• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte krasbak (Clio Dynamic)!!

MDP

Detailing chief
25 jan 2009
211
85
45
Afgelopen week heb ik een Clio opgehaald bij de Renault-dealer. Tijdens de proefrit viel me al op dat deze niet héél erg schoon was maar eenmaal thuis gekomen heeft er een flink karwei op me gewacht. Zo nu en dan heb ik tussendoor foto's kunnen nemen welke ik graag met jullie deel.

Om te beginnen, de emmer, na het schoonmaken van de kofferbaknaad:

1g6ex3.webp

De Claybar, na een stukje motorkap clayen:

4izjt5.webp

Wat foto's van hetgeen wat ik aantrog, beginnend bij de tankklep. Deze had in jaren geen poetsdoek gezien:

ws0nwp.webp

2kkfhz.webp

Het resultaat na een rondje APC:

15d272w.webp

Na het openen van het kofferdeksel, trof ik het volgende aan (is hier wel al ingespoten met APC waardoor het minder erg lijkt):

21ctstu.webp

10omq7n.webp

2hnufth.webp

Na:

2a24n6.webp

1zg6q0i.webp

t817qr.webp

En om een idee af te geven wat er uit de naden kwam:

rc5xec.webp

Jullie kunnen dus wel indenken dat de motorruimte niet veel beter was. Ook hier heb ik een start gemaakt:

24v0gmw.webp

Alvast een preview van het polijsten (Mezzo/Final):

2je4p46.webp

a4vkgg.webp

Oh, en niet vergeten, de koplamp, hier zat de welbekende aantasting op welke ik vrij goed heb weggekregen!! In het weekend eens aan de slag met een fijne schuurpapier.

Zo waren ze (na het wassen):

14t1vms.webp

En na wat hits (Mezzo/Final):

30kycg0.webp

Bij het liften van de deurrubbers werd ik ook niet vrolijk. Dus, deze week alle rubbers verwijderen en in een sobje leggen. ;)

9qk29u.webp

En de kunsttof kreeg uiteraard ook een behandelingentje Poorboy's Trim Restorer. Sommige kunstofdelen waren bijna wit, zoals het plaatje waar de achterruitenwisser gemonteerd zit. Ook de grille was geen porem. Hiervan heb ik een voor en na pic gemaakt:

Voor:
2zxs7q8.webp

Na:
dmryg2.webp

Voor:
14m56jo.webp

Na:
5zfog6.webp

Helaas werd ik gegrepen door een griepje en heb ik nog niet kunnen afronden. Het eindresultaat zien jullie nog wel verschijnen in het topic.

wow, de auto gebruikt als boodschappenauto voor die dealer?
of hij heeft hem ingeruild?

Ziet er stukken beter uit al!

Ingeruild. Was van een liefhebber geweest. ;) Liefhebber is natuurlijk een breed begrip. Maar goed, eens kijken of ik straks eens kan afronden. Het weer heeft niet bepaald meegezeten....

Ja liefhebber van bourgondische levensstijl en schoonmaken met de Franse slag zeker hahaha
maar niet van auto's!

Daar hoef ik geen bakje koffie van thuis te hebben...

Gelukkig is er altijd nog hoop :-)^

Dit zou wel eens een ontzettende meevaller kunnen zijn. Wanneer de prijs was als de staat waarin de auto verkeerde, dan kan het alleen maar mee gaan vallen lijkt mij.

Mooi om te zien dat het zo ontzettend op knapt.

Moest je daar nog voor betalen dan?

Nee geintje.. ben benieuwd en veel succes ermee, die wordt als nieuw!

Thanks people!!

Mark1986 zei:
Opzich wel leuke klusjes om te doen.. een hele smerige auto weer helemaal in nieuw staat krijgen! ;)

Dat wel. Aan de andere kant wil je ook rijden en niet eerst 3-4 dagen de boel ontsmetten en reinigen. ;) Met iets minder vies was ik ook tevreden geweest. ;) Er zijn tenslotte maar weinig mensen die polijsten en hun kunststof bijhouden. Eer haal ik er altijd wel aan. Qua prijs, en of deze dus goedkoper was. Natuurlijk. We leven in 2012. Oftewel: NOT!!

Wat een vieze bende zeg! :-& Denk wel dat dit het 'gemiddelde' beeld is van hoe mensen met hun auto omgaan..? Gelukkig kun jij hem weer netjes maken. :cool Schiet al lekker, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Helaas is het meer regel dan uitzondering. Als ik alleen al zie dat hier in de straat niemand z'n auto met de hand wast zegt dat genoeg. Alleen mijn mobiel en de auto van mijn overbuurman (mijn pa) wordt gewassen. Beide door mij.

Vandaag de laatste werkzaamheden verricht. Nou ja, op een paar details na. De kunststofdelen lusten aardig wat Trim Restorer. Trekt goed op. Deze zal ik nog een paar keer komen te behandelen vooraleer het stand gaat houden. De lak is voorzien van waxlaag (PB). Banden zijn behandeld met een gel van Wolfgang. De velgen zijn eveneens gereinigd en voorzien van een waxlaag. Enige wat nog op de planning staat is de motorruimte compleet reinigen en oppoetsen, de deursponningen poetsen en deurrubbers + kofferbakrubber verwijderen, schoonmaken invetten. De buitenkant is zo goed als klaar:

k02dqa.webp

n321s6.webp

155sxg4.webp

dr7fkl.webp

1imz6a.webp

30b050x.webp

15dugj9.webp