• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeldzame Renault Clio RS 182

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend een full detail gedaan aan een Renault Clio RS 182 in een zeldzame blauwe kleur. In deze non-metallic blauwe smurven kleur rijden er maar twee rond in Nederland. Voorheen ging de auto altijd door de krasstraat. Na deze full detail zou de eigenaar toch gaan proberen hem weer regelmatig met de hand te wassen.
Allereerst het exterieur:
Eerst wat foto's van de auto bij aankomst:
SAM_0851_zps2868aca8.webp

SAM_0853_zps8ef0d1a6.webp

SAM_0854_zps49afac3e.webp

Auto ziet op het eerste oog niet heel erg slecht uit, maar kan wel wat liefde gebruiken.

Gelijk begonnen om met APC 1:10 en een detail kwast de sponningen en alle naden en kieren schoon te maken. Was wel nodig:
SAM_0855_zps97695d81.webp

SAM_0857_zps1542ce47.webp

Nog eventjes het deurrubber schoon gemaakt omdat dit een bekende plaats is bij Clio's waar zich een hoop vuil ophoopt:
Voor:
SAM_0858_zps507d28f5.webp

Na:
SAM_0859_zps83103e7d.webp

Vervolgens de auto gefoamd met de autobrite foamlans en Supa Snow Foam 1:10 vermengd.
SAM_0861_zps582ea831.webp

Hierna de auto gewassen volgens de twee emmer methode met een overdosis Dodo Juice Born to be mild shampoo. Vervolgens mijn laatste beetje Iron-X opgemaakt, kwam best veel van af vooral op de achterzijde van de auto:
SAM_0865_zps0813a34e.webp

Toen de auto in de zon stond zag je al behoorlijk wat swirls en andere RDS zitten:
SAM_0872_zps06b4ab82.webp

SAM_0871_zps05e542d9.webp

Hierna de auto gekleid met Poorboy's Spray & Whipe 1:1 verdund en met de monello klei. Kwam best wat vervuiling van af, vooral aan de onderkant zat erg veel teer en andere rotzooi:
SAM_0873_zpsd207a5b2.webp

Hierna de auto afgeplakt, de kentekenplaten verwijderd en de letters "Renault Sport" van de kofferbak verwijderd. De eigenaar wilde graag de logo's achter er af hebben, het clio logo zit echter met pinnen vast dus die heb ik laten zitten. Na een testspot bleek dat ik met de Dap 900 al een eind zou komen. Met Mezzo op een oranje pad had ik al behoorlijk resultaat, maar omdat er nog wat hele kleine krasjes bleven zitten heb ik besloten om op elk paneel twee passes met deze combinatie te maken. Hierna afgewerkt met Finale op een witte pad.

Motorkap voor:
SAM_0875_zpsef345c9e.webp

En na (wat er nog op zit lijkt op krasjes, maar is gewoon polijst stof):
SAM_0878_zps355a1634.webp

Dak voor:
SAM_0879_zpscd6aa594.webp

SAM_0881_zps216588ee.webp

Dak na:
SAM_0882_zpse6392d2f.webp

Raamstijl voor:
SAM_0890_zps068dc89a.webp

Raamstijl na:
SAM_0891_zps1afd3dc1.webp

Ook de uitlaat pijpjes opgeknapt door Mother's Mag & Alu polish op een cone op de schroef machine.
Voor:
2014-08-09154320_zps91ac5b1a.webp

Na:
SAM_0888_zps81df821a.webp

Hierna het qua lakwerk afgemaakt door een glaze aan te brengen met de zwarte pad op de dap. Heb gekozen voor white diamond van Poorboy's. Hierna voor het eerst mijn "dure" wax gebruikt, de Dodo Juice Rainforest Rub Pro Golden Dodo edition. Echt een heerlijke wax en de auto krijgt er een nog diepere glans van.

De wielen zijn voorzien van Poorboy's wheelsealent en de banden van Wolfgang black diamond tire gell. De ruiten heb ik goed ontvet met IPA en vervolgens Rain-X aangebracht.

Als laatste begonnen met het interieur.

Voor het interieur heb ik eerst het leer gereinigd met de leer reiniger van Gliptone, dit afgenomen met een vochtige handdoek. Daarna de Liquid Leather Conditioner van Gliptone aangebracht. Toen de auto geheel gestofzuigd. Hierna het alcantara geschoren (was niet helemaal mooi meer). Ook al het plastic in het interieur in de Natural Look van Poorboy's gezet en de ramen gereinigd met Dodo Juice clearly menthol ruiten reiniger.
Wat voor foto's:
SAM_0883_zps492c610d.webp

SAM_0885_zps657600ac.webp

En na:
SAM_0896_zps7c1a18ef.webp

SAM_0898_zpsfa79dab1.webp

Toen het eindelijk droog werd de auto naar buiten gereden en wat foto's van het eind resultaat gemaakt:
SAM_0907_zpsa59fe42c.webp

SAM_0908_zpsc8a60884.webp

SAM_0910_zps47f9b413.webp

SAM_0905_zps5ef4bc5d.webp

SAM_0914_zps8cd6535d.webp

SAM_0911_zps61e10f9d.webp

Al met al ben ik erg tevreden over het resultaat, zit dik 15 uur werk in. Gelukkig was de eigenaar van de auto ook erg tevreden over het eindresultaat.
Tips en verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom!

Groeten,
Tomas

• Leuk
Reacties: Tim en Tierrie
Prachtig mooi werk verricht zeg! Alleen zo op de foto laat de brinkmann maar bar weinig zien aan lakdefecten, die je op de eerste foto's wel in de zon ziet. Dit zeg ik , omdat ik van plan ben de brinkmann te kopen. Twijfel nu weer.. Nogmaals erg mooi!!

Mooi resultaat man.. Zeker bij de laatste foto's zie je duidelijk de glans! Well done ;-)

Egepolo,
Over je brinkman, dit komt door de foto's en de afstand tussen de lak en de lamp zelf.

Gezien het resultaat een tevreden detailler en hoe kan het ook anders ook een tevreden klant. Tomas je hebt een mooi stuk werk geleverd.

Super mooie auto, erg netjes geworden. Wel nog een vraag, ik zie vaak dat de kieren en sponningen met APC gedaan worden. Moet dit nog nabehandeld worden met bv een wax of is dit niet nodig omdat het niet in "weer en wind" staat? Gr. Paul

IJsblok;n401794 zei:
Super mooie auto, erg netjes geworden. Wel nog een vraag, ik zie vaak dat de kieren en sponningen met APC gedaan worden. Moet dit nog nabehandeld worden met bv een wax of is dit niet nodig omdat het niet in "weer en wind" staat? Gr. Paul
Als de sponningen maar goed schoon gespoeld worden met water kan het verder geen kwaad. Heb bij deze auto wel de sponningen in de wax gezet, zodat deze voortaan wat makkelijker te reinigen zijn.

Heb het alcantara geschoren met een simpel kleding scheer apparaat van de action. Kostte maar 5 euro en werkt goed!