• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeer snel door blanke lak heen??

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Ik had even een keer gereden met een tanktasje op mijn motorfiets. Direct daarna had ik een dof plekje op mijn tank. Mijn tank is voorzien van een Kunstof gespoten kap. Door de aparte hoeken besloten om de Monello Uni-Cone Yellow Cutting Cone - 10cm op de boormachine te zetten icm met mezzo.
Alleen vrij snel en dan ook echt heel snel werd de gele cone blauw. Direct gestopt en voelbaar gewoon mat. Alleen je ziet het haast niet alleen ook daarna met hele licht combi's niet meer glad te krijgen. Zit er nu dan zo'n dun laagje op zo''n motorfiets? Nogmaals het is niet te zien alleen te voelen. Als je erover wrijft met je ogen dicht heb je het gevoel een matzwarte motor aan te raken.

Motorfiets heb ik splinternieuw gekocht en is nooit aan gepolijst geweest. Gelukkig is dit een vervangbaar kapje maar ik durf mijn motor niet meer met een machine aan te raken

Ja, dit kan! Je boormachine maakt enkel een roterende beweging (geen excentrische) en met de cutting cone warm je plaatselijk de lak erg op waardoor je op een plastic deel zo door je lak gaat.
Beter was een dual-action machine met kleine pad. Het is inderdaad ook een feit dat veel motorfietsen een dunnere blanke laklaag hebben dan auto's.
Met je boormachine is opletten dus de boodschap.

En zeker en vast de gele cone is erg agressief, dus veel kans dat je daarmee op een randje snel door de lak gaat.
De gele is een echte cutting cone, voor lichte krasjes kan je gewoon een blauwe of zwarte cone gebruiken.

Nou ben ik wel een beetje gewend en heb die cone laatst ook gebruikt met een set lmv. Dan ga je echt niet zomaar door de blanke lak.
Ook is de lak absoluut niet warm geweest en is de cone misschien 15sec gebruikt. Het is ook gewoon totaal niet te zien. Als je normaal een weg gesleten blanke lak hebt dan zie je dat. In het licht zie ik nog steeds dezelfde sinasappel structuur als op andere plaatsen.

Dank je. Het is een GSX-R750 Yoshimura maar dat had je misschien al wel herkend.

Men heeft met deze motoren ook vaak dat het zo dof wordt waar de knieen in de tank zitten (ik heb daar beschermfolie zitten). Ik denk dat de lak zo erg dun is dat het toch wel heel erg oppassen is met zulke motorfietsen. Gelukkig heb ik alleen dat kapje gedaan.

Plastic motorkappen zijn meestal boterzacht. Krasjes krijg je er met een handpad en Monello Finale er meestal nog uit. C.Quartz is een uitkomst voor dit soort kappen!