Dag medeforummers,
vandaag nog een jobke mogen doen.
onderwerp van dienst : Een VW Golf plus 1.4i uit 2006 (zwarte metaalkleur)De bedoeling was om hem tegen vanavond klaar te krijgen omdat er al enkele kandidaat kopers kwamen kijken. Het interieur moest ik niet aanpakken; dit was nog netjes.
toestand voor de start : kleur dof geworden; nooit enige vorm van bescherming gehad en carwash history. Tevens heel wat zware tot middelzware krassen aan alle zijden en ingebrande vogeluitwerpselen.
de foto's spreken voor zich :
plan van aanpak :
wagen wassen met een flinke dosis APC in het waswater.
kleien met porrboys klei en Born to be slippy glijmiddel
diepe krassen polieren met de dap en daarna de rest polieren met een mildere aanpak. (mezzo op witte pad)
De krassen bleken zo hardnekkig dat ik met de DAP900 moest gaan met Inizio forza op wollen pad...daar dit nog niet het gewenste resultaat gaf heb ik de Inzio geruild met Ultimate compound van Megs en raar maar waar gaf dit een beter resultaat???
De velgen werden gereinigd met Megs wheelbrightener en iron x.
de motorrruimte werd opgefrist met autoglym engine cleaner en nabehandeld met autoglym motordressing. De motorkap heb ik mee gereinigd langs de binnenzijde. (helaas enkel foto's na)
Na het polisten heb ik de lak voorzien van een glaze met de dap (black hole op zwarte pad)
de velgen in de weelsealant gezet van poorboys en de banden behandeld met de tire gel van poorboys.
dan een laagje bescherming met Poorboys EX sealant met carnauba....wat foto's na het polijsten en eindfoto's (vele krassen waren weg of toch voor 80% verdwenen)
De glans en metalflakes waren ook volledig terug
foto's :
een tevreden eigenaar; daar doen we het voor hé
en weg was hij....hopelijk wordt hij nu snel verkocht :-"
Bedankt voor het lezen en tot de volgende
Wim
vandaag nog een jobke mogen doen.
onderwerp van dienst : Een VW Golf plus 1.4i uit 2006 (zwarte metaalkleur)De bedoeling was om hem tegen vanavond klaar te krijgen omdat er al enkele kandidaat kopers kwamen kijken. Het interieur moest ik niet aanpakken; dit was nog netjes.
toestand voor de start : kleur dof geworden; nooit enige vorm van bescherming gehad en carwash history. Tevens heel wat zware tot middelzware krassen aan alle zijden en ingebrande vogeluitwerpselen.
de foto's spreken voor zich :
plan van aanpak :
wagen wassen met een flinke dosis APC in het waswater.
kleien met porrboys klei en Born to be slippy glijmiddel
diepe krassen polieren met de dap en daarna de rest polieren met een mildere aanpak. (mezzo op witte pad)
De krassen bleken zo hardnekkig dat ik met de DAP900 moest gaan met Inizio forza op wollen pad...daar dit nog niet het gewenste resultaat gaf heb ik de Inzio geruild met Ultimate compound van Megs en raar maar waar gaf dit een beter resultaat???
De velgen werden gereinigd met Megs wheelbrightener en iron x.
de motorrruimte werd opgefrist met autoglym engine cleaner en nabehandeld met autoglym motordressing. De motorkap heb ik mee gereinigd langs de binnenzijde. (helaas enkel foto's na)
Na het polisten heb ik de lak voorzien van een glaze met de dap (black hole op zwarte pad)
de velgen in de weelsealant gezet van poorboys en de banden behandeld met de tire gel van poorboys.
dan een laagje bescherming met Poorboys EX sealant met carnauba....wat foto's na het polijsten en eindfoto's (vele krassen waren weg of toch voor 80% verdwenen)
De glans en metalflakes waren ook volledig terug
foto's :
een tevreden eigenaar; daar doen we het voor hé
en weg was hij....hopelijk wordt hij nu snel verkocht :-"
Bedankt voor het lezen en tot de volgende
Wim