• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfstandig ondernemer - Tips & Tricks

Lijkt mij aan de goedkope kant.

Ik denk dat het beter is om met de klant samen te bepalen wat de wensen zijn en wat jij dan kan doen
Dan kan je het daarna over de prijs hebben, uren en materiaal (en hoe om te gaan met risico)

Nooit zakken met je prijs om een klant binnen te halen
Vertrouw op wat jij waard bent / jouw werk waard is.
Een bedrijfsfilosofie heeft niet meer dan twee woorden nodig; eerlijk en betrouwbaar.
 
Vind de prijzen best aan de flinke kant zeker als er nog btw bij komt. Ik zelf hanteer bij een instap was en wax en interieur bijvoorbeeld voor een a segment 80 euro daar probeer ik zo n 3 uur over te doen vaak iets langer bezig omdat ik wel wil dat het er perfect uit ziet. Dan kan haal ik me materiaal er nog uit.

Echter is dit wel hobby matig en heb ik geen verder kosten omdat ik het in mijn eigen garage doet. Ik moet wel zeggen dat ik bij me werkgever aanzienlijk meer verdien maar het is puur uit hobby en zo voor mezelf leuke dingen kan blijven kopen.
 
In sommige gevallen kan dat ook zeker Ferry. Maar wat ik in de prijs meeneem is dat ik er niet vanuit ga dat ik een hele schone auto aangeleverd krijg. Soms krijg je echt een hele vieze auto wat veel werk met zich mee brengt. Dan ga je het niet redden in 3 uur. Dus dat is best lastig :p
 
Ik vind de prijzen behoorlijk laag. Vergis je niet hoeveel tijd er zit in polijsten, zeker om het goed te doen. Als je toch een tussenstap wil aanbieden, dan zou ik vooral kiezen voor een one-step polish (zodat je toch een goed resultaat haalt in een relatief korte tijd). Daarnaast zou ik de prijzen ook inclusief btw vermelden (of richt je jezelf alleen op zakelijke klanten).

Wat misschien ook wel handig is, is om na te denken over de strategie. Dus, wat maakt jouw onderneming uniek, waarvoor moeten mensen naar jouw bedrijf komen i.p.v. een ander bedrijf. Dan kun je jouw bedrijf ook echt gaan focussen, waardoor je niet 'een van de vele' wordt.

Voor het interieur zou ik daarnaast ook een dedicated leder reiniger en voeding aanschaffen; dat is toch echt veel beter dan een algemeen product als app i.c.m. natural look. (bijvoorbeeld gliptone)
 
Een vanafprijs is leuk als basis, maar zoals Redcat aangeeft is het per auto/klant verschillend wat er moet en kan gebeuren. Dat kleine 106'je van het buurmeisje is een redelijk simpele Wash & Wax + stofzuigen en dressen, maar de 106 van die ransbak op de hoek is een puinhoop waar flink meer tijd en moeite in gestopt moet worden. ;) (Flinke prijs trouwens, die €130 ex)

Een volledige hatchback goed polijsten (+ LSP en interieur) voor €170 ex. is misschien prima als je het in een paar uur red, maar wil je kwaliteit leveren is dit niet haalbaar, Maar ook dan ligt het weer aan de staat van de lak / hardheid / etc. Echter kost een flink grotere SUV/MPV maar twee tientjes meer terwijl je flink meer werk hebt.

In mijn ervaring komt het bij elke auto neer op WAT moet er gebeuren, HOELANG ben ik daar mee bezig en WAT KOST het mijzelf. Ervaring opdoen is dus belangrijk. Wil je snel-snel of mag het meer kosten en lever je puik werk af.
 
Ik ben wel altijd heel duidelijk in wat er verwacht kan worden. Voor een instap schoonmaak kan je soms er wat op inleveren als de auto heel vies is. Ik vraag ook altijd is er in gerookt worden er huisdieren in vervoert. Want haren van een huisdier kunnen flink hoofdpijn geven.

Als je naar de hogere klasse gaat dus polijsten in meerdere stappen een wax sealant of coating. Dan vraag ik mensen eerst langs te komen om het te beoordelen.
Vaak geef ik een prijsindicatie maar meld erbij dat het een vanaf prijs is en dat de daadwerkelijk prijs besproken word als de klant er met de auto is.
 
Ik vind de prijzen ook erg laag. Je moet het geheel zelf weten natuurlijk. Het is voor jou iets erbij. Bij mij ook en omdat ik het leuk vind. Maar ik ga niet voor een paar euro per uur een auto doen hoe leuk ik het ook vind. Kost dan meer dan dat het op gaat leveren. Denk dat als je het goed wilt doen zeker 2 dagen bezig bent.
 
Ik vind de prijzen redelijk, echter pas op zoals @Quantoxx al heb je 2 dezelfde auto's ze kunnen een totaal andere staat hebben.

Interieur van busjes, is dat niet altijd een puinhoop?

Ben onlangs met een relatief nieuwe Audi A1 (bj 2019) met een wash en wax incl interieur ongeveer 8 uur bezig geweest. Reken je uurprijs en je materialen.
Misschien nog enkele tips:
- Kijk eens naar de KOR (Kleine Ondernemers Regeling
- de Monello Maestro is ook ideaal als blaas apparaat voor het interieur
- Probeer eens een motorkap van de sloperij aan te schaffen, kan je lekker op los met schuurpapier etc.
 
Vind de prijzen best aan de flinke kant zeker als er nog btw bij komt. Ik zelf hanteer bij een instap was en wax en interieur bijvoorbeeld voor een a segment 80 euro daar probeer ik zo n 3 uur over te doen vaak iets langer bezig omdat ik wel wil dat het er perfect uit ziet. Dan kan haal ik me materiaal er nog uit.

Echter is dit wel hobby matig en heb ik geen verder kosten omdat ik het in mijn eigen garage doet. Ik moet wel zeggen dat ik bij me werkgever aanzienlijk meer verdien maar het is puur uit hobby en zo voor mezelf leuke dingen kan blijven kopen.

3 uur voor was en wax + interieur vind ik echt heel snel. Voor alleen velgen schoonmaken prefoam, wassen, Bathe+/washcoat foamen en drogen ben ik al bijna 3 uur bezig.
 
Ben niet ervaren maar ik ben zeker 10 uur bezig als ik een auto foam, was, klei, 1step polijst, glaze, wax, velgen, kunststof buiten, motorkap, deur sponningen, ramen, interieur, bekleding oppervlakkig, dashboard en dressen.
Voor als bedrijf 170 vind ik dan weinig. Mijn mening.
 
Mooie ruimte, véél succes ermee. Ik ben nu, net voor mijn 40e in bijberoep gestart met het online van producten te gaan verkopen. Liep al 6jaar met die gedachte rond en nu is het zover. Lukt het niet, dan heb ik het tenminste geprobeerd en detailproducten genoeg tot aan mijn pensioen.
Dus goed dat je op je 25e die stap hebt durven zetten en kunnen zetten, knap van jou. Je zal nog véél kunnen leren en al doende zal je ook leren.
En vraag hier gerust, de forum leden staan steeds bereid te helpen moet ik opmerken en iedereen moet leren.
 
  • Leuk
Reactions: Timm