• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolkige vlekken in lak

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.384
193
Utrecht
Hi allen,

Was me al eens eerder opgevallen, maar er zitten wat vlekken op mijn achterspoiler. Het zit in de lak, en is er niet af te vegen met een doek of vinger. Is vorig jaar zomer voor het laatst gepolijst en toen is het me niet opgevallen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groet,
Jan
 

Bijlagen

  • IMG_1022.jpeg
    IMG_1022.jpeg
    641,6 KB · Weergaven: 97
Heb je niet een betere foto?
Die witte balk is toch niet de vlek die je daadwerkelijk bedoeld? Dat lijkt mij gewoon reflectie van licht op deze foto, dus wellicht heb je ook een foto van die wolkerige vlekken van iets verder weg?
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
- Is dit alleen op bepaalde plekken of over grotere delen van de spoiler? (Of zelfs overal?)
- Ik meen te herinneren dat je gepeeled had en daarna een coating, toch?
 
Oh shit, had ook nog een video toegevoegd, maar was even vergeten dat dat niet kan. Op foto’s is het lastig vast te leggen, dit was de beste die ik kon maken.

Dit is over de hele spoiler. Deze delen zijn ruim een jaar geleden (dacht ik?) over gespoten, daarna gepolijst en gecoat.
 
Hmm... Dus deze fratsen waren er niet nadat het opnieuw gespoten was.

Allereerst zou je denken dat dit nog schuurkrassen zijn. Maar je hebt, wat ik meen te herinneren, denims gebruikt op de rest van de auto, maar de spoiler heb je dus alleen gepolijst?

Het lijkt mij ook te onregelmatig (niet-egaal?) voor vochtproblemen bij het spuiten. ( @AndyVR ) En dan had je het al eerder moeten zien, denk ik.

Heb je al geprobeerd het opnieuw te polijsten? (Zit het OP, zit het IN of ONDER de clear coat)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mij lijkt het ook eerder iets van matheid te zijn door bv. te schuren/peelen,..
Ik zou eerst eens proberen als dit niet weg gaat door te polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Dus deze fratsen waren er niet nadat het opnieuw gespoten was.
Was me toen niet opgevallen. Paar maanden geleden voor het eerst.

Allereerst zou je denken dat dit nog schuurkrassen zijn. Maar je hebt, wat ik meen te herinneren, denims gebruikt op de rest van de auto, maar de spoiler heb je dus alleen gepolijst?
Ik heb heeel lokaal geschuurd en ook maar op een aantal plekken de denim pads gebruikt. In elk geval niet op de spoiler. Na het spuitwerk was die behoorlijk strak, dus die heb ik alleen gepolijst met een lichte combinatie.

@AndyVR Lijkt niet echt op schuurkrassen, meer op druppels (qua vorm). Binnenkort moet ik toch wat delen polijsten, dus zal de spoiler dan ook even meenemen.

Dank voor jullie tips!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR