• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Glaze of Poorboy's Black Hole?

bergli

Detailing rookie
17 dec 2010
95
0
Hoi,

Een aantal maanden geleden toen het detailvirus was toegeslagen heb ik een deluxe kit van poorboys aangeschaft. Inmiddels heb ik hier al veel van gebruikt en beginnen dingen op te raken. Nu heb ik inmiddels ook de wolfgang autobath en fuzion mini en deze bevallen me uiterst goed.

Hierdoor zit ik met een vraag. Mijn blackhole raakt op en er moet iets nieuws komen, mijn vraag aan jullie is nu wat is het voordeel van de wolgang tov blackhole. Ik weet dat er een groot prijsverschil is, maar als het beter is dan maakt dit niet uit.
Even voor de duidelijkheid de blackhole bevalt me dus wel.

Grt,
Linda

Ik vind de wolfgang variant nog iets lekkerder werken :)

De beroemde glaze van wolfgang is gecombineerd met Finale (Fijne polish) maar dan met minder korrels (Wel de zelfde grootte als finale).
dus je kunt hem prima gebruiken in de plaats van finale of je andere laatste polijst stap.

verder vult de glaze een stuk minder dan BH of WD :)
heb je al eens gekeken naar de glaze van pinnacle of de glaze van dodo? beide ook toppers :-)^

Bartezzz zei:
De beroemde glaze van wolfgang is gecombineerd met Finale (Fijne polish) maar dan met minder korrels (Wel de zelfde grootte als finale).
Mag ik vragen hoe je daar aan komt?

Dennis,

waarschijnlijk doelde hij op dit, een eerdere uitspraak van jou:

Dibbuz zei:
Deze komt bijna overeen met de Wolfgang Swirremover 3.0. De Finishing Glaze is de Nano Polish van Menzerna MET de originele GLAZE van de originele Finishing Glaze toegevoegd. Nano en Finishing Glaze zijn dus niet gelijk, de FG bevat ook een echt een toegevoegde glaze. Denk dat de 'cut' dan ook iets minder is dan de Nano. Dat zijn dan ook de enige producten volgens mij van Wolfgang die door Menzerna gemaakt worden.

Gaat mij meer op het gedeelte met de "minder korrels".

De Finishing Glaze bevat namelijk de Menzerna Nano Polish.
Van Wolfgang zelf:
Wolfgang Finishing Glaze 3.0 is a fusion of our original Finishing Glaze formula and Menzerna's Nano Polish

kaartje van Menzerna:
chart.webp

Hierop is te zien dat de Nano de 106FA is.
Laat de Finale nou net onder de 106FA zitten ;-)

De Finishing Glaze heeft dus iets meer van dezelfde korrel als Finale.
Finishing resultaat is wel hetzelfde, je moet alleen iets langer doorwerken.

Bedankt alvast voor jullie snelle reacties!

Dibbuz zei:
Je hebt ook nog de Wolfgang Pre-Wax, die is zonder korrel.
Is dit dus ook te gebruiken als Glaze? En wat is daar dan het voordeel aan?

Bartezzz zei:
heb je al eens gekeken naar de glaze van pinnacle of de glaze van dodo? beide ook toppers :-)^
Pinnacle? Deze...Klik?
En de lime prime heb ik ook goede verhalen over gelezen maar die wordt het niet!

M80 is hetzelfde idee een beetje als de Finishing Glaze inderdaad (combineren korrel en glaze).
Alleen de korrel in M80 is compleet anders dan die in de Finishing Glaze dus ook het uiteindelijke resultaat kan schelen.

De Pre-Wax heb ik genomen omdat ik daarvoor toch helemaal ga polijsten tot hij naar mijn zin is.
Wil je de finishing stap combineren met een glaze (minder tijd kwijt) dan is de Finishing Glaze ideaal natuurlijk.

Of wil je een betere lakreiniging met de hand en gelijk een glaze, ook dan is de Finishing Glaze uitstekend.
Is je lak al swirl vrij of maak je hem swirlvrij voordat je aan glaze en wax begint dan is de Pre-Wax beter.

Bedankt voor de info Dennis!

Zijn er van andere merken ook iets wat te vergelijken is met de Finishing Glaze van Wolfgang? Het idee van een finish+glaze in één (en dus tijdwinst) spreekt me erg aan.

Volgens mij niet zo veel meer. Vooral de combinatie korrel+glaze is zeldzaam.

Dodo Juice Lime Prime lijkt mij wel in dit straatje te passen toch? Ook al is die korrel wellicht nog iets fijner.

@ Dennis: Bedankt, ik wacht wel af tot de finishing glaze weer op voorraad is.

@ Blamm: Maar is Lime prime niet veel olie-achtiger dan de Finishing Glaze? Ik vond LPL namelijk niet zo fijn werken (i.v.m. Black Hole dan).

Correct Blamm! Was ik even vergeten alleen de korrel in Finishing Glaze doet een stuk meer dan die van Lime Prime.

LPL is lastiger dan de gewone LP, zegt Dodo zelf ook. LPL is ook meer geschikt voor machinaal aanbrengen omdat hij dun en egaal aangebracht moet worden.
Met de hand is het lastig om echt egaal aan te brengen. En vooral weinig gebruiken, 2 drupjes is zat per applicatie.

Bartezzz zei:
Ik vind de wolfgang variant nog iets lekkerder werken :)

dus je kunt hem prima gebruiken in de plaats van finale of je andere laatste polijst stap.

verder vult de glaze een stuk minder dan BH of WD :)

Bedoel je dat je deze glaze als laatste stap voor te polijsten kan gebruiken en daarna nog een glaze zoals BH kan gebruiken?:weetniet
Of zal de BH dan niet veel meer verschil geven?

Deze glaze is een finishing polish en glaze in één product, dus de BH heeft dan GEEN (of zeer weinig) toegevoegde waarde...
Je hebt dan immers al glaze gebruikt...