• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zachte lak vaker polijsten?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
275
85
Luitjes,

Ik ben de eigenaar van een ep3 type-r{honda}. Harsttikke leuk en aardig maar ik word knettergek van de boterzachte lak. 1 of 2 wasbeurten na het polijsten zit het weer net zo onder de swirls en andere krasjes. En ja ik was met diverse mits, 2 emmer systeem en foam vooraf..
nu is mijn vraag is het een verstandig idee om de flanke die het meest in het oog springen wat vaker te polijsten met een licht middel? De micronwaarde zal niet verbazingwekkend dalen maar ik heb er geen ervaring mee.. Iemand die hier zijn mening of ervaring over kan delen?

Kelvin.

• Leuk
Reacties: Aficior
Als je de auto 4-8 keer per jaar polijst met Finale ga jij de lak niet opmaken in de komende 10 jaar. Als je met Mezzo en dergelijke aan de slag gaat wordt het een iets wat ander verhaal.

Wat voor een bescherming zet jij dan op de lak?

Dat hangt er vanaf.. De ene keer de purple haze van dodo juice, de ibrido van monello of gewoon de spray sealent van carpro die ik nog heb. Ik heb wel over een coating na zitten denken maar dat vind ik best prijzig.. dan kan ik hem beter wat vaker polijsten. De flanken zijn misschien in een 1,5 uur gedaan en daarna een mooie wax er overheen zetten. Alleen omdat de voorschermen al erg dun zijn {85 micron} durf ik daar niet teveel erop te gaan omdat ik de dikte van de blanke laklaag niet weet. En dan ga je wel weer het verschil zien met de flanken..

Ik rijdt zelf ook een civic, de lak is inderdaad rete zacht.
In het begin deed ik altijd elke maand 1 keer licht polijsten.
Echter blijft je dan aan de gang en heb ik hem uiteindelijk in de si3d coating gezet.
Wassen gaat nu veel makkelijker en naar mijn mening bijna tot geen swirls meer na elke wasbeurt.

Heb het zelfde gehad met een overgespoten motorkap van iemand ivm steen slag. Deze hebben ze uitgespoten tot de voorschermen die ook boterzacht zijn. Toen geadviseerd een kras vaste coating te nemen (Gyeon Mohs) en de auto was in Februari behandeld en vandaag de dag nog geen krasje en/of swirl te zien.

Is het een wonder middel? Nee. Maar het verandert de zaak wel aanzienlijk. Ik kan de auto in kwestie ook alleen wassen met een DodoJuice Wookie en er super licht overheen halen en droog blazen.

Ik zou gewoon investeren in een coating. In eerste opzicht duur maar je spaart ook een jaar diverse waxen en sprays uit omdat de beading gewoonweg langer blijft.