• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Polish enhancer

Mattie73

Detailing trainee
17 sep 2019
11
25
In het begin van poetsobsessie :D gebruike ik als laatste stap altijd de black hole van poorboys totdat ik in aanraking kwam met de finishing glaze van Wolfgang. Is de polish enhancer nu hetzelfde product met een andere naam of is dit totaal iets anders?
 
Als laatste stap een glaze? Deze dient altijd beschermd te worden door een wax o.i.d. ;)

Black Hole is een glaze met paint cleaner erin. De Polish Enhancer lijkt mij een vergelijkbaar product. Wat vond je beter aan de Wolfgang? (Dan kan ik je beter helpen)
 
Sorry, bedoel natuurlijk de laatste stap ik de voorbewerking voor de wax wordt aangebracht. Ik vond de Wolfgang echt een verbetering t.o.v. de black hole, met name op de zwarte tot donkergrijze lakken. De diepe natglans (om het zo maar te noemen) vond ik altijd prachtig bij de Wolfgang. Daarnaast heerlijk om mee te werken. Maar zo zal iedereen zijn eigen favoriet hebben vermoed ik :innocent:
 
Ik mijn ervaring doet een glaze vrijwel niks op een goede lak, maar dat is natuurlijk als de lak gepolijst is en dergelijke.
Ik ken de Wolfgang niet uit eigen ervaring, dus ik neem van je aan dat deze beter zijn werk doet dan een Black Hole.

Waarom hij beter zijn ding doet, daar heb ik geen idee over. ;) In mijn ervaring is een glaze een glaze en staan ze dus allemaal stijf van de oliën.

EDIT: Oooh.. Zat de beschrijving nogmaals te lezen en ik had ''niet schurende'' gelezen, maar ik denk dat het wel degelijk een schurend product is. (Verwijderd swirls en oppervlakkige imperfecties)
Het enige verschil wat is dus tussen de Black Hole en de Wolfgang kan bespeuren is dus dat het een heeeeele fijne korrel bevat.

EDIT: Ik heb de Finishing Glaze ook opgezocht en dat was inderdaad een glaze met fijne korrel. Ik vermoed dan ook dat de Polish Enhancer een vergelijkbaar product is.


Bracht je het product machinaal aan?
 
Opvallend is dat er in de webshop-reviews veel wordt verkondigd dat het beter werkt dan Black Hole / Lime Prime. Nu trek ik mij van de 99% vage reviews niks aan, maar het komt wel overeen met jouw ervaringen. :D

Als ik het mij goed herinner heb jij net een nieuwe Kever, toch? Normaliter zal een glaze vrijwel niks doen op een goede/nieuwe lak, maar in dit geval ligt het er maar net aan wat de staat van de lak is zoals hij bij de dealer vandaan komt.

Als je toch machinaal aan de gang gaat, zou ik zelf eerder kiezen voor een fijn polijstmiddel en de lak écht doen opleven zónder poespas zoals glaze. Vervolgens een mooie wax aanbrengen.
Als je een donkere kleur hebt, dan is bijv. de Collinite 915 een hufterproof wax die door zijn olien ook wat meer wetlook geeft. ;)
 
Zit m'n stappenplan even te bekijken en denk dat ik voorheen en met dit product wel eens fout heb gewerkt. Vanaf het wassen heb ik als volgt gewerkt: non ferro, kleien, "grove" polijst, ipa, fijne polijst, ipa, glaze en wax. Moet er tussen de glaze en de wax ook niet gecleand worden met ipa vanwege alle olieen die daar in zitten?
 
Nee, anders poets je de glaze weer weg en heb je die voor niks aangebracht. De olieen in de glaze moeten juist blijven zitten om eventueel overgebleven krasjes wat op te vullen en om eventueel de lak wat te voeden. De wax gaat daar overheen.
Toch altijd goed gedaan dus ;)
 
Toch nog wat research gedaan en het blijken toch iets andere producten te zijn:

If you use the Wolfgang finishing Glaze instead of the Paint Polish Enhancer, you will amp up the gloss, and potentially level the paint on a very small micro level. Which will lead to a smoother surface that shines better in a true way.

You can use the PPE to achieve similar results, but its temporary. If you do it with the FG, its a permanent gloss and leveling (on an extremely small scale) of the paint.

With such a "fine" polish like WG finishing Glaze or Menzerna 106 or 85RD, i'm one of those people that believe that the look of the paint will benefit from using these polish's every so often even if the paint has zero defects. These polish's are so fine that you could potentially use them once a month without degrading the paint. And you will see a lot of benefits.

As offered one is a chemical cleaner (paintwork cleanser lotion) and other is an abrasive polish (FG). Both have benefits but very different products indeed.
 
Hmm... Ik krijg een beetje het idee, door de vele mooie teksten en productbeschrijvingen, dat het resultaat van beide producten in vrijwel alle gevallen hetzelfde zal zijn. :D

''Polish Enhancer does not level or abrade the paint. It is a moisturizing cleansing lotion that uncovers the shimmering gloss of like-new paint by removing dull layers of old wax and surface impurities. Micro-fine fillers settle into light swirls and scratches to create a smooth, level surface. Minor imperfections will disappear.''

Dit klinkt als een cleaner-glaze waarbij kleine defecten niet worden verwijderd, maar worden verhuld. En door de cleaner word de lak chemisch gereinigd. Grappige van dit soort producten vind ik dat je zelf niet kan constateren dat de lak meer glans heeft omdat deze gereinigd is, want je smeert er tegelijkertijd olien en dergelijke overheen die daar (ook) voor zorgen. ;)\

...

''Finishing Glaze combines the shine enhancement of a glaze with the light paint correction of a polish into one ultimate finishing product.
Use Wolfgang Finishing Glaze 3.0 after Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 to restore maximum gloss, especially on dark-colored vehicles.
... with ultra fine diminishing abrasives that gently polish the paint to a brilliant gloss.
''

Dit klinkt als een (cleaner)-glaze met afbrekende korrel. Blijkbaar grof genoeg voor keramische lakken, maar zacht genoeg voor zachte lakken.



Zoals ik al eerder aangaf
Als je toch machinaal aan de gang gaat, zou ik zelf eerder kiezen voor een fijn polijstmiddel en de lak écht doen opleven zónder poespas zoals glaze. Vervolgens een mooie wax aanbrengen.
Als je een donkere kleur hebt, dan is bijv. de Collinite 915 een hufterproof wax die door zijn olien ook wat meer wetlook geeft. ;)

Als je lak voor 95% in goede conditie is, dan zou de Finishing Glaze misschien dat beetje extra kunnen geven. Echter ben ik van mening dat je niet kan constateren of de polijstende werking ervan hier voor gaat zorgen of de oliën/fillers.

Als je met een polijstmiddel de panelen afwerkt, zal je ''permanent'' een beter resultaat hebben en zullen de oliën van een mooie wax de kers op de taart zijn. Daarnaast zal je deze wax ook aanbrengen over een brandschone lak en dus zal hij beter hechten c.q. zijn werk doet.