met de meg's klei-kit
poorboy's-professional polish
poorboy's-black hole
poorboy's-ex-p
poorboy's-natty's paste wax
budels bier-een goede pint!

wacht op de tips:-"

bart

Als de swirls verwijderd zijn zou ik Wolfgang Pre-wax gebruiken dan een laag Deep Gloss Paint sealanten en (na die 12 uur) eventueel toppen met Fuzion, dan kan ik echt wel de winter door!

hee dennis,
de swirls verwijderen, daar hapert het nu op.
ik wacht daarmee tot de clinics ivm de dap500 komen.
zoals ze hier zeggen schijt ik 2 kleuren s****t om hiermee op de antara te biginnen(ivm de ssr-series)
de rest gaat me wel lukken.

valt reuze mee, ik ben begonnen op m'n motor
niet zo'n hele slimme keuze omdat die weinig rechte stukken heeft maar je kan er weinig mee verkeerd doen
even wat filmpjes op youtube zoeken

dacht voor de gein eens kijken wat die wax kost 8-())
das toch niet normaal voor een potje, smeer ik er in de winter wel een keer wat vaker op

Paultjuh zei:
valt reuze mee, ik ben begonnen op m'n motor
niet zo'n hele slimme keuze omdat die weinig rechte stukken heeft maar je kan er weinig mee verkeerd doen
even wat filmpjes op youtube zoeken

dacht voor de gein eens kijken wat die wax kost 8-())
das toch niet normaal voor een potje, smeer ik er in de winter wel een keer wat vaker op
en je hebt er mega weinig van nodig

Je moet ook niet vergeten dat het echt een high-end wax is a la Supernatural en de duurder Swissvax.

Het blijft een persoonlijke keuze of je het er voor over hebt of niet.

ik ben van plan om het in deze volgorde te gaan doen:

100768 Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer - 473ml [witte pad]
100965 Total Swirl Remover 3.0 (eventueel) [? pad] eventueel: 101067 Final Finish PO85RD - 945ml [? pad]
100966 Finishing Glaze 3.0 - New Formula [zwarte pad]
101070 Deep Gloss Paint Sealant 3.0 - 473ml [blauwe pad]
100964 Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax [rode pad]

tips en suggesties zijn altijd welkom!
ga vanavond zoiezo een paar kennissen af voor plaatwerk om te oefenen op de swirls

De Pre-Wax en Total Swirl Remover doen ongeveer hetzelfde gok ik ,dus 1 van de 2 is voldoende ,maar ik zou voor de TSR gaan ,simpelweg omdat je hier veel meer correctie van gedaan krijgt.
Ik geloof dat het wel een duur product is en maar een halve liter ,aangezien het door Menzerna gemaakt is kan je mss beter iets bijleggen en een liter Menzerna kopen..?

Als het niet om zwaardere krassen gaat kan je net zo goed voor de Pre-Wax gaan ,deze zal ook wel wat correctie geven denk ik.

Het is inderdaad vrijwel gelijk aan de menzerna Final Finish. De FF van menzerna is een geweldig product :love

B.K. zei:
De Pre-Wax en Total Swirl Remover doen ongeveer hetzelfde gok ik ,dus 1 van de 2 is voldoende ,maar ik zou voor de TSR gaan ,simpelweg omdat je hier veel meer correctie van gedaan krijgt.
Ik geloof dat het wel een duur product is en maar een halve liter ,aangezien het door Menzerna gemaakt is kan je mss beter iets bijleggen en een liter Menzerna kopen..?

Als het niet om zwaardere krassen gaat kan je net zo goed voor de Pre-Wax gaan ,deze zal ook wel wat correctie geven denk ik.
de Menzerna is het overwegen wel waard ja.
het zijn eigenlijk de kleine was swirls waar het bij de antara over gaat.
stamt nog uit de onbezonnen 1-emmer wasfase:weetniet

B.K. zei:

De TSR is zeker niet hetzelfde als de Pre-Wax. De TSR is een veel zwaarder polijstmiddel dan de Finishing Glaze en Pre-wax. Meer richting Menzerna IP.
De Finishing Glaze is volgens mij nagenoeg hetzelfde als Menzerna Final Finish en echt een geweldig product.

De Pre-wax is meer een Lime Prime achtige polish.

Ik heb het mss wat verkeerd verwoord ,maar stel je gaat voor de TSR dan ga je daarna toch niet meer de Pre-wax gebruiken...?

Propere lak verkrijg je door beiden..Daarna de glaze.

De TSR neemt toch de cut van de pad over (begrijp ik uit de omschrijving) dus als je zou werken met een groene pad dan kan je toch heel fijn eindigen..?

Eens hoe ,de TSR beid een veel ruimer werkgebied lijkt me zo..

Ik weet niet hoe TSR de lak achterlaat met een finishing pad. Finishing Glaze laat geen hologrammen na misschien de TSR wel.
De FG is hetzelfde als de Menz FF dus daar kan ik zeker van zeggen dat deze hologram en swirlfree kan eindigen de TSR weet ik niet. Als die lijkt op de Menz IP dan niet.

Dus als hij gaat voor
-TSR
-FG
en dan de rest zit hij toch goed..?

En dan zou de Pre-wax toch niet nodig zijn ,lijkt me zo.
Omdat in de orginele post stond TSR en Pre-wax aankopen ,leek het mij dat hij aan 1 van de 2 genoeg zou hebben ,de keuze gemaakt dient te worden aan de hand van de staat van de lak.
Aangezien het toch zou na bewerkt worden met de FG.

Het wordt een beetje ingwikkeld..;-)

Ik werk hier wel mee op een rotary ik weet eigenlijk niet hoe die werkt op een DAP500.
Dit zou inderdaad genoeg moeten zijn. Er kan altijd nog een extra glaze overheen als het resultaat nog niet goed genoeg is.

TSR= Total Swirl Removal, FG= Finishing Glaze, FF=Menzerna Final Finish en IP=Menzerna Intensive Polish ;-)

Ik zij ook dat het nu wat ingewikkeld zou worden..;-)
Waarom boos worden ,het is toch een forum voor iets ,geef graag mijn mening en ik kan altijd mis zijn ,dat is de enige manier om iets te leren..:ja

Maar ik denk dat we er zowat uit zijn..Of niet Dennis..?

Je lijstje was goed maar volgens mij heb je gewoon de Pre-wax niet nodig. Of voorlopig toch niet. Deze zou je volgens mij enkel nodig hebben als je gewoon even opnieuw een vers laagje sealant of wax wilt aanbrengen zonder intensief krassen te lijf te gaan..BV. Je wax laag loopt op z'n einde en je wilt opnieuw beginnen zonder zwaar geschut in te zetten.

Maar als je daarin tegen wat meer correctie werk wilt doen dan is de Total Swirl Remover je beste optie.Want of die nu hologrammen nalaat of niet je gaat toch nabewerken met de Finishing Glaze.

Dus is je lak reeds in zeer goede staat :
-Pre-Wax
-Finishing Glaze
-Deep Gloss Paint Sealant
-Fuzion

Is je lak in minder goede staat :
-Total Swirl Remover
-Finishing Glaze
-Deep Gloss Paint Sealant
-Fuzion

Die Pre-wax zal je toch op een gegeven moment willen hebben om sneller de boel op te frissen dus kan je hem net zo goed erbij kopen ,maar wat ik bedoelde is dat je de Pre-wax en de Total Swirl Remover niet in hetzelfde proces zal nodig hebben.

Hopelijk is het nu wat duidelijker :-)^