• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte krasbak (Clio Dynamic)!!

Afgelopen week de Clio ontdaan van pekel en overige winter narigheid. Meteen clayen en waxen als ik toch bezig ben en ach, het kunststof verdient ook aandacht. Dus, een productief dagje dat eindigt in het uitzuigen van mijn interieur en afdoen van het dashboard. Het resultaat mag er zijn. Ik heb wat foto's gemaakt maar het komt niet tot z'n recht. In reallife is de glans veel dieper en prominent aanwezig. Toch maar eens foto's maken bij avondzon. Of onder kunstlicht.

33vgrat.webp

34tcrae.webp

33yja8n.webp

2d8gnl1.webp

14uzxgk.webp

Nu wachten op tijd en mooi weer om de Clio eens goed onderhanden te nemen!

Een heel andere auto dan in begin van dit topic. Wat een gore bak, toen. Onder die deurrubbers van die kleinere Renaults kruipt nogal wat zwarte troep. Heb hetzelfde meegemaakt bij twee Modusjes en een Megane CC.

Wauw, mega klus - maar top gedaan wat een verschil met toen je hem net had. Herkende de garage hem nog wel? Of ben je daar niet meer geweest?

Kan me het topic van vorig jaar nog wel herinneren.
Top resultaat behaald toen en ziet er nog steeds prima uit:-)^

Inderdaad een flinke verbetering. De Clio ziet er verzorgd uit en blinkt nog harder dan de zwarte van mijn broertje. ;) Deze zaterdag of volgende week zaterdag wordt de Clio opnieuw aangepakt. Rubbers worden verwijderd, wielen eraf, wielkuipen gereinigd, velgen gereinigd, interieur een beurt, motorruimte ga ik aanpakken, kortom, nog ruimte voor verbetering!

Denders;286890 zei:
Ja liefhebber van bourgondische levensstijl en schoonmaken met de Franse slag zeker hahaha
maar niet van auto's!

Daar hoef ik geen bakje koffie van thuis te hebben...

In de categorie : Beter laat dan nooit....
-
Ik ken zat échte autoliefhebbers die rondrijden met exclusieve wagens terwijl die niet ieder half jaar een detail ondergaan. Een Clio Initiale is een redelijk exclusieve uitvoering. Ik zie hier soms mensen die graag 200.- voor een potje wax neerleggen maar dan wel op chinese meukbanden rijden...Zijn dat dan meteen ook geen liefhebbers?

Maar hij staat er weer zeer netjes bij!:cool

McShine;330378 zei:
Ik zie hier soms mensen die graag 200.- voor een potje wax neerleggen maar dan wel op chinese meukbanden rijden...Zijn dat dan meteen ook geen liefhebbers?

Haha, + veel :-b

Mijn complimenten voor het resultaat. Zelf heb ik sinds kort eenzelfde auto, maar dan in het donkerblauw, die ik ook een full detail wil geven. Gelukkig is die minder smerig als startpunt, maar hij heeft wel veel kleine krasjes. Spannend, want m'n eerste polijstklus ooit (gelukkig hier nog een oud brikje staan die over een paar weken naar de sloop gaat als oefenobject). Maar wat ik vragen wou is wat je gedaan hebt met het alcantara tussen het leer in? Ik wil de peeling verwijderen (scheermesje?) en er wat bescherming op aanbrengen en zoek daar een goed werkend en veilig middel voor. Goede raad is welkom, dat spul schijn nogal kwetsbaar te zijn. Naar een stoffeerder brengen en het laten vervangen door leer is ook door m'n hoofd gegaan, maar lijkt me een (te) duur grapje.

Vanmorgen begonnen de auto van stof te ontdoen. Gedroogd waarna ik de Clio geclayed heb. Ieder plaatdeel heb ik gedaan met gepast geduld en zorgvuldigheid. Is best tijd in gaan zitten om dit naar behoren uit te voeren. De onderstaande afbeelding laat het resultaat zien. De omgeving tekent mooi in de lak.

2sb8rcx.webp

Ook de naden waren aan een schoonmaakbeurt toe. Deze heb ik behandeld met APC.

j128ao.webp

Altijd dankbaar. ;)

15xoowm.webp

De naden afgeplakt met 3M-tape. Het polijsten kan beginnen.

1jafd4.webp

Hieronder het eindresultaat. Gemaakt in de zon waardoor het lastiger is om het goed op de plaat te krijgen. Zoals ik al vaker zeg vind ik de wetlook (diepe glans) op de foto's niet tot hun recht komen. In reallife is deze een stuk dieper.

2q0598z.webp

ivlamr.webp

2py5c7r.webp

2wmneqb.webp

14c9ylv.webp

2rdi9hs.webp

350le.webp

Ik heb nog geprobeerd om met behulp van de stralende zon te laten zien dat de swirls behoren tot het verleden. Niet helemaal zoals ik had gewild maar voor nu heb ik er vrede mee. ;)

2q3vqyc.webp

Vandaag met Dave (ook CC-lid)) de Clio van mijn broertje aangepakt. Het begon als een horrorproject. Het eindresultaat was dan ook ver boven verwachting.

Sneak preview! Gisteren gemaakt: 50/50.

311ut1i.webp

2qx40sx.webp

Ook heb ik het interieur van mijn Clio behandeld. Dan denk je, ik stofzuig het interieur met regelmaat, houd de boel prima bij, er valt geen eer te halen. Dus....

oqhv6g.webp

Deze week een uitgebreider verslag!!

Dat er veel eer aan de clio van je broertje te behalen viel was vandaag wel te zien toen we klaar waren, wat een wereld van verschil. Nu maar hopen dat hij hem ook bij gaat houden anders kunnen we volgend jaar weer aantreden.

En die extractor hadden we veel eerder moeten aanschaffen, zoals je al zei, denk je dat je vaak genoeg met de stofzuiger erdoorheen gaat maar toch kwam er nog een flinke troep uit je interieur.

Dat dacht ik ook van mijn interieur tot er eens een extractor door ging. Haha! Bah wat een vieze troep komt er dan nog los.