• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte drek op de velgen, geen remstof. Met foto's

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
heb gister de winterbanden met velgen weer opgehaald
was al niet vrolijk, verkeerde merk lag er omheen, maar heb er al een boel gekloot mee gehad dus dacht inpakken, wegwezen en nooit meer terug komen
kan morgen weer terug omdat ze de kapjes helemaal verbogen hebben door er lomp met een schroevendraaier achter te prikken ]-0

maargoed terug naar het probleem
toen ik nog op deze velgen reed (had ze nog niet goed schoon gemaakt, collectie kwam tegelijk met de nieuwe banden voor de zomer) viel me al op dat er wat zwarte strepen op zaten, leken wel sliertjes van verf

net even goed aan het schoon maken gegaan, krijg het er amper af
het is geen remstof, want als ik eroverheen ga met de nagel krap ik het er iets vanaf en word het meer bruin en word het een vlek
na heel lang boenen met spray en rinse 1:5, 1:1 en zelfs met dasty krijg ik het er iets af
de voorkant van de velg zitten overal kleine stukjes maar achter is de hele velg vol
alle 4 hebben ze het
iemand enig idee wat dit is? heb het nog niet om me zomervelgen kunnen ontdekken terwijl deze er al een paar maand op zitten
 
is het niet gewoon rubber van het eromheen leggen van de band? ik heb laatst een auto gehad, die op de velg ook iets zwarts had. met de spons en velgenreiniger kreeg ik het er niet af. Op een andere velg, droge velg, met droge vinger, kon ik het er wel "afpellen". En daar bedoel ik mee door er met je vingertop met veel druk erover heen te wrijven, kwam het er wel af!

Dus probeer dat eens...
 
Lijkt me niet dat rubber op je velgen kan komen tijdens het opdraaien van een bandje op een velg Dave. :p Maar idd... post eens een foto, dat geeft toch net een beter beeld. :)^
 
zal er zo eens van 1 een foto maken, morgen nemen m'n ouders de foto camera mee bedenk ik me net

teer.... hoe komt dat dan aan de binnenkant van de velg? want vond aardig wat aan de binnenkant!
ook zaten er aan de binnenkant echt puntjes die 1 mm hoog waren die je erzo vanaf kon krabben maar er bleef nog een zwart randje achter
 
nou bedacht me al, heb nog een busje tar & bug remover
verwacht niet dat dat wat helpt, dus zat al te denken om een oud stukje klei te pakken
 
Dasty kan je puur gebruiken.
Ik gebruik het nu alleen nog maar voor de banden, maar vroeger gebruikte ik het altijd voor de wielen.
Nooit problemen mee gehad ;)
 
poetsertje zei:
Lijkt inderdaad teer.

1 supermiddel: beetje diesel :grinning:
Geen grap trouwens

Met wat boter erop te leggen (niet smeren:-b ) lukt het ook.:ja :ja