• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TTs winterprep

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
Hallo poetscollega's
Deze week een leuke wagen als opdracht binnengekregen.
Het gaat hier om een Audi TTs die als typische liefhebbers wagen reeds in een zeer goede conditie stond.
Dit is in wezen geen tof project(versta me niet verkeerd!) daar er weinig eer van te halen is.
De wagen werd s'avonds aangeboden in een zeer nette staat en daarom werd de wasbeurt aangepast tot...een spray&wipe beurt.
Dit klinkt als vloeken in de kerk maar eerlijk is eerlijk...deze methode wordt zelfs beschreven op de bottle:rules
Ik heb de wagen volledig afgegaan met PB S&W met een massa microvezeldoeken en als je dit op een nette auto toepast met enige omzichtigheid loopt er echt niks fout.
Na deze orthodoxe manier van poetsen heb ik de wagen volledig gekleid met Last Touch Spray detailer van Meguiar's als glijmiddel.
De klei vertoonde weinig vervuiling en dit was weer het bewijs dat de eigenaar zijn auto goed onderhoud:)^
Na het kleien heb ik de wagen van de nodige tape voorzien op de zwarte kunstofdelen die eventueel gevoelig zijn voor wax en polijstresten.
mijn polijstwerk bestond uit twee stappen(die ik tegenwoordig dikwijls toepas).
Eerst ben ik begonnen met Meguiar's M105 met een DA Microfibre cutting disc en als tweede stap heb ik de M205 in combinatie met een DA Microfibre Finishing Disc gebruikt.
Telkens heb ik het "dambordmotief" 4 maal herhaald.
Deze combi's geven een zeer mooi resultaat!
De M105/205 compounds zijn heel goede producten die zeer mooi en redelijk stofvrij verwerken.
Na de polijstbeurt heb ik de auto volledig gereinigd(en ontvet)met super degreaser van pro Meguiar's.
Lijkt nogal drastisch maar ik gebruik een verhouding 1 op 10 met deminwater en dit lukt aardig...
Vervolgens heb ik als eerste laag Poorboy's Black Hole aangebracht met een zwarte pad.
Belangrijk is hier met doorgaan tot dat de glans terug komt om het beste resultaat te bekomen.
Als eindlaag heb ik gekozen voor de Collinite 845 die ik met een microfiber handpad heb aangebracht.
De 845 geeft misschien iets minder "wetlook" maar deze staat wel bekent om zijn bescherming en omdat de winter voor de deur staat...geen slechte keuze.
Tussen de BlackHole en de 845(de BH even laten curen hé)heb ik de velgen gereinigd en dit was weer van hetzelfde laken een broek.
Ze zagen er eigenlijk meer dan prima uit en aldaar heb ik ze even ingespoten met APC en dan opgepoetst.
Vervolgens heb ik ze nog even in de Wheelsealant gezet van Poorboy's en de banden hebben een laagje Tireshine gekregen van Mothers.
Als laatste alle tape verwijderd en de donkere kunststof behandeld met PB trimrestorer en de ramen gereinigd met Meg's Glasscleaner.
Was toch nog redelijk intensief en heb hier dan ook een acht uur aan bezig geweest.
Genoeg geschreven en nu de foto's....

zelfs de kentekenplaat verwijderd voor het betere poetswerk...
AudiTTsoktober20143_zps692111ff.jpg

De wagen klaar voor de behandeling
AudiTTsoktober20148_zps0e9c0897.jpg

De licht vervuilde klei
AudiTTsoktober20141_zps2629fff5.jpg

En de Dapperende Dapper...
AudiTTsoktober201419_zpsd5a14e1a.jpg

Nu het eindresultaat!
AudiTTsoktober201425_zps1b2e3349.jpg

AudiTTsoktober201424_zpsd8b823e0.jpg

AudiTTsoktober201423_zps56fa80b9.jpg

AudiTTsoktober201422_zps345070e8.jpg

AudiTTsoktober201421_zps6f2df78a.jpg

AudiTTsoktober201420_zpsbea0075a.jpg


Nog enkele details
AudiTTsoktober201426_zpsf273438c.jpg

AudiTTsoktober201427_zps2a0464d3.jpg

AudiTTsoktober201428_zps6c6920be.jpg

AudiTTsoktober201429_zps710be186.jpg

AudiTTsoktober201430_zpsd6185546.jpg

AudiTTsoktober201431_zpsb5811035.jpg


En dat er bling,bling op zit.....
AudiTTsoktober201433_zps1b35b786.jpg

AudiTTsoktober201432_zpsf29036cf.jpg

AudiTTsoktober201434_zps86306c8e.jpg

AudiTTsoktober201435_zpsbee2e55b.jpg

AudiTTsoktober201437_zpsb69e2d82.jpg


Bedankt voor het lezen
 
Ziet er heel goed uit...die microfiberpads zijn echt wel top, ik gebruik ook niets anders meer om te polijsten. Eigenaar zal wel erg teverden zijn...er is altijd verbetering mogelijk (ook al was hij in erg goede staat)
 
Een mooie auto met een mooi resultaat. En de werkruimte mag er ook zijn, zo kan je goed uit de voeten.
 
kanjer100;n405023 zei:
Een mooie auto met een mooi resultaat. En de werkruimte mag er ook zijn, zo kan je goed uit de voeten.
Inderdaad een van mijn beste plaatsjes van mijn huis is de garage.
Enkel moet ik nog wat aan de verlichting doen.
Ik denk hier bij om zelf een "led armatuur" in elkaar te knutselen om aan beide zijkanten wat meer licht te bekomen.
 
Zeer mooie auto en goed resultaat!
Hoezo heb je er de black hole opgezet voor de winter? Met wat pech laat je black hole "los" na 1 maand en is je wax ook weg die je juist voor de winter wilt hebben, daarbij hoeft black hole niet te curen.

Wat betreft de lampen die je wilt zou ik aan de zeikant aan de muur TL armaturen hangen, dit heb ik zelf ook pas gedaan en werkt zeer makkelijk!
 
Svenn21;n405066 zei:
Zeer mooie auto en goed resultaat!
Hoezo heb je er de black hole opgezet voor de winter? Met wat pech laat je black hole "los" na 1 maand en is je wax ook weg die je juist voor de winter wilt hebben, daarbij hoeft black hole niet te curen.

Wat betreft de lampen die je wilt zou ik aan de zeikant aan de muur TL armaturen hangen, dit heb ik zelf ook pas gedaan en werkt zeer makkelijk!
Wat betreft de Black Hole houd deze toch wel goed als je de lak goed reinigt na het polijsten en ik laat hem even "tot rust" komen om de eventuele solventen die er nog opzitten te laten "verdampen".
Dit helpt bij de standtijd voor de wax
Die TL-lampen zijn inderdaad een goed idee maar daar ben ik nog niet uit
 
Ziet er weer keurig uit en goed beschermd voor de winter. Altijd leuk deze klussen!
Nog even uit nieuwsgierigheid, je ontvet de lak na het polijsten, heel goed, maar daarna smeer je er BH op, daar zit juist weer olieen in. Dan doe je het ontvetten weer teniet toch?
 
Prachtig resultaat! En interessant: 845 op PB BlackHole, ik zou het bij enkel de wax laten maar als het volgens jou iets toevoegt moet ik dat misschien ook eens proberen. De ene auto met BH en 845, den andere met DJ SN hybrid. Work in progress.
 
Jurgh;n405138 zei:
Ziet er weer keurig uit en goed beschermd voor de winter. Altijd leuk deze klussen!
Nog even uit nieuwsgierigheid, je ontvet de lak na het polijsten, heel goed, maar daarna smeer je er BH op, daar zit juist weer olieen in. Dan doe je het ontvetten weer teniet toch?
Schiet me niet dood maar ik doe dit enkel om de volgende stap een goede hechting te geven.
En die 845 is echt superspul.
Wordt niet voor niets in de industrie gebruikt en insulatorwax zegt genoeg...