• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zondag 18sept indoor Bimmerfest Venray

bert888

Detailing addict
1 mrt 2011
24
50
Papendrecht
Op 18 september vindt, voor de eerste keer in Nederland, een dedicated indoor show voor alle BMW types plaats. Oldtimers tot de nieuwste BMW modellen, kun je terugvinden in de 11.000 m2 grote hal. Daarnaast is er plek voor 1.000 BMW’s rondom de hal, welke tevens volledig gevuld zal zijn. Ook voor accessoires en advies ben je in Venray op de juiste plek, diverse bedrijven zullen aanwezig zijn om hun nieuwste producten te tonen.

http://www.bimmerfest.eu/217-18-septemb ... hal-venray
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik ben aanwezig, waarschijnlijk op een paddock plek met de MINI.
Moet nog even bevestiging krijgen.

Edit: Ja, ik sta indoor.
 
Laatst bewerkt:
Leuk Event! Iemand geweest?

Overigens zag ik op de site dit staan....
Heb jij ook moeite om je auto helemaal te reinigen? Stoomreiniging is de afgelopen jaren erg populair geworden en niet zonder reden. Met stoom kom je op plekken waar je normaal niet bij kan komen. Laat tijdens BimmerFest je interieur reinigen voor slechts 1 euro. Aanmelden kan op de dag zelf.

Iemand dit gezien of geprobeerd?
 
Ik ben toevallig ook daar geweest.
Daar was een busje met een grote stoomreiniger er in.
En werd de auto afgespoten en daarna spoten ze wat spraywax er op en werd je auto lekker afgeveegd met een oude vieze microvezel doek.
Het was echt horror!
 
Ben daar geweest, had zelfs een indoor plek met de mini gekregen, haha! :laughing:
Was leuk event, vond ik zelf.

Was inderdaad een werkbus met een flinke stoomreiniger erin.
De beste heren kwamen constant met de slang langs de auto, deze slang lag op een terrein met flink wat zand op de grond.
Ook was ik niet onder de indruk over de reinigingskracht van de stoom machine, vond dat die vaak kort en lang op de carrosserie moest spuiten om vuil los te weken.
Ze wreven een halve auto af met één doek, en dan ook echt hard wrijven om vuil eraf te vegen.
Soms deden ze eerst een soort pre-wash/allesreiniger op een deel spuiten, om vervuiling wat los te weken.

Al met al, heel erg amateuristisch en klungelig zag het uit.

Nee... zo'n stoommachine is leuk voor lastig te bereiken plekjes, maar niet om een hele auto mee te doen...
 
Wat Ferdy zegt. Ik ben meegeweest naar bimmerfest.
Leuke en mooie auto's.

Het stoomreiniger principe zoals het daar gebruikt werd is niet goed.
Inderdaad bruikbaar voor lastig te bereiken plekken zoals kieren.
Vervolgens gebruikten ze behoorlijk vieze doeken.
Zelfs gezien dat 1 van ze met een doek over de velg ging en vervolgens weer mooi verder aan de bumper met dezelfde doek.
En dat waren zeeeeer vieze velgen.
Amateuristisch en zelfs ik als beginnend detailler, werd er slecht van.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik ben zelf ook niet goed bekend met stoomreiniging, maar er zitten 1 á 2 bedrijven in mijn omgeving die het doen. Met name de lage hoeveelheid water die er gebruikt word en geen/weinig product enzo, dat is milieuvriendelijk en... blablabla.... eco enzo...

Veel mobiele auto cleaners doe het zo. Ik heb ook vernomen dat er een detailer rondloopt die 90% van zijn werk krijgt van een bedrijf dat wil pochen met het feit dat "zelfs het wagenpark 'eco' word onderhouden". Schoon word het niet echt, kost meer als een wasbeurt, maar je kan wel zeggen dat je goed bezig bent. :p



Greeetz
 
ja.... milieuvriendelijk.......
heel weinig water, veel vuil, en maar wrijven over de auto.
het meeste vuil ging er inderdaad wel af uiteindelijk. ;)