• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Sealant vraagje

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
36
Normaal laat ik, op advies van het etiket, de wolfgang deep gloss paint sealant een uurtje kuren, volgens uitpoetsen en dan 12 uur niets doen (geen wax o.i.d. aanbrengen).

Nu lees ik hier dan sommige dit wel gewoon doen, kan dit ondanks de gebruiksaanwijziging wel gewoon of is de standtijd aanmerkelijk korter daardoor?
 
De Wolfgang DGPS moet na het afnemen met een micorfiber doek minstens 12 uur curen.

Dit moet in droge conditie gebeuren zodat de polymeren zich goed aan de lak kunnen hechten.

Een (carnauba) wax direct na een sealent heen doen, kan problemen geven omdat de solvents in de DGPS moeten kunnen verdampen.

Beter is het om minstens 24 uur te wachten.

Maar waarom nog eens de DGPS toppen met een wax? De Wolfgang geeft van zichzelf al een schitterend resultaat.

Stiekum vindt ik em beter dan een wax. ;)

This product is moisture-sensitive. In order to achieve a slick, durable finish, Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 must cure for at least 12 hours before being exposed to moisture. Do not apply sealant before dusk because dew will interfere with the adhesion to the paint. Park your vehicle in a garage or under a shelter while it is curing, if possible.

Bron: www.wolfgangcarcare.com
 
Thnx Patrick,

Waarom toppen, je moet toch van de straat zijn e nanders raakt de Fuzion ook nooit op!
 
Ik vroeg me dit eigenlijk ook af, op de wolfgang site staat wel met een * (sterretje)

"* If you like the layered look, first lay down a coat of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. After it cures, apply a coat of Wolfgang Füzion Estate Wax to enjoy the benefits of both carnauba wax and polymers."

Dus na het curen is het dus wel mogelijk. Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien.
 
Verschil is op het oog niet veel, beading / sheeting veranderd ook niet heel erg veel door de Fuzion.

( het is een beetje, wat heb je over voor een heel klein beetje extra)

Conclusie is dus dat het er gewoon overheen kan maar wel pas 12 uur na het uitpoetsen van de paint sealant.

Bij DoDo is het overigens hetzelfde, een zachte geeft na een harde nog extra glans en diepte.
Eigenlijk net zo'n extra stapje als de fuzion na de sealant.
 
Havanna bv, schrijft in zijn show off's ook meestal dat ie de sealant gelijkt topt met een wax. Zijn er hier voor/nadelen aan verbonden, hoewel ze aangeven dat de sealant eigenlijk eerst 12 moet curen voor er een wax op aangebracht kan worden. Ik heb namelijk geen plaats om de auto voor langer dan 12 uur droog weg te zetten.
 
Zolang geen regen is of zeer vochtige lucht gaat het naar mijn beste weten wel goed komen.
Doet Havanna dat ook met deze sealant of ander merk/type ( kan nl groot verschil in zitten )
Wat betreft wax na sealant, Patrick geeft daar al antwoord op ;)
 
Een sealent is een synthetisch produkt waar allerlei chemische bestanddelen in zitten. Deze moeten tijd krijgen om te kunnen verdampen.

Smeer je er een carnaubawax overheen, dan sluit je als het ware de sealent 'luchtdicht' af waardoor de laag sealent niet meer kan uitademen.
 
Oke, dan morgen vroeg er maar op smeren en hopen dat het droog blijft. Havanna gebruikt iig in zijn laatste 4-5 show off's de Wolfgang sealant.
 
Vocht komt niet alleen uit regen, ook condens is al genoeg om de nat lak vochtig te maken.
En aangezien het vannacht best frisjes wordt.... (7 graden...)



meuh
 
Klopt, zie post #8, vannacht is het allemaal zeer goed gegaan, maar de definitieve uitslag horen en zien we wel van MichelV ( I hope )
 
Ik heb hem om 12:00 in de sealant gezet, en de bedoeling is om hem vanavond laat nog even in de Fuzion te zetten(als de weergoden me tot die tijd gunstig gezind zijn natuurlijk:D )
 
Nou, niet echt dus. Stap ik zojuist met de fuzion in mijn hand de achterdeur uit zie ik druppeltjes op de tuintafel liggen}:)w is het net begonnen met regenen.