Vandaag heb ik m'n auto weer eens een waxbeurt gegeven. Voor de eerste keer gekleid en ik moet zeggen, het was hard nodig en hij is er enorm van opgeknapt. Alles buiten gedaan, maar wel in de schaduw. Dus aaf en toe wat stof verwijderen tussen het waxen door was wel nodig.
Ik ben vanmiddag begonnen met wassen en kleien en heb er zo'n 2uur over gedaan om het kleien klaar te krijgen. Het kleien was voor mij ook de eerste keer.
De spullen die ik heb gebruikt:
Meg's Gold Class shampoo
2 emmers
Meg's Washmit
Spons voor de velgen
Zeem :schaam komt nog een towel voor.
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
Meg's Spray and Wipe
1 PB Deluxe Mega-Mega towel groen
merkloze microvezeldoeken
Meg's NXT Generation Tech Wax
Meg's Gold Class Trim Detailer
Meg'sGold Class High Tech Applicator Pad's
1x DAP
LC CCS 6.5 inch Pad Rood voor de grote oppervlakken
LC CCS 5.5 inch Pad blauw voor de deuren en spatborden
Begonnen met het wassen met 2 emmers en het drogen, hij leek niet zo vuil op de insectenlijken na. Daarna even een uurtje laten drogen. Hetwas tenslotte lekker warm.
Daarna de auto weer in de schaduw gereden en begonnen met het kleien van de motorkap. Dat viel me voor de eerste keer aardig mee en er kwam ook niet zo veel af als ik verwacht had.
De ruiten en de koplampen ook meteen gekleid en de inecten vlogen er af.
Daarna de motorkap en het dak met de rode LC 6,5" pad op de Dap in de was gezet en daarna de deuren en spatborden met de blauwe LC 5.5" pad gedaan. Alle kleine hoekjes en randjes met de Meg's applicator pad gedaan. Toen dat klaar was de kunststof delen onderhanden genomen en de boel opgeruimd.
Al met al ben ik er een mioddagje mee zoet geweest, maar wat heb ik een plezier gehad.
Hieronder de plaatje voor en na. Het verschil is niet zo erg duidelijk, maar er is dan ook geen polish/ glaze of sealer op gekomen:
Voor:
De Vieze klei:
Na:
Toen ik klaar was, was de belichting ook anders daarom zijn de weerspiegelingen ook beter zichtbaar.
Ik ben tevreden met het resultaat.
Volgende keer het complete stappenplan.
Groet, Arie
Ik ben vanmiddag begonnen met wassen en kleien en heb er zo'n 2uur over gedaan om het kleien klaar te krijgen. Het kleien was voor mij ook de eerste keer.
De spullen die ik heb gebruikt:
Meg's Gold Class shampoo
2 emmers
Meg's Washmit
Spons voor de velgen
Zeem :schaam komt nog een towel voor.
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
Meg's Spray and Wipe
1 PB Deluxe Mega-Mega towel groen
merkloze microvezeldoeken
Meg's NXT Generation Tech Wax
Meg's Gold Class Trim Detailer
Meg'sGold Class High Tech Applicator Pad's
1x DAP
LC CCS 6.5 inch Pad Rood voor de grote oppervlakken
LC CCS 5.5 inch Pad blauw voor de deuren en spatborden
Begonnen met het wassen met 2 emmers en het drogen, hij leek niet zo vuil op de insectenlijken na. Daarna even een uurtje laten drogen. Hetwas tenslotte lekker warm.
Daarna de auto weer in de schaduw gereden en begonnen met het kleien van de motorkap. Dat viel me voor de eerste keer aardig mee en er kwam ook niet zo veel af als ik verwacht had.
De ruiten en de koplampen ook meteen gekleid en de inecten vlogen er af.
Daarna de motorkap en het dak met de rode LC 6,5" pad op de Dap in de was gezet en daarna de deuren en spatborden met de blauwe LC 5.5" pad gedaan. Alle kleine hoekjes en randjes met de Meg's applicator pad gedaan. Toen dat klaar was de kunststof delen onderhanden genomen en de boel opgeruimd.
Al met al ben ik er een mioddagje mee zoet geweest, maar wat heb ik een plezier gehad.
Hieronder de plaatje voor en na. Het verschil is niet zo erg duidelijk, maar er is dan ook geen polish/ glaze of sealer op gekomen:
Voor:
De Vieze klei:
Na:
Toen ik klaar was, was de belichting ook anders daarom zijn de weerspiegelingen ook beter zichtbaar.
Ik ben tevreden met het resultaat.
Volgende keer het complete stappenplan.
Groet, Arie