• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies apparatuur gevraagd

G.Scholtens

Detailing chief
19 apr 2010
97
75
Voorjaar begint weer te komen, dus poets kriebels komen alweer. Laatste weken is het gebleven bij snel afspuiten, auto in shampoo en klaar.
Dit jaar wil ik het poetsen toch wat serieuzer gaan doen.

Op dit moment heb ik een hogedruk reiniger van Stihl, hij doet nog wel wat. Maar die komt soms gewoon iet op gang, dus denk dat ik deze ga vervangen.
Liefste wil ik gewoon mooie set voor huis / tuin gebruik maar wel icm met een foam cannon. Lees veel goede verhalen over de AVA series en Nilfisk. Maar dit zijn toch al gauw machines van 300 of meer.

Zou een parkside van de lidl ook niet voldoen icm met een foam cannon wat ik erbij koop? Geen idee wat een foam cannon ongeveer kost, maar de HD van Parkside zit maar op 160.
Hij hoeft van mij ook geen 10 jaar mee te gaan bij wijze van, als die maar voldoet. Mooie van die AVA vind ik wel hij is compleet en goed.

Qua polijst machine zit ik zelf aan een DAP EVO te denken, lees hier alleen maar positieve dingen over. En voor €250 heb je een mooie complete kit (mits hij hier weer op voorraad is? Maar zie ik in het verkoop topic nu ook een DAP900 V2 staan, dan wel zonder tas en pads. maar qua prijs scheelt het nogal wat. Is het de mooite waard om even door te sparen voor een nieuwe of gewoon lekker voor de 900 V2 gaan en alles nog erbij kopen?

Budget is altijd natuurlijk zo laag mogelijk, moet nog gaan sparen voor de grote uitgaven. Zal de apparaten puur voor eigen gebruik houden, misschien keer auto van familie ofzo. Maar meer ook niet. Vind het gewoon leuk en fijn om onze eigen wagen park mooi te houden.

Wij zijn zelf in het bezit van een Opel Insignia 2011 Sports tourer (blauw) en een Ford Focus 2018 station (zwart).
Beide wagens hebben niet echt bijzonder krassen, wel de nodige swirls etc. Maar denk als ik deze behandel met een medium en finish pad er al een groot verschil zal zijn.

Overige producten kom ik wel uit, is vaak ook meer persoonlijke voorkeur na mijn idee. Gebruik al een washmit, towel en voornamelijk de poets producten van RUSH.
 
Een 2e hands DAP via het forum is een prima optie bij een beperkt budget.
Voor een Hogedrukreiniger zou ik even sparen, de goedkopere ga je niet blij van worden.
In de tussentijd kan je een handfoamer gebruiken, is ook handig als je even snel een wasje wilt doen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Cordoba
Ga ik over die DAP toch nadenken, qua aanschaf scheelt me dat teveel me een nieuwe.
Waarom zou een parkside of andere hogedruk slechter zijn? Weet dat die AVA en Nilfisk meer metalen onderdelen hebben en dus langer mee gaan.
Maar een goedkopere zal toch voldoen om mee te wassen etc? Denk dat er vast wel leuke aanbiedingen gaan kopen als mooie weer er weer aan komt.
 
Over een hogedrukreiniger kan ik je niet echt adviseren, ik ben tevreden met mijn Karcher k4, deze gebruik meerdere keren per week. Hij voldoet prima zeer nadat ik er een betere en langere lang opgezet heb. Als hij tzt vervangen moet worden zal het vermoedelijk een andere worden.

Wat ik belangrijk vind aan d hogedruk reiniger:
- lange slang, dit kan middels een aftermarket oplossing gerealiseerd worden
- voldoende bar
- type stroomkabel
- gestandaardiseerde aansluitingen ivm accessoires zoals een foamlance.

Voor hobbymatig gebruik is een DAP evo prima. Deze ligt bij mij als reserve voor het geval mijn Flex het begeeft. Je kan ook nog kijken naar de Monello

zie ook:
en
 
Hogedruk moet bij mij ook wel voldoen aan eisen hoor, maar gebruik veel van parkside en ben daar heel content over. Tuurlijk het is geen ava of dure Nilfisk. Maar zal prima voldoen lijkt me, mits om dus ook even een Foam cannon erbij neem. Dat vind ik wel must en oprolbare slang.

Wie kan mij adviseren tussen die dap 900 v2 die hier te word aangeboden en een nieuwe dap evo
 
Op het forum staat behalve de DAP900V2 ook een DAP Mini Evo te koop. De Mini Evo is een veel nieuwere machine met soft start en dergelijke, maar heeft als nadeel de wat kleinere backing plate, waardoor je bij grote vlakken meer tijd nodig hebt. Voordeel van een mini is dat tegenwoordige auto's veel hoekjes, en randjes hebben en veel minder grote vlakken, dus dan is een mini weer handiger. De DAP900 kun je wel de kleinere backing plate monteren, maar is toch lastiger in kleine hoekjes, dan een machine die in zijn geheel wat kleiner is gebouwd. Bij de DAP900: als je beide backing plates gaat gebruiken, heb je ook voor beide backing plates de juiste maat pads nodig.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Beide gezien, de mini al geen interesse voor. De stations hebben veel grote oppervlakten. Zal eens contact met de verkoper opnemen
 
Leg een paar tientjes bovenop die 160 euro voor de parkside (die kan je al besparen door de DAP op het forum te kopen bv.) en je hebt echt goede toestellen voor je geld.
Denk dan aan een AVA P55 (momenteel niet in voorraad zie ik) of een Nilfisk Core 130 of een C120-125, keuze genoeg in eider geval rond de 200 euro nieuw.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Ik heb de ava go p55 gekocht. Ik moest een kleinere handzame machine hebben. Als ik dan naar prijs en kwaliteit kijk was dat veruit de beste keuze. 140 bar, goede wateropbrengst, een foam cannon dat heel goed werkt, 8 meter staal versterkte slang, 20/60 graden nozzle, een kort spuitpistool dat je met 2 vingers ingedrukt kunt houden, tien jaar garantie en alles voelt oerdegelijk aan.
Geen Karcher, Nilfisk, Parkside of Makita heeft die eigenschappen voor dat geld

 
Leg een paar tientjes bovenop die 160 euro voor de parkside (die kan je al besparen door de DAP op het forum te kopen bv.) en je hebt echt goede toestellen voor je geld.
Denk dan aan een AVA P55 (momenteel niet in voorraad zie ik) of een Nilfisk Core 130 of een C120-125, keuze genoeg in eider geval rond de 200 euro nieuw.
De P55 hebben we wel van de GO, de Smart is er helemaal uit. Die hebben we vervangen voor de Easy.

Voor het polijsten hebben we ook de LDA1000 Basic kit waar je een heel mooi resultaat kunt halen en later altijd nog kan uitbreiden als het nodig blijkt te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Oh ok, dan heb ik erover heen gekeken, my bad! Maar in ieder geval nog een reden te meer om bij CC te gaan shoppen voor jouw nieuwe HD :yum
 
De dap 900v2 ben ik nu in contact mee met de verkoper. HD ga ik dan waarschijnlijk even voor doorsparen, nu toch nog geen weer voor en de oude hd is nog te gebruiken. Eerst de polijst spullen regelen en zien we volgende maand wel weer.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en AndyVR
HD kan ik wel van zeggen dat wat meer uitgeven een goede investering is. Na jaren geklooi met goedkopere HD's is dit wel een verademing. En dan is de go pas het instapmodel.
 
Ik ben zelf tevreden met mijn Nilfisk HD C125 die ik toen gekocht heb voor 130€. Ga wel voor een foam cannon en niet de schuimbeker van nilfisk. Ik hoor wel goede verhalen over de foam cannon van Ava. Een iets goedkopere Nilfisk (zoals de mijne) heeft als nadeel voornamelijk de slang, net niet lang genoeg (ook station hier) en erg stug waardoor deze wil omkrullen
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Drifter
Ik heb ook voor een dergelijke HD gekeken. Dan ga je rekenen en kom je op €50-60 voor een goede foamcannon. Een andere slang, want 5 meter is kort. Met de huidige 8 meter kom ik prima om de auto heen. 10 meter was nog wat fijner. Dan kom je al snel op dezelfde prijs als mijn go.
En dan nog de andere voordelen. 140 bar zodat ik wat vlotter het terras kan doen. Mijn vorige HD had 120 bar en was net te zwak. Wat hoger wateropbrengst, wat wassen weer sneller maakt. Zero force spuitpistool. Dat ook nog kort zonder lans te gebruiken is. Heerlijk met foamen. En 10 jaar garantie en volledig metalen driecilinder pomp. Dus ik zag er de meerwaarde wel in.

Ik heb de nieuwere ava premium foancannon en die bevalt mij heel goed. Als ik nog geen foamcannon zou hebben zou ik direct voor de lancia gaan. Die geeft gewoon mooier schuim en heeft wat meer mogelijkheden qua afstelling.
 
Ik gebruik de Ava P80 met een monello lancia,
Misschien iets aan de prijzige kant, maar ik vind de Ava een fantastische machine. enige nadeel is dat ik mijn compressor uit moet zetten omdat anders mijn 16 Ampere automaat het niet zo leuk meer vind.
 
Wat is een beetje het hoogste wat je kan gaan op normale 220 huishoud wcd zonder dat een stop eruit knalt?
 
Hou wel rekening met piekspanning bij het inschakelen van het apparaat.
Neem het vermogen van het apparaat en vermenigvuldig deze met factor 1.3

Mijn hogedruk reiniger bijvoorbeeld is 2800 watt, bij inschakelen kan dit kortstondig oplopen tot 3640 watt.
Daarna zakt dit af tot ongeveer 2000 watt contunu vernogen. Daarom het liefst aansluiten op een groep zonder ingeschakelde apparaten.
 
  • Leuk
Reactions: Brad