• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn dit de spullen om de auto goed te behandelen.

martin07

Detailing trainee
14 aug 2024
44
30
Zit op de site te kijken naar een autoshampoo
Al het een en ander gelezen over Poorboys Super Slick and Suds.
Deze shampoo zou volgens jullie (lees de review) goed zijn en is bij sommige jaren in gebruik.

Goed staat klaar om besteld te worden.

Maar hoe nu verder na het goed wassen van de auto welke bescherming gebruik je voor de auto.

Gebruik nu van Sonax Xtreme Ceramic Kunststof Verzegeling hier ben ik zeer te spreken over en wil deze ook verder blijven gebruiken.
Deze gebruik ik als eerste voor ik Sonax Xtreme Ceramic quick detailer aanbreng op de lak.
Beide makkelijk in gebruik spuit wat op een microdoekje en breng het aan dan direct met een schone microdoek uit wrijven.
Hoef niet bang te zijn als tijdens het aanbrengen het ene spul over het andere komt dus of lak of kunststof.

Lees ook dat Black hole show glaze een mooie glans geeft op donkere auto’s de onze is zwart metallic
Als laatste de Exp pure sealant gelezen dat je deze in combinatie met de andere producten goed samen gaan.

Mijn vraag is dit een goede werkwijze voor de auto.
Kun je na een week de auto gewoon wassen met super slick and suds de auto droog maken en hoef je verder niets meer extra aan brengen.
 
Euhmmmmmm, de Sonax Xtreme Ceramic Kunststof Verzegeling is voor ongelakte kunststoffen en niet voor de lak ;)
Black Hole is een glaze oftewel een een voedend product. Deze op zichzelf bied geen enkele bescherming en dient dus afgewerkt te worden met een sealant en/of wax. In jouw geval zou je dus de EXP sealant kunnen (blijven) gebruiken.
Na het wassen met de PB SS&S kun je de Sonax Xtreme Ceramic quick detailer gebruiken om de bestaande bescherming te boosten, uiteraard hoeft dit niet elke week of na elke wasbeurt, tenminste het moet niet.
 
Die kunststof verzegeling gebruik als laatste.
Vanmorgen eerst de auto met hoge druk afgespoten thuis met de hand gewassen.
Had van parkside een bladblazer al het mondstuk vervangen maar nog geen succes dus de droogdoeken verder gebruiken.