• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte aanslag op de lak.

Audi-A1

Detailing rookie
13 mei 2013
41
0
Hoe kan ik het best de zwarte aanslag verwijderen van de lak. Weet niet exact wat voor aanslag het is maar hoop dat hier iemand daar ervaring mee heeft.
 
Probleem is, dat het puur gokken is zonder aanvullende info.

Waar op de auto zit de aanslag, hoe oud is de auto, en misschien een fotootje van de aanslag, kan helpen om een berekende gok te doen.
Als het een dieselauto betreft, en de aanslag zit aan de achterkant rondom de uitlaat kan het bijvoorbeeld half verbrande diesel zijn -roet dus, als je het vooral op het onderste gedeeltje van de carrosserie vindt, en vooral achter de wielen, zouden het teerspetters kunnen zijn. Leeftijd van de auto lijkt een onzinnig gegeven, maar groene alg-aanslag heb ik nog nooit op een nieuwe auto gezien, om iets te noemen.

Kortom wat extra informatie om een inschatting te kunnen maken, is welkom.
 
Audi-A1;328530 zei:
Hoe kan ik het best de zwarte aanslag verwijderen van de lak. Weet niet exact wat voor aanslag het is maar hoop dat hier iemand daar ervaring mee heeft.

Kan je er eens een foto van maken? En waar precies in NB?
 
Sorry de aanslag zit op het dak en zijn zwarte puntjes. Heb even geen foto betreft een auto van collega.
 
Ik weet niet of het er al lang zit, maar als het er al sinds vorige zomer zit, zou het wel eens 'luizenpoep' kunnen zijn. In dat geval zal wassen en kleien het probleem al zo goed als oplossen, en anders nog even een cleaner er achter aan (bijvoorbeeld Poor Boy's Professional Polish). Deze PB-PP haalt overigens geen meetbare hoeveelheid lak weg, zoals vaak ten onrechte wordt gedacht.
 
Zwarte puntjes zie ik wel vaker op auto's die maar heel af en toe een wasbeurtje krijgen...

Je kan alvast proberen om de achterzijde van een gewone rasta-washandschoen te nemen (nylon-kant) en hier de puntjes mee te lijf gaan .
Warm water (beetje warmer dan anders) kan hierbij helpen .
Deze zijde : ;)
200313013_zps2d581a88.jpg
 
Heel veel dank voor de reactie s, de auto is idd lang niet gewassen en word wat dat betreft ook niet goed onderhouden.
 
Wat voor kleur is de auto trouwens? (er is van die gele zooi van de bomen, ik geloof dat het van berken afkomt, dat blijft plakken op je lak, en als je het laat zitten neemt het op een gegeven moment de kleur van je lak aan (trekt pigment zelfs door de blanke lak, of beschadigd de blanke lak, maar het verschijnsel al bij meerdere auto's in verschillende kleuren gezien (metallic groen, metallic paars, en caribic blue (ook een metallic lak met blanke laag).
 
Ik vermoed grijs, aan de hand van de Avatar ;)


Maar inderdaad, Audi-A1 waar kom je vandaan in Brabant?
 
Het betreft een witte auto (van collega) geen metallic. Ik kom uit Eindhoven om even op de laatste vraag te antwoorden.
 
Ik denk dat je het beste gewoon met een goede wasbeurt kunt beginnen, gevolgd door een kleibeurt, en kijken wat je dan nog ziet van de zwarte puntjes.

Als het teer is, kun je ook proberen of het oplost, als je een lap vochtig maakt met diesel en dat er even oplegt. Een paar minuten laten intrekken en dan kijken of je wat van de zwarte puntjes weg kunt vegen met de diesellap.
 
Dit is een voorbeeld van een auto die lang niet is gewassen en waar allemaal zwarte puntjes op zitten



Lijkt het hier op ?


IMGP7803.jpg
 
Hallo, Dit is het precies hetzelfde wat ik nu ook heb .

Inderdaad heb ik mijn auto een tijdje (6 maanden) niet gewassen, wasstraatje gepakt maar die zwarte puntjes gaan niet weg.

Dus wat is de beste oplossing zonder veel te hoeven boenen ?

Alvast bedankt voor de tip.:)^
 
Niet tevreden geld terug bij de wasstraat ? :D

Probeer alvast de nylon-zijde van een washandschoen , al zal je met kleien zeker alles kunnen wegkrijgen....

Als het echt hardnekkig is :

- iron-x
- tar-x

en vanaf nu niet meer door de wasstraat en je auto bvb minstens elke 2 weken zelf lekker wassen :ja
 
Niet iedereen heeft tijd en zin om iedere 2 weken zijn auto te wassen, ook al leest diegene mee op dit forum:-b Heb je de auto al goed met de hand gewassen? Met een stevige shampoo kom je denk ik een heel eind. Mocht dat niet baten dan kun je de lak inderdaad nog kleien en dan krijg je het wel weg.