• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart grijze vlekjes op witte lak van een oude VW camper

Tommie T3

Detailing rookie
18 aug 2024
2
2
Deze oude camperbus is meer dan 30 jaar oud. De witte lak ook. Er zitten doffe zwarte vlekken op de witte lak.
Is het beschadiging van de lak/UV licht? Rubber resten van de oude tranende rubbers? Teer vlekken? Hars vlekken?
Is het nog een optie om dit beter te krijgen? Ik overweeg Gyeon Tar eens te proberen. Andere ideeën?
 

Bijlagen

  • IMG_5560.jpg
    IMG_5560.jpg
    117,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5562.jpg
    IMG_5562.jpg
    163,2 KB · Weergaven: 17
Welkom, leuke bus !

De lak ziet er op de foto wat ruw uit, ken je de historie ?
Als je niet weet wat de soort lak is, zou ik beginnen met een zuivere cleaner als Poorboys Professional Polish
Die is er ook met een korrel, dan geeft het ook een gladder resultaat.
Aanbrengen met een handpad afnemen met een goede doek

Middelen als hars / teer verwijderaars zou ik pas gebruiken als een cleaner niet helpt
Zo'n ruwe oudere lak is vaak poreus en dan trekken die middelen er soms in (soms met vuil en al).
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dank voor je reactie! Ik heb een polish geprobeerd (commandant 4). Daarmee krijg ik wel rubber strepen weg, maar helaas niet die zwarte vlekken
 
Commandant 4 is vette blubber met een scherpe korrel, die trekt in de lak als deze poreus is
Ooit een oude Jaguar een proefstukje schoongemaakt en de (oude) Commandant uit de lak verwijderd.

Ik blijf erbij dat een zuivere cleaner de eerste stap moet zijn. En dan niet van Commandant.
Als Prof Polish niet helpt denk ik dat je een veroudering van de lak hebt, met vuil in de porieen dat je niet zomaar weg zal krijgen
Kans is zelfs dat er een mate van schimmelvorming is ontstaan, zou je een heel klein stukje (wattenstaafje) met chloor kunnen proberen, dat ontkleurt.