• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wool pad schoonmaken

Wouter B

Detailing addict
27 feb 2011
767
62
Hey iedereen,

Heb vandaag voor het eerst me Lake Country Foamed Wool pad gebruikt maar vroeg me af hoe ik deze moet schoonmaken, neem aan dat ze niet in de wasmachine kunnen icm de micro restore van cobra.
 
Ik spuit hem in met meguiars super degreaser/apc menging,een 10 tal minuten wachten en met lauwwater spoelen,buiten uitwapperen en klaar is wouter
 
+1 of een beetje afwasmiddel, uitspoelen, even op de DAP of rotary full speed laten draaien, klaar is Wouter!
 
Als het over die paarse gaat, die heb ik al paar keren mee in de wasmachine gedaan. Niet echt een probleem, maar ik doe dan ook al mijn pads zo mee in de wasmachine.
 
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar nu ik een andere type wolpad heb gekocht kwam toch deze vraag weer naar boven: hoe maak ik deze pad schoon? Het gaat om de blauwe wolpad voor roterende machines van Rupes met gedraaide vezels. Op dit moment ziet 'ie er zo uit:

20190715_083104.jpg


Aardig wat resten polijstmiddel, lak en andere zaken dus.

Een vorige tip voor wolpads in het algemeen was het borstelen van de pad, maar dat maakt de pad niet helemaal schoon (hoe erg is dat bij de zulke pads?) en daarnaast ben ik bang dat de vezels 'uit de draai' raken.

De blauwe wolpads voor op de DA maak ik altijd schoon in een sopje met MF wasmiddel van Poorboys en daarna borstel ik ze weer in vorm, maar ik ben een beetje huiverig om die methode hierop toe te passen.
 

100% schoon worden ze niet hiermee, maar wel genoeg om tijdens een detail weer verder te gaan.

Als ik klaar ben, slinger ik de (wool)pads gewoon door de padwasher, swier de pads zoveel mogelijk droog op de D/A en leg ze daarna te drogen.

Uiteraard kan dit ook allemaal met het handje.

 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Jansen
Het gaat mij met name om het reinigen na het polijsten. Dan ga ik hem gewoon meenemen met de andere pads en voorzichtig uitspoelen/masseren en daarna laten drogen. Dank!
 
Let op dat als je woolpads te nat maakt de haren kunnen gaan klitten en dan is het schuurpatroon niet meer zo egaal. Bij voorkeur droog reinigen.
 
Dus dan toch alleen met een borsteltje @Dibbuz? Maar dan worden ze toch nooit helemaal schoon? Misschien maak ik het moeilijker dan het is, maar ik vind het zonde om een pad te vernielen.
 
Ik zag laatst dat ze het met een compressor deden. Hij is dan alleen nog niet 100%, maar je kunt wel weer een nieuwe hit doen. Ik weet niet of je een compressor hebt, anders zou je het eens kunnen proberen.
 
Het is wel een oude topic, maar de vraag voor me blijft hoe je tijdens het polijsten een wool pad schoon maakt of houd. Die van mij is altijd binnen de kortste keren helemaal dicht geslipt en zit totaal geen leven meer in. En dan heb ik het natuurlijk over de pad
 
Ik was deze uit onder de kraan, draai droog op de polijstmachine en borstel deze met de claw pad van Rupes, dit werkt voor mij goed.

Als de wollen pad echt helemaal verzadigd is, dan ga je het hiet natuurlijk niet mee redden, dan zou ik deze eventueel wat laten weken zodat alles wat losser komt en uitwassen.