• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo MY'06

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Gisteren en vanmorgen druk in de weer geweest met een Ford Mondeo uit 2006. De eigenaar wilde het exterieur van de auto volledig behandeld hebben.
Het polijsten van de auto is niet erg soepel verlopen aangezien ik het gevoel had dat ik met 'sticky paint' te maken had.
Ik heb de auto gepolijst met de DAP en de SSR2.5 en ik merkte meteen al toen ik de machine op de lak aan deed zetten dat er iets anders was als anders.
Zodra ik de SSR op de laagste stand verdeeld had en overschakelde naar hogere toeren om te polijsten begon de SSR te gommen als een gek! Je zag ook een soort waas die de pad achter liet en optrok alsof het alcohol is die vervluchtigd. Ik haal de machine van de lak en er vallen allemaal dikke klonters polijstspul uit het midden van de pad. Ik heb andere pads geprobeerd i.c.m. andere polijstmiddelen maar het gommen bleef. Ook telkens een spray LT op de pad hielp niet veel.

Gebruikte spullen

Diverse borstels en kwasten
Bilberry Safe Wheel Cleaner
Gold Class shampoo
Meg's Washmitt
PB's Waffle Weave
Kleien met milde clay i.c.m LT 1:1
SSR 2.5 + SSR1
Diverse pads en doeken
Dodo's Lime Prime
Supernatural 2.0
Nalopen met LT

Trims met PB's Trim restorer
Bandjes met Meg's Endurance gel
Ramen met GCC

Eerste keer dat ik de Lime Prime van Dodo gebruikte maar wat is dit een heerlijk goedje zeg! Dit ga ik zeker vaker gebruiken!




Thx 4 reading! :cool:
 
Knap resultaat!!

En voor de beginnende poetser die net een DAP gekocht heeft is dit direct een mooi voorbeeldje wat je kan bereiken met de DAP!
 
Mooi resultaat, en mag ik vragen waar je werkt....
Ik zie namelijk een wagen van een klant van ons op de achtergrond....

( de bestelwagen met op de achterkant een vent met een ruitenwisser in zijn mond, als ik het zo zie een wagen van Heuts.... )
 
De sticky paint heeft inderdaad voor flink wat extra tijd gezorgd. Wat ik eraan gedaan heb is het toerental iets terug gezet, nét boven de 5 en telkens de pad een spray LT meegegeven. Dit i.c.m. iets eerder stoppen maakte werken enigsinds mogelijk.

Ik werk trouwens in het magazijn van de plaatselijke automaterialenzaak, Heuts in Maastricht idd! $$)

Thx voor de reakties allemaal! Het zijn niet veel mensen meer die de moeite nemen om een post in het Show off gedeelte achter te laten heb ik gemerkt maar de reakties díé komen zijn toch altijd leuk om te lezen! :)
 
Xizer zei:
Ik werk trouwens in het magazijn van de plaatselijke automaterialenzaak, Heuts in Maastricht idd! $$)

hehe......grappig.......
Dan denk ik niet dat ik je al eens aan de telefoon heb gehad......maar wel leuk.....

Verder ziet de Mondeo er fantastisch uit.....
Wat dat betreft is zwart echt een dankbare kleur....
Ook mooi om te horen dat je het probleem met de lak hebt weten te tackelen :)^
 
Mooi werk! Zwart is inderdaad een dankbare kleur totdat je er mee gaat rijden in de winterse omstandigheden van de afgelopen weken en dan is het soms heel triest.. En ik kan het weten met mijn zwarte voiture!