• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zomervelgen behandeld

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Gisteren en vandaag de zomervelgen van de Cayman en de Cayenne nog eens grondig aangepakt !

Banden enkele maken gereinigd met behulp van een nagelborsteltje en APC verdund. Afgespoten met HD.
Velgen afgespoten met HD en gewassen met goedkope shampoo. Vervolgens ingespoten met Monello Non Ferro. Non Ferro met spons en kwast verdeeld. Velgen opnieuw afgespoten met HD en gewassen met goedkope shampoo. Velgen gepolierd met Scholl S30 met de DAP900 en op moeilijke (de meeste) plaatsen met de hand. Velgen ontvet (tweemaal) met Prep. Vervolgens voorzien van een laagje Nano Si3D coating ( was nog overschot volgende keer Gyeon Rim bestellen ) . Gebruik gemaakt van de applicator en zijdedoekjes en tussen de spaken met make-up padjes.
Na 24 uren uitharden van de coating de reeds zuivere banden voorzien van enkele laagjes Gyeon Tire. Het was de eerste maal dat ik Gyeon Tire gebruikte. Conclusie : gemakkelijk te verwerken, zéér zuinig in gebruik. De banden hebben glans maar dat stoort me niet. De glans zou verdwijnen na enkele ritjes of kan met behulp van een doek weggewreven worden zodat het een matte look wordt.
Nu mijn zwarte alum. ventieldopjes nog zoeken tussen mijn poetsproducten
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    90,7 KB · Weergaven: 164
  • image.jpeg
    image.jpeg
    162 KB · Weergaven: 152
  • image.jpeg
    image.jpeg
    161,5 KB · Weergaven: 168
  • image.jpeg
    image.jpeg
    100,7 KB · Weergaven: 183
  • image.jpeg
    image.jpeg
    141 KB · Weergaven: 165
  • image.jpeg
    image.jpeg
    183,4 KB · Weergaven: 173
Laatst bewerkt:
Waarom is je polijstmiddel keuze op S3 uitgekomen? Lijkt mij persoonlijk best een grof middel namelijk om velgen te polijsten.
Heb je S3 nog nabewerkt met een finishing combo?
Verder is het resultaat zeker netjes hoor!
 
Mooi resultaat! Al zou ik niet voor S3 gaan als polijstmiddel op velgen.
Ik pak altijd Monello mezzo en Finale. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ze staan er in ieder geval weer strak bij!