• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zit de cancoat er goed op?

vroom2212

Detailing addict
25 jun 2020
65
68
Utrecht
Beste leden! Ik heb op 6 februari cancoat aangebracht op mijn auto, dit was de dag voor de sneeuwstorm.

Nu wasde beading in eerste instantie dit (toen even de zon de sneeuw deed smelten):
20210209_142717.jpg


Echter is het nu sinds gisteren dit:
20210215_163954.jpg

Is door al het strooizout en sneeuw de cancoat er af? Of hoort dit zo?

Hebben jullie enig idee/tips?
 
Ik denk dat je nu kijkt naar de beading op een laagje vuiligheid. Ik verwacht dat als je de auto gewassen hebt, de beading op de coating weer (deels) terug is.
 
  • Leuk
Reactions: vroom2212 en Jansen
Dank voor jullie reacties! het is de eerste keer dat ik een coating had aangebracht, nogal onervaren op dat gebied. En wil niet dat de wagen onbeschermd is ;)
 
Mijn auto staat nu ook in de Cancoat (mooi spul) maar ik heb achter een pekelwagen gezeten waardoor dat duidelijk zichtbaar was!
Na de regenbuien van gisteren/vandaag is de meeste zooi er al afgespoeld ,nu is ie zeker niet schoon maar er zijn nog wel hydrofobische eigenschappen te zien. Dit weekend ga ik em wassen en ik verwacht dat de coating grotendeels nog in tact zal zijn. Het zijn met name de lagere panelen die het meest te lijden hebben gehad dus ben benieuwd.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ziet er inderdaad een stuk beter uit, maar voor net aangebrachte Cancoat had ik het nog wat beter verwacht om eerlijk te zijn. Met name die grote druppels aan de verre kant van de vouw zouden wat boller moet zijn (of zelfs van de auto moeten lopen).
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Op zo'n korte termijn denk ik dat dat wel meevalt, zeker op de motorkap waar niet zoveel pekel komt als op de lagere delen. Misschien dat de voorbereiding toch niet optimaal was? Op mijn eigen auto heb ik een aantal delen gepolijst met Sonax Perfect Finish, daarna afgenomen met EX (dus niet eerst gewassen met heet water zoals wordt voorgeschreven) en daarna Cancoat aangebracht, terwijl ik andere delen heb gepolijst met Gyeon Primer waarna ik Cancoat heb aangebracht. De delen die met Primer zijn behandeld zijn zichtbaar mooier qua beading en sheeting.

Begrijp me niet verkeerd, dit ziet er niet slecht uit, maar voor Cancoat van een maand oud had ik meer verwacht.
 
Ik heb na het ppolijsten de auto ingespoten met Nanolex pre wash ,de auto gewassen met heet water en daarna afgenomen met Prep. Maar ik vind het wel intressant om te lezen dat de “primer panelen” blijkbaar beter presteren?
@Jansen na de primer behandeling ben je direct doorgegaan met Cancoat? Of toch een rondje prep gedaan?
 
Wassen na het polijsten is het beste denk ik (na laatste polijststap, behalve als de laatste stap Primer is), maar voor mij niet altijd haalbaar qua tijd.

Na Primer nog licht afgenomen met Prep en daarna gecoat.
 
Op zo'n korte termijn denk ik dat dat wel meevalt, zeker op de motorkap waar niet zoveel pekel komt als op de lagere delen. Misschien dat de voorbereiding toch niet optimaal was? Op mijn eigen auto heb ik een aantal delen gepolijst met Sonax Perfect Finish, daarna afgenomen met EX (dus niet eerst gewassen met heet water zoals wordt voorgeschreven) en daarna Cancoat aangebracht, terwijl ik andere delen heb gepolijst met Gyeon Primer waarna ik Cancoat heb aangebracht. De delen die met Primer zijn behandeld zijn zichtbaar mooier qua beading en sheeting.

Begrijp me niet verkeerd, dit ziet er niet slecht uit, maar voor Cancoat van een maand oud had ik meer verwacht.

Ik had de auto goed gewassen daarna volledig gepolijst en afgenomen met gyeon prep, waarna ik cancoat heb aangebracht.

Wellicht een volgende keer dus ook primer?
 
Of na het polijsten nog een keer wassen. Alleen Prep zou ook kunnen, maar dan zou ik minimaal 2 keer afnemen met Prep en daarbij niet zuinig zijn met het gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
heb je na het aanbrengen van de CanCoat wel een laagje cure aangebracht?
Wat ook heel erg helpt is 1x er maand ff na het wassen weer een laagje cure aanbrengen om je coating langer te kunnen berschermen.
 
Hoe lang heeft de auto droog gestaan na het aanbrengen (dus binnen). Dat helpt namelijk ook behoorlijk veel, eigenlijk is minimaal een paar dagen ideaal.
 
Ik denk dat ik onvoldoende met prep heb afgenomen zoals @Jansen voorstelde.

Ik heb namelijk hem namelijk wel binnen laten staan, en een lagje cure aangebracht de volgende dag
 
Hoe lang heeft de auto droog gestaan na het aanbrengen (dus binnen). Dat helpt namelijk ook behoorlijk veel, eigenlijk is minimaal een paar dagen ideaal.
Binnen is ideaal dat klopt zeker maar ik heb em buiten aangebracht en af laten bakken in de zon ,bij mij zit het er nog steeds goed op dus de mogelijkheid om em buiten aan te brengen met goed resultaat is er zeker!