• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WV Arteon - Oxidatie raamlijsten

Dekkie

Detailing addict
13 okt 2016
10
60
42
Naaldwijk
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een tweede hands Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Uiteraard heb ik hem op de eerste dag goed gewassen. Tijdens het wassen kwam ik bij de raamstijlen aan de achterkant van de auto.

Hoe goed ik ook poets, ik krijg dit er niet uit.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 102
  • 2.jpg
    2.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 103
  • 4.jpg
    4.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 103
Heel vaak zit er een laagje over die alumium strips (als dat al aluminium is) en dan krijg je de echte vlekkerigheid niet weg.
Ik zou ook voor Poor boys prof polish gaan dit is een cleaner zonder korrel ,dus ja het zal opknappen maar ik ben bang dat je het nooit helemaal weg zal krijgen
 
  • Leuk
Reactions: Dekkie en Riez
Mocht prof polish van PBW niet helpen, is het een klusje voor een handpad en licht polijstmiddel. Heb het er met een machine en een licht polijstmiddel er altijd wel uit kunnen halen.
 
  • Leuk
Reactions: Dekkie
Ik sluit me aan bij @Smotske door een licht polijst middel te gaan gebruiken. Als je een kleine polijst machine hebt zou ideaal zijn, anders met een handpadje. Denk aan Menzerna 3000 of Monello Finale als middel. Ook daar heb ik behoorlijke resultaten mee kunnen bereiken. Neem vooral je tijd om het te behandelen.
 
  • Leuk
Reactions: Dekkie
Maar als er een (bescherm) laagje over het aluminium heen (tegen oxidatie?) zit dan hoef je geen aluminium te polijsten maar “gewone” lak dus ben je beter af met een finishing polish of pb prof polish (allebei goede optie).
Alu polish is stuk grover lijkt mij.
 
Het is afhankelijk van de toestand van de strips; bij lichtere oxidatie/doffe plekken zou ik met de proffessional polish beginnen, dan een fijne polish proberen als het geen resultaat geeft. Als ze te zeer aangetast zijn kun je ze eigenlijk alleen vervangen :(
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Bij mij kwam het altijd wel terug, hoop dat het bij jouw dan niet zo zal zijn. Ik vind die 'alu' dakrails zo storend dat ik serieus overweeg om bij de volgende auto hier mee rekening te houden bij aanschaf.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Bij mij kwam het altijd wel terug, hoop dat het bij jouw dan niet zo zal zijn. Ik vind die 'alu' dakrails zo storend dat ik serieus overweeg om bij de volgende auto hier mee rekening te houden bij aanschaf.

Binnenkort gaat de hele auto in de Gyeon Cancoat. Ik gok dat ze dan wel fris blijven.

Wat betreft het storende aan de raamomlijsting: deze kan je altijd wrappen. Ik dit specifiek niet gedaan omdat het een zwarte auto is.
Ik heb weleens een witte variant van de Arteon gezien waarbij de raamlijsten zwart gewrapped waren. Dat zag er heel cool uit.
 
Tip voor dagelijks onderhoud:

Nanolex Final finish lost ook "kalk vlekken" op. Ideaal als detailer na het wassen voor dit soort type oppervlakte. Ik heb mat zwarte daklijsten, en alle druppel/kalk vorming verdwijnt na het wassen als sneeuw voor de zon.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Ric325i