• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lampen

Ok, dan houd ik voorlopig bij de 12volt aansluiting. De Brinkmann is getest met 1 lampje en die is al veel feller en geeft ook een ander licht, de Action geeft ringen op de muur de Brinkmann duidelijk niet.
 
Polariteit maakt voor een adapter niks uit. Ingangsspanning is AC~wisselstroom, uitgangsspanning is DC~gelijkstroom.
Enige vershil in de adapter van de Action is dat ie minder vermogen heeft. Vermogen P = U x I oftwel 9 x 0,3 = 2,7 Watt ten opzichte van de Brinkmann adapter 12 x 0,3 = 3,6 Watt) ;)
 
Polariteit voor de uitgangsspanning is wel belangrijk! Een universele kun je omdraaien, een adapter gemaakt voor een andere apparaat niet (ja, draadjes doorknippen en omdraaien). De meeste apparaten zijn beveiligd tegen verkeerde polariteit d.m.v. een diode, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, als dat niet zo is dan blaas je de boel op. Dus eerst goed checken of de polariteit van de uitgang hetzelfde is.
 
stimpy68 zei:
Polariteit voor de uitgangsspanning is wel belangrijk! Een universele kun je omdraaien, een adapter gemaakt voor een andere apparaat niet (ja, draadjes doorknippen en omdraaien). De meeste apparaten zijn beveiligd tegen verkeerde polariteit d.m.v. een diode, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, als dat niet zo is dan blaas je de boel op. Dus eerst goed checken of de polariteit van de uitgang hetzelfde is.

Dacht ik ook ja... plus op min lijkt me geen goed idee... :-&

Havanna zei:
Polariteit maakt voor een adapter niks uit. Ingangsspanning is AC~wisselstroom, uitgangsspanning is DC~gelijkstroom.

Ingang maakt niet uit - je kunt gerust de stekker omdraaien in het stopcontact. Uitgang is juist weer wel van belang... (denk aan batterij/accu, daar kun je ook niks omdraaien).
 
Nog een tip voor degenen met een USA (Brinkmann) lamp en/of ander Amerikaans 110V spul: HIER vind je voor pakweg €14,- een 110-230V omvormer.

Schijnt goed te bevallen heb ik gehoord.