• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte Volkswagen Golf plus klaarmaken voor verkoop

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag medeforummers,
vandaag nog een jobke mogen doen.

onderwerp van dienst : Een VW Golf plus 1.4i uit 2006 (zwarte metaalkleur)De bedoeling was om hem tegen vanavond klaar te krijgen omdat er al enkele kandidaat kopers kwamen kijken. Het interieur moest ik niet aanpakken; dit was nog netjes.

toestand voor de start : kleur dof geworden; nooit enige vorm van bescherming gehad en carwash history. Tevens heel wat zware tot middelzware krassen aan alle zijden en ingebrande vogeluitwerpselen.
de foto's spreken voor zich :
IMG_4899.webp

IMG_4900.webp

IMG_4901.webp

IMG_4904.webp

IMG_4906.webp

IMG_4907.webp

plan van aanpak :
wagen wassen met een flinke dosis APC in het waswater.
kleien met porrboys klei en Born to be slippy glijmiddel
diepe krassen polieren met de dap en daarna de rest polieren met een mildere aanpak. (mezzo op witte pad)
De krassen bleken zo hardnekkig dat ik met de DAP900 moest gaan met Inizio forza op wollen pad...daar dit nog niet het gewenste resultaat gaf heb ik de Inzio geruild met Ultimate compound van Megs en raar maar waar gaf dit een beter resultaat???
De velgen werden gereinigd met Megs wheelbrightener en iron x.
de motorrruimte werd opgefrist met autoglym engine cleaner en nabehandeld met autoglym motordressing. De motorkap heb ik mee gereinigd langs de binnenzijde. (helaas enkel foto's na)
Na het polisten heb ik de lak voorzien van een glaze met de dap (black hole op zwarte pad)
de velgen in de weelsealant gezet van poorboys en de banden behandeld met de tire gel van poorboys.
dan een laagje bescherming met Poorboys EX sealant met carnauba....wat foto's na het polijsten en eindfoto's (vele krassen waren weg of toch voor 80% verdwenen)
De glans en metalflakes waren ook volledig terug :love

foto's :

IMG_4912.webp

IMG_4918.webp

IMG_4919.webp

IMG_4949.webp

IMG_4956.webp

IMG_4960.webp

IMG_4962.webp

IMG_4964.webp

IMG_4969.webp

een tevreden eigenaar; daar doen we het voor hé :lol

IMG_4971.webp

en weg was hij....hopelijk wordt hij nu snel verkocht :-"

IMG_4974.webp

Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Wim

Ziet er netjes uit! Deze kan de verkoper wel presenteren op deze wijze, mooi opgeknapt. :-)^ Het verschil tussen de Inizio en de Ultimate Compound zou hem kunnen zitten in het feit dat de schuurkorrel uit de Inizio afbreekt terwijl je deze gebruikt, iets wat de Ultimate Compound niet doet. Zoals ik begrepen heb op een Meguiars clinic. Wellicht dat anderen hier op het forum over meer informatoe beschikken hier omtrent, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.

IbizaSigno zei:
Het verschil tussen de Inizio en de Ultimate Compound zou hem kunnen zitten in het feit dat de schuurkorrel uit de Inizio afbreekt terwijl je deze gebruikt, iets wat de Ultimate Compound niet doet. Zoals ik begrepen heb op een Meguiar's clinic.

+1. Klopt helemaal. Check de review maar.

Misschien houdt hij hem nog wel even :-b

Jammer van die vandalisme krassen... maar daar kan jij niks aan doen, toch aardig opgehaald!

Dat ziet er erg netjes uit. Mooie glans op de Golf plus. Vooral de glimlach van de eigenaar, dat zegt al een hoop denk ik.

Bedankt, aan die diepe krassen door de lak heen, is helaas niks te doen...toch vallen ze al een pak minder op dan voorheen.
Na twee passen met Inizio was het resultaat erg slecht....er was bijna niks verbetering te merken....een flink lange pas van Ultimate compound...deed me verbazen. (+ het voordeel dat die UC niet stoft)
Ik heb beide gebruikt op wollen pad!
Ik had met die UC voorheen op onze Insignia ook al een zware kras weggekregen....bestaat hiervan een versie in de detailersreeks van Megs?

Wagen had het zekers nodig zeg.Maar dat heb je weer mooi gedaan kerel :-)^

Daar heeft de nieuwe eigenaar weer wat moois aan :ja

Prima resultaat behaald, zwart blijft toch een dankbare kleur voor ons detailers.
Jammer dat zo'n eigenaar wel voor iemand anders de auto laat detailen maar niet voor zichzelf. Als hij je twee jaar geleden had ingeschakeld dan had hij lekker nog zelf in een knap karretje kunnen rijden. Hopelijk vindt hij snel een koper.

Bedankt BlackPassat : die golf was van z'n vrouw; hij heeft er zelf nooit in gereden.

deze is van hem :ja .... ook in diezelfde mooie kleur :love

corsawim zei:
Ik had met die UC voorheen op onze Insignia ook al een zware kras weggekregen....bestaat hiervan een versie in de detailersreeks van Megs?
M105 is dan hetgeen je zoekt. Wordt dan meestal met M205 afgewerkt voor een mooi resultaat.

Wellicht overbodig voor de meesten maarwil toch wel even vermelden
Dat soms het ene polijstmiddel ineens wel werkt waar de andere 'faalt' heeft er trouwens niets mee te maken dat het een beter middel is: het middel is dan geschikter voor die lak.
Zo werkt over het algemeen 98/100 de monello reeks superdeluxe, maar hier en daar kan je met de SSR beter uit de voeten om die ene auto aan te pakken en de UC de ander

Hoe dan ook, er is ook hier weer een super resultaat neergezet ! !

Bedankt, ik ben over het algemeen niet zo'n fan van Megs (lees prijs) maar ik heb nu al op verschillende lakken een mooi resultaat geboekt met die Ultimate compound. M'n busje is bijna leeg, het is dus daarom dat ik de vraag stel.
Ik ben vooral fan van Monello Mezzo...die werkt over het algemeen wel prettig en stoft volgens mij wat minder.
Het allerliefst werk ik met de produkten van Poorboys omdat die in volle zon (waar ik meestal in werk) ook prima te verwerken zijn, maar ik merk dat voor de meeste (tegenwoordig erg harde lakken) de SSR-reeks wat tekort komt.
Ik weet dus weer wat ik moet aanschaffen de volgende keer. Die M105 en M205 hebben dus dezelfde soort van doorwerkende schuurkorrels dan de UC als ik het goed begrijp.
Waar ik zelf ook van onder de indruk was, is het feit dat die UC zelfs op wol relatief mooi finished....wat eigenlijk vloeken is in de kerk :klap

Waarom vloeken in de kerk, het kan gewoon een heel mooi resultaat opleveren.
De M105 in de zon is ook niet alles vind ik, kleinere vlakken en op tijd schoonmaken van de pad is dan zeker een must.
Krampachtig vasthouden aan een middel of methode gaat op den duur tegen je werken en zoals je nu ervaren hebt is hiervan eventjes afstappen een grote meerwaarde

Ik hev gisteren ook dikwijls m'n pads gerenigd ...met een padwasher is dit gewoon geen moeite meer...da's zo gefikst. afnemen doe ik onmiddellijk met een vochtige microvezel doordrongen met eraser.
Finishen op wol....wordt hier toch gezien als "not done"...nabewerken met lichtere combo's wordt toch steeds aanbevolen? Maar zoals je zegt hier is geen sluitend antwoord voor...het resultaat telt!