• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang paintswork polish enhancer, wat moet ik er mee?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Ik heb al een hele tijd de paintswork polish enhancer van Wolfgang in mijn collectie maar weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik dit spul moet plaatsen.
Enige tijd geleden heb ik een full detail aan een zwarte Maserati quattroporte mogen geven en heb met dit middel ontzetend mooie resultaten gehaald. Op mijn eigen zwarte bmw lak doet het vrijwel niets. Ook op de zwarte Qashqai+2 die ik vorig jaar gedaan heb was dit middel vrijwel nutteloos. Wolfgang zelf zegt dat het uitermate geschikt is voor de 'wat duurdere' lakken maar dat hoeft toch niet te beteken dat het op een wat oudere Bmw lak niets doet?

Moet ik dit middel als een cleaner zien of als een glaze? Ikzelf denk eigenlijk dat het meer een combinatie is van beide vanwege de (weinige) fillers in het middel. Terwijl ik dit typ zit ik ook te denken aan een vergelijking met proffesional polish van PB alleen lijkt er in de Wolfgang toch iets van een korrel te zitten. En waarom werkt het op de Maserati wel en op diverse andere lakken niet(voldoende)? Ik gebruik nu naar alle tevredenheid Black hole op mijn eigen auto want dat doet dus wel wat op mijn lak. Ik ben een groot fan van de producten van Wolfgang maar de polish enhancer verdwijnt langzaam in het verdom hoekje. Dit vind ik ook weer een beetje zonde...

Wie kan mij wat meer vertellen over dit product???

Robin

Die polish enhancer Is een paintcleaner en zeer lichte polish in 1. Het is een middel wat bedoeld is om zeer lichte swirls te verwijderen. Aangezien jou BMW knetterharde lak heeft gaat het daar niet op werken.

Overigens begrijp ik uit je tekst dat je iets op een auto van € 180.000 staat te "smeren" zonder dat je weet wat het doet ?

@ Juffer1: Het middel werd mij destijds aangeraden op een ander forum om bepaalde wazige vlekken uit de motorkap te krijgen wat goed gelukt is overigens. Ik heb de Maserati als autoliefhebber zijnde met veel respect behandeld. Je krijgt niet iedere dag de kans om zo'n stijlvolle Italiaanse scheurijzer te detailen. Ik wilde dat de eigenaar hem net zo respectvol behandelde als ik heb gedaan! Toen ik hem onder handen nam was de auto 1,5 jaar oud. Als je zei dat ie 15 jaar was zou je het ook geloven. Tering wat zag dat ding er uit joh...niet normaal. Vooral het interieur was totaal uitgeleefd. De lak zat onder de vlekken die ik nog steeds niet kan thuisbrengen en de auto zat van top tot teen onder de swirls.
Let op: Dit was de duurste uitvoering toen leverbaar. De Maserati heeft 197.500 gekost!!!

Wat betreft de polish enhancer: Het is dus een cleaner en lichte polish in 1. Is het ongeveer qua cut vergelijkbaar met Monello Finale of doet dit nog minder. Toch zitten er ook fillers in. Is het niet meer een soort all in one product? Cleaner/polish/glaze?

De Polish Enhancer is meer een soort pre wax/glaze (zonder korrel) de kans dat je er echt krasjes mee weg haalt is erg klein.
Qua cut zit deze dus onder de Finale.

Ik zou hem gewoon lekker gebruiken.