• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

*HELP* Witte benz in een halve dag klaarmaken als trouwauto

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Zojuist het verzoek gekregen of ik een witte Mercedes A van een jaar of 5 in een halve dag "een beetje op kon knappen" om als trouwauto te fungeren.....
Dat ik consessies moet gaan doen aan de kwaliteit dat snap ik héél goed, de tijd laat het niet toe om de hele SSR of Monello serie op m'n gemak met de DAP af te werken, het goede nieuws is echter dat de auto Donderdagmiddag tot m'n beschikking is tot Vrijdagochtend en ik dus nog tijd heb om nog wat te bestellen ;)

Er komen wel wat ideeën bij mij naar boven over de middelen die ik kan gebruiken maar het probleem is dat ik geen ervaring heb met het werken onder tijdsdruk en ik heb geen idee van Mercedes lakken........

Jullie input zou meer dan welkom zijn :)^
 
Willen ze een swirl- en krasvrije wagen of alleen een netjes gepoetste auto voor die dag?

In het laatste geval zou ik me niet teveel richten op het polijsten, maar gewoon zorgen voor een nette buitenkant
en een schoon interieur...
 
tsja...moeilijk te zeggen. Iedereen heeft een ander tempo en de staat van de lak weet je niet.

In zulk soort gevallen zou je eventueel een all in one product kunnen gebuiken zoals Dodo Juice Need for Speed.

Wassen
kleien
all in one

En daarna de rest netjes maken. Ik weet niet of je dat in een middag red, het is maar een idee ;)
 
alles hangt af van de staat van de lak.....maar met wat hulp kan je hier nog heel wat bereiken hoor....Wie woont er in z'n buurt en wil hem helpen?
Er moet toch iemand te vindeek met een extra Dap:!
 
Lekker opvullen met SRP of dat spul waar Dibbuz weg van is op dit moment van Mothers, https://forum.Carclean.com/cc_postst7286/Mothers-Synwax-kan-aardig-vullen.aspx?find=unread

Ik denk dat je dan een nagenoeg strak resultaat moet kunnen behalen voor de dag in zo kort mogelijke tijd.
 
Geen idee wat de schade is aan de lak...

Een AIO lijkt mij in eerste instantie ook de beste/snelste oplossing, ik heb alleen 0.0 ervaring met dit soort producten, wat is bijvoorbeeld de meest logische manier een AIO aan te brengen?

Ook vraag ik me af of een combi van white diamond met een laagje natty's ook een optie zou kunnen zijn, zelf hebben we nog een witte 107 welke binnenkort ook aan de beurt is, dan zou de white diamond weer te pas kunnen komen

En een nachtdienst zit er niet in, de volgende dag ben ik de hele dag uitgenodigd :)_[]
 
White Diamond en Natty's zou kunnen..
Ligt ook aan het resultaat wat je wilt behalen. Ik heb zelf ervarign met Autoglym SRP.

Wil je op korte tijd een mooi resultaat boeken, wat niet blijvend hoeft te zijn, ga dan voor de SRP. De nieuwe mothers wax van dibbuz zou ook kunnen, komt op hetzelfde neer..
Beide producten staan stijf van de fillers, waardoor je erg veel maskeert..

Succes!
 
De FX Synwax is een sealant met (blijkbaar) fillers en hele lichte cleaners. Toch net iets anders dan een AIO als Autoglym Super Resin Polish of Valet Pro Achilles prep, die beiden wel sterkere cleaners bevatten. Ook een glaze als WD of Black Hole bevat minder cleaners als SRP of VP's Achilles.

Ik zou kijken naar één van de 2 laatste opties. De meest logische manier om een AIO aan te brengen:
- met de DAP: lichtgroen of zwart, standje 3-4.
- met de hand: cutting foam ovalen handpad van LC (de witte) of een microfiber applicator pad (bijv van Poorboy's). En dan boen ik het liefst in rechte lijnen.
 
Ik zou zeggen:
-Wassen
-Kleien (niet uitbundig)
-DAP+witte pad+Monello Mezzo
-Goede wax met fillers
 
Soepergrover zei:
Willen ze een swirl- en krasvrije wagen of alleen een netjes gepoetste auto voor die dag?

In het laatste geval zou ik me niet teveel richten op het polijsten, maar gewoon zorgen voor een nette buitenkant
en een schoon interieur...


idd.
gewoon goed en grondig wassen, een detailingspray, en verder het interieur stofzuigen/ramen/kunststoffen behandelen
 
Als het toch maar 1 dag ECHT mooi hoeft te zijn zal SRP inderdaad het meest doen in de tijd die je hebt. Belangrijker nog is denk ik om de auto echt te laten knallen qua uiterlijk, dus de trims weer goed zwart maken en de bandjes ook.

En als je nog wat tijd hebt daarna, een laagje Red Mist van Dodo, dat vind ik zelf altijd een mooie finishing touch geven en mocht het onverhoopt regenen (ik klop even af voor het echtpaar) een hele strakke beading en sheeting.

Succes, mooi doel in ieder geval!

(geen vrienden met dezelfde hobby toevallig? Vele handen maken licht werk ;))
 
Als ik het goed begrijp raden de meeste mensen de combi kleien+SRP aan, iemand een tip hoe de SRP te verwerken?
Zelf gaat mijn gedachte uit naar een lichtgroene pad op de DAP maar ik heb totaal geen ervaring met dat spul.
 
Ben het met Blamm en andere forumleden eens, gewoon goed wassen en het interieur goed schoonmaken/stofzuigen ivm kleding bruid en bruidegom. Voor de foto's is het mooi dat de auto er netjes uitziet. Dus banden en trims mooi zwart. Verder lijkt mij de keuze van Autoglym Super Resin Polish wel gerechtvaardigd. Mooi resultaat met minimale inspanningen. Na gebruik van de SRP een detailer gebruiken om de glans wat te verhogen. Het gaat er hier om dat de auto er op de foto's mooi uitkomt en de bruid en bruidegom niet met vieze kleding uit de auto stappen. Langdurige bescherming en optimale lak behandeling is mijns inziens hier niet relevant.
 
Bedankt voor de tip, ik was er zelf net ook terechtgekomen:cool:

Ben er alleen nog niet uit welke stand je +/- op de DAP moet gebruiken en hoever je het product uit moet werken maar mijn voorgevoel zegt dat het met een middel als SRP wel moet gaan lukken!
 
Schat standje 4/5 met als je met lichtgroene pad werkt. ( ivm polijstende functie )
Kan daarna afbouwen met bv een zwarte op standje 3 ( ivm glanzende / filler functie )
( mijn gevoel zegt dit, geen zekerheid )
 
srp heeft lang niet zo'n krachtige correctie als aangenomen, is een aardige cleaner + filler/glaze, daarom wordt voor de duurzaamheid ook ultra gloss protection als topping aanbevolen, iedere andere wax zonder cleaner kan ook.
smartwax all-in-one of chemical guys all-in-one doet het veel beter qua correctie (icm oranje pad voor max correctie)