• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Yamaha R-6

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vanavond de Yamaha R-6 van mijn zwager een detailtje gegeven.
Ging hoofdzakelijk om lakwerk overig wat in het zicht wat.
Op zich was de motor niet vies maar wel wat vliegjes op de kuip.
Hieronder in stappen wat ik heb gedaan.

Motor afgenomen met de groene APC 1:10
Met PB elastic clay i.c.m. DJ born slippy behandeld.
Een krasje op de tank met Dap900 en CG V-36 op witte pad weggewerkt
Met de Dap900 en CG V-38 op finish pad het lakwerk behandeld.
Daarna met handpad de DJ lime lite prime aagebracht.
Met een andere handpad Surf City Garage Barrier Reef aan gebracht.

Velgen met Rimwax behandeld.
Banden in de Wolgang Black Diamond.
Kunststof in de Smartgel.
Lederen delen van de zitgedeelte schoongemaakt met Gliptone leer reiniger en daarna met de conditioner.

Hier dan een paar foto's, viel wel tegen met dit beroerde weer.

Eerst foto's voor de behandeling.

IMG_1783.webp


IMG_1786.webp


IMG_1789.webp


IMG_1792.webp


IMG_1793.webp


Hier de foto's na de behandeling.

IMG_1796.webp


IMG_1800.webp


IMG_1801.webp


IMG_1809.webp


IMG_1811.webp


Bedankt maar weer voor het lezen.
 
Nooit bandengel inderdaad , alleen ontvetten met Super degreaser oid. Ook niet op de wangen.

Mooie motor, vergeet de ketting niet opnieuw te smeren na de motor te ontdoen van kettingvetspetters.
 
mooi gedaan:-)^

Wat die banden betreft; bij een motor kan je niet echt van een wang spreken; alles is bijna loopvlak; dat loopvlak is anders dan bij een auto afgerond...een motorrijder stuurt ahw. door met z'n motor naar één kant te gaan hangen in een bocht waardoor de machine helemmal schuin komt te hangen; een autoband zou op zulk een moment de grip verliezen waardoor de motorrijder ten val zou komen. het afgeronde loopvlak zorgt dat bij dit schuinhangen toch nog een "loopvlak" ontstaat.
KIJK maar eens goed naar je foto's en je zal wel merken wat ik bedoel :ja
 
Nette detail. :love

Persoonlijk vind ik het een beetje overtrokken reactie om de zijwangen nooit te voorzien van bandengel.

Als je dit zorgvuldig doet en met mate dan komt dit echt niet in contact met het wegdek hoor, ik heb zelf ook een paar jaar een R6 gereden en daar zat bijna altijd wel een beetje bandengel op, nooit iets van gemerkt tijdens het rijden.
 
Dat mag je vinden, maar ik vind op een motor veiligheid belangrijker dan looks (afgezien van het feit dat het gewoon lelijk is om de wang wel te doen en het loopvlak niet.)

De waterafstotendheid van bepaalde bandengels is op een wagen fijn, op een motor wil je dit echter niet hebben.
 
Bij motorrijden kan een ongeluk in een heel klein hoekje zitten, ik neem dus nooit het risico om bandengel te gebruiken, het stukje waar je de gel aanbrengt is ook zo klein dat het niet eens opvalt. Ik ben het dan ook eens met McShine: veiligheid is belangrijker dan de looks.
 
Bij workshop van Meguiar's die ik gevolgd heb vorig jaar is mij verteld dat bandengel die je aanbrengt op de band van een motor er na een goede twee meter weer af is. Hier werd uitgelegd dat het bijna onmogelijk is uit te glijden. Nu moet ik er overduidelijk bevertellen dat ik geen motorrijder ben er er dus ook geen enkele ervaring mee heb.
 
Mooi resultaat weer behaald, die kuip is echt mege strak geworden :-)^


IbizaSigno zei:
Bij workshop van Meguiar's die ik gevolgd heb vorig jaar is mij verteld dat bandengel die je aanbrengt op de band van een motor er na een goede twee meter weer af is.

En hoe gaat dat er vanaf dan ? Waait dat eraf oid ? Of zou dat slijten omdat je dat stukkie rubber stiekem toch ietsepietsje gebruikt ;)
 
Op de wang kan 't in princiepe wel, ik zou 't niet doen vanwege toch een klein risico. Nogmaals als je eenmaal met je wang de straat raakt, heb jij je motor al losgelaten denk 'k :P
 
Ziet er goed uit die Yammie!
Ik heb hetzelfde model gehad als eerste bike!
Ikzelf zou mijn bandjes van mijn bike NIET insmeren!
Kans dat je met het spul net over het randje komt op het loopvlak is aanwezig en zou het knullig vinden dat ik daardoor een schuiver zou maken....
Goed schrobben is meer als zat!
Heb ook nog nooit bij een motorzaak gezien dat ze de bandjes insmeren met goedje zodat de motor er dan mooier bijstaat!
Maar goed, is jou eigen risico natuurlijk.
 
Bedankt mannen.
Wat betreft de tyre gel heb ik na het maken van de foto's het loopvlak afgenomen met wasbenzine.
Uiteraard ben ik er van bewust dat dit anders de veiligheid in gevaar kan brengen.
 
Mooi resultaat behaald. Lijkt me voor de eigenaar lastig om de tank mooi te houden. ALs bestuurder kruip je zowat OP de tank.
Ziet er weer waanzinnig mooi uit en goed dat je voorzichtig gewerkt hebt op de lak.
 
De tanks van onze motoren zitten in de C-quartz. Ik heb ze een tijdje swirl vrij proberen te houden maar dat lukte toch maar matig, nu heb ik er al zo'n 3 laagjes C-quartz op aangebracht en er zitten geen (zichtbare) swirls meer in.