• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn 500ml verpakkingen van Poorboy's SSR's genoeg voor een starter?

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
hey,

een collega van mij heeft vorige zomer een mooie MG TF gekocht, donkerblauw.

in de showroom zag die er fantastisch uit! enkele dagen nadat hij hem ophaalde, was het zonnig, en werden de buffertrails zichtbaar...

het is zo erg dat de eigenaar er beschaamd voor is!


daarom hebben we beslist om een poging te wagen met een D/A - wordt de eerste keer...

mijn vraag: we denken aan de SSR serie. zijn de verpakkingen van 500 ml voldoende voor een starter? met andere woorden: hoeveel (normale) auto's kan men gemiddeld behandelen met 500 ml?

ik weet dat het qua prijs interessanter is om een grotere verpakking te kopen, maarik prefereer om van meerdere producten te "proeven" dmv kleinere hoeveelheden.
 
Zo'n 4-5 auto moet zeker wel lukken, in ieder geval dat heb ik tot nu toe geredt met een 900ml fles en die is net half leeg. Je heb maar weinig product nodig.
 
Hoi Alfire, als je bent wie ik denk dat je bent kennen wij elkaar. Zegt de nickname Orbit je iets of niet? (denk in de richting van ICE)

Iig, ik kan beamen dat de halve liter verpakkingen ruim voldoende zijn om van start te gaan met polijsten. Ik heb net een hele auto gedaan + een halve en er is een ruime cm uit de fles verdwenen. ik zou dus zelf eerder richting de 6-7 autos denken met zo'n verpakking.
 
die MG is natuurlijk niet de grootste auto en 473 ml is ruim zat om de auto strak te krijgen. Ik denk dat ik ongeveer 4-5 grote auto's doe met een half litertje. Waar dan vaak dubbele passes nodig zijn.
 
wow, snelle antwoorden hier!

PJ, tuurlijk ken ik je nog! (RIP Adire)

mijn collega is een noob op detailing gebied, dus mag ik alles doen voor hem. zelf heb ik een ruime ervaring, maar alles handmatig.

dit is dus een mooie kans om verder te experimenteren!