• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf's Mystery Juice vs. Gyeon CanCoat

Ik kan zo’n test altijd waarderen!
Dat gezegd hebbende zou ik zeggen waarom zou je de Wolfs überhaubt nog een kans geven?
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Erg goede test!

De sheeting van de wolfs ziet er niet best uit... De beading lijkt nog wel prima te zijn.
Maar, de Cancoat ziet er wel goed uit...
Die heeft zich al bewezen inmiddels
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Dat gezegd hebbende zou ik zeggen waarom zou je de Wolfs überhaubt nog een kans geven?

Deels omdat het kan! Maar ook omdat er (letterlijk) mysterie rondom de Wolf's producten zat en ik zelf benieuwd was. Er wordt genoemd dat er Sio2 in de Mystery Juice zit en vandaar dat ik hem tegen de CanCoat had gezet.

Edit:
Lees je berichtje nog een keer goed Ric, maar ik wil hem nog een kans geven, omdat ik twijfel over hoe ik hem heb aangebracht. Ik denk dat hij wellicht langer moest curen. Ik ben in ieder geval overtuigd al van de cancoat!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: bros
Zoals gezegd dus gisteren de tijd weer genomen om te wassen. Confronterend om te lezen dat de vorige keer dus al 6,5 week geleden was... o_O
Door drukte thuis en door een detail er tussendoor zijn de eigen auto's op eenlaag pitje gezet.. Om deze reden dan ook goed verwend met een klei beurt (hele auto) en een paint cleaner (alles behalve motorkap). Hieronder de resultaten van de test:

Voor het wassen:

Links de Wolf's Chemicals Mystery Coat en rechts de Gyeon CanCoat
116795


Duidelijk verschil dus, bij het weghalen van de straal werd het nog duidelijker:


IMG_8003.jpeg
\

RIP Mystery Juice...

CanCoat Beadde nog aardig zelfs op een vuile lak:
IMG_8004.jpeg


Na het wassen de lak gekleid omdat deze enorm ruw aanvoelde (door stuifmeel of iets van een paar weken geleden?). Daarna kwam de CanCoat nog beter tot zijn recht:
IMG_8006.jpeg


Hiermee is het wel duidelijk dat de CanCoat overduidelijk de winnaar is. Daarnaast is hij zelfs nog iets goedkoper dan de Mystery juice (12,50 vs 15,40 op basis van 50 ml) dus mocht je nog twijfelen zou ik er zeker voor gaan.

Daarmee sluit de test dan ook dus na het wassen lekker de lak behandeld met een cleaner en opnieuw alles in de wax gezet (behalve het CanCoat stuk :)). Later bij de lente polijst beurt zal ik waarschijnlijk de hele auto in de CanCoat gaan zetten.

Bedankt voor het lezen allemaal!
 
Ook leuk om te weten dat cancoat evt buiten is aan te brengen
want ook ik beschik niet over een garage of carport wat mij eigenlijk deed besluiten
om cancoat niet aan te schaffen maar ik begrijp dat als het weer een beetje meezit het wel goed te doen is :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Nou dit lijkt me zo klaar als een klontje!

Cancoat is ook een absolute topper en ver weg de beste bang for buck.

Ik weet niet of ik het direct zou aanraden dit buiten aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
@Rémon het kan inderdaad hoewel ik niet weet of het zonder risico is. Dit omdat het even duurt om volledig te drogen en er vanalles op de auto kan vallen/waaien in de tussentijd.

Voor nu was het prima voor testdoeleinden :p
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Na mij meer ingelezen te hebben over cancoat, en enkele experts hier op het forum gecontact te hebben, heb ik zelfs nog de twijfel om dit in mijn grote tent aan te brengen. :D

Ja, ik sta droog en uit de zon/regen, maar de factoren zoals temperatuur/luchtvochtigheid en dergelijke spelen een grote rol. Ik heb toch wel een leuk aantal full details gedaan in de FapTent en dit gedurende zomer en richting winter. Condens/dauw/temp. verschilde toch wel duidelijk gedurende een dag.
 
Ik ben ook begonnen met de wolfs producten uit de uitverkoop.
Voor de mystery juice wordt er wel aanbevolen eerst te polijsten met nano polish, daarna de nano glaze en dan pas de mystery juice.
Ze spreken consequent van een 3 laags systeem (eventueel 2 op een nieuwe auto - polish).
Ik heb een "nieuwe" zwarte espace (6000 km) gekocht.
Ben bezig met voorbereiding dmv scholl s3 gold xxl met groene rupes pad op de da om de swirls, wasstraatkrassen te verwijderen.
Vorig weekend op 1 paneel gevolgd met nano polish op rupes geel en vervolgens nano glaze op witte glosspad. Mystery juice nog niet aangebracht maar wel al een duidelijke glans en sheeting beading door de nano glaze. Ik vermoed dat deze vergelijkbaar is met gyeon primer (en c****o essence), namelijk een sio2 onderlaag die hechting van de coating bevorderd maar ook stand alone bescherming bied).
Hopelijk kan ik de volgende dagen wat doorwerken en binnekort coaten.
Eerst ook nog 3 kleine deukejs proberen te verwijderen met fohn en compressed air trucje.

Sowieso ben ik fan van de wolfs white satin en nano shampoo, tevens de yellow snow foam is een meevaller. Heb oa ook de nano trim en nano leather gekocht. Ben benieuwd...
 
  • Leuk
Reactions: Jahe