• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf's chemicals nieuwe paste wax:Eclips

2shiny

Detailing rookie
11 sep 2013
114
0
Ik heb de kans gehad om een volledig nieuwe paste wax te proberen van Wolf's chemicals.
Persoonlijk ben ik geen paste wax fan, maar deze was toch leuk om mee te werken.

11588039823_8c7cc8c1ff_c.webp

Eclips paste wax by Wolf's Chemicals. 1e pot die er bestaat in mijn handen :mrgreen:

Applicatie: Het is een echte harde paste wax met heel wat "nuba" in. Dus wel eventjes warm wrijven om toch een top laagje smeerbaar te maken. Maar, eenmaal smeerbaar gaat een klein beetje heeeeeel ver! Met 1 keer mijn applicator in de pot te wrijven kon ik makkelijk een halve motorkap doen.
Deze was aangebracht bij een temperatuur van 5 °C, wat dus al heel laag is voor een wax aan te brengen.
Na een goede 20 min even een swipe-test gedaan en hij was klaar om af te nemen. En dit was echt moeiteloos.
Ik heb hem zelf in het begin expres dikker aangebracht, en ook hier was het geen enkel probleem.

Beading / sheeting: Wel, ik vond de beading echt mooi, en oordeel straks zelf bij de foto's :D
Echte sheeting was er niet, maar bij het rijden vloeiden de beads snel samen en vlogen eraf, en bleef al heel snel een mooi droge wagen achter.

Looks: na het aanbrengen had ik een echt mooie diepe wet-look glans, maar wou deze nog even laten rusten en dan enkele foto's maken, maar daar stak de regen een stokje tussen. Vanaf ik kan komen deze dus nog.

Bescherming: Time will tell. Ik zal erop letten wanneer de beading begint af te nemen en wanneer de bescherming op zich begint af te nemen.

Conclusie : een super wax voor wie houdt van paste waxes. Zelf, hoewel ik geen fan ben van paste waxes, ga deze toch zeker een plaats geven in mijn vaak-gebruikte-producten-rij

beadings picjes:

11588046753_9892c1104c_c.webp

11588043853_d1b8fe5ca3_c.webp

11587835785_f8b5dcf692_c.webp

next up: bodyguard :D

bedankt. de wetlook is ook echt goed, al is voorbereiding hier wel belangrijk. Ik hoop dat ik die ook binnenkort op foto te krijgen, maar die regen werkt momenteel helemaal niet mee :D

deze is echt super. ik ben normaal geen grote fan van vaste wax, maar zal vaak gebruikt worden.
na mijn initiele gedachten door te spelen aan Jesse, hebben ze deze nog getweakt en zijn ze net iets meer "smeerbaar" ipv zo een harde blok. :D