• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua of CSF Delirium Orange?

Ik vindt niks, maar mij val gewoon op dat als mensen een andere mening hebben dan de meesten van het forum dat ze het hele forum over zich heen krijgen.

Ik persoonlijk vindt de spullen van monelo ook goed, daar zal mij niet over horen.
 
euh , wat was de openingsvraag ook weer ??

ook maar ff off-topic :-b : bij mij werkt de natty's paste wax voor geen meter , bij de rest is het blijkbaar de beste carnaubawax voor een (heel)lage prijs. Ik breek deze wax dus niet af , maar vind deze persoonlijk een "miskoop" , niet meer of niet minder en leg er desnoods je hoofd naast , ik blijf erbij .
 
We dwalen een beetje af van het oorspronkelijke onderwerp over droogdoeken, maar ik krijg het idee dat de TS toch inmiddels elders zijn heil aan het zoeken is.
Jammer, maar ieder zijn keus.
Net als dat het een ieder zijn keus is om te reageren als men het ergens niet mee eens is.
Als je een andere mening hebt dan de meesten, zul je meer reacties krijgen. Da's in de grote boze wereld buiten het forum ook.
Maar goed, als je maar aangeeft waarom je die mening bent toegedaan en dat gefundeerd doet, maakt het niet uit of je nou
het hele of halve forum over je heen krijgt.
Zoals Dibbuz al aangaf, is onderbouwd kritiek geven belangrijk, maar andersom is onderbouwd aangeven waarom je iets wel goed vindt net zo belangrijk.
 
rodders zei:
Ik denk dat zo'n doek gewoonweg niet bestaat. Zeker met wat kouder vochtig weer zal je minstens twee keer over de lak moeten gaan om hem echt droog te krijgen.

Ik ben het hier geheel mee eens. Ik heb diverse droogdoeken gebruikt, van waffles tot waffles met schuimen en miracle dryers en deliriums ,maar geen van allen drogen in 1 keer met dit natte winterweer. Komt door de luchtvochtigheid en condens (of wat het ook is) dat op je koude metaal beslaat als je aan het drogen bent.

In beter weer is dezelfde doek dan wel opeens: 1x eroverheen en droog.

Misschien ligt het aan een gebrek aan ervaring, maar je zal je verwachtingen van een droogdoek simpelweg moeten aanpassen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, dan heeft de Monello droogdoek een hele goede prijs / kwaliteitsverhouding, zeker als deze blijkbaar beter absorbeert dan de gewaardeerde MDryer of Delirium.

Succes.
 
Ach, koop gewoon die senza aqua droogdoek en kijk zelf wat je ervan vindt. Dat zijn ook de kosten niet, en als je vrijdag gezellig een oliebolletjes meepikt kost die nog maar € 14,00 tjes.Mijn eerste gevoel bij de senza aqua was ook niet je van het. Maar goed is iets nieuws dus ik gooi ook niet gelijk de droogdoek in de ring. Ik heb 3 deliriums en laatst een vrij nieuwe gebruikt en die droogt ook nog niet als een ''gebruikte''. De eerstvolgende keer als ik de auto was probeer ik de sensa aqua weer. Gaat vast wel goedkomen. Ennuh de mijne is ook niet echt wit meer, maar daar kan cc niets aan doen denk ik. ;)
Ze hebben gezocht naar een droogdoek die net iets beter is dan wat er in de markt te koop is en dan is het ook logisch dat ze hier achter staan.
De andere doeken zijn ook lekker zacht, de Bianco vind ik persoonlijk wat te groot en de Verde is voor mij ideaal. En lekker zacht of had ik dat al gezegd.
 
Tja ik gebruik twee delirium doeken om de stationwagon droog te krijgen, en een van mothers voor de portieren, dorpels enz want daar heb ik een hele grote kans dat de delirium doek erg vuil wordt en blijft haken.

Of andere doeken beter zijn, ik heb geen idee want die heb ik nog niet uitgeprobeerd, dus zul je mij niet horen zeggen dat ik de mening heb dat een andere doek beter of slechter presteert, maar welke ik toch nog wel eens wil uitproberen is de UBER Ultra Plush Soft Microfibre DRYING TOWEL, gewoon om te proberen, soms zou ik wel eens zo in een magazijn willen lopen en er een stel verschillende merken uit pakken om te vergelijken, helaas die luxe heb ik niet en dan zie ik dus graag op een forum wat de ervaringen zijn van anderen die meerdere doeken uit hebben geprobeerd.

Zeker van bijvoorbeeld Arjan en Wilma hoor ik graag hun ervaring omdat die exact dezelfde kleur astra hebben als ik heb en ze een grote ervaring hebben met poetsen, dat voorkomt zo veel mogelijk miskopen, want spullen hebben liggen waar je toch niks mee doet of met tegenzin gebruikt bij gebrek aan beter daar heeft niemand wat aan.

Mark
 
In vergelijking met het "zemen" van vroeger is de droogdoek een schitterende vooruitgang maar ik denk dat men altijd te veel wil, oké in de zomer is drogen in één keer perfect mogelijk maar nu is dit gewoon niet zo, je mag er nog de duurste en beste droogdoek voor gebruiken.

Ieder heeft een eigen mening over produkten, zo moet het ook want zo steken we van anderen wat op qua gebruik wat goed en minder goed is.

Getypte teksten kunnen hier soms anders overkomen dan bedoeld maar ik denk dat iedereen hier aanwezig wel de bedoeling heeft om anderen te helpen en feedback te geven, dus madhouse ik zou dit zeker niet opvatten als een aanval, als je het al dan niet al zo zag.

Persoonlijk vind ik dat je moet blijven met wat goed is, als iets goed werkt blijf er dan bij of het moet zijn dat je gewoon iets wil testen.

Binnenkort ga ik ook eens een nieuwe droogdoek testen, niet omdat ik niet tevreden ben van de Waffle maar gewoon om eens iets nieuw te hebben die misschien nog "iets" beter is dan ik al heb en daar is dit forum ideaal voor. Je hebt altijd pro's en contra's maar het forum hier ervaar ik vooral als positieve feedback van de bezoekers alsook van de moderators en ja, af en toe een knipoog moet kunnen, is in het dagelijks leven toch ook zo hé gasten ;)
 
Ik werk altijd met 2 doeken, ga niet lopen violen omdat ik het met 1 doek moet redden.

Wil je dat wel, droog dan eerst de zijkanten, op de platte delen ligt het meeste water.
 
GMToyota zei:
Ik ben het hier geheel mee eens. Ik heb diverse droogdoeken gebruikt, van waffles tot waffles met schuimen en miracle dryers en deliriums ,maar geen van allen drogen in 1 keer met dit natte winterweer. Komt door de luchtvochtigheid en condens (of wat het ook is) dat op je koude metaal beslaat als je aan het drogen bent.

Mijn droogtechniek is ook niet zo dat het in 1 keer droog moet zijn. Een vochtig residu is prima mogelijk en laat ik meestal iets uitdampen, waarna ik het nabehandel met een detailer en schoon is uw kunstgebit.

schippersss zei:
Ik vindt niks, maar mij val gewoon op dat als mensen een andere mening hebben dan de meesten van het forum dat ze het hele forum over zich heen krijgen.

Het ligt er gewoon aan hoe je iets brengt en of het enige vorm van redelijkheid heeft. Heel vaak ligt het écht aan de gebruiker en niet aan de spullen. Of wordt iets ontzettend bot gebracht of er worden appels met peren vergeleken of er wordt iets beweerd dat helemaal niet zo kan zijn. En dan kun je verwachten dat je op een hoop tegenstand stuit.

En de minderheid met een mening legt het meestal af tegenover de meerderheid met een andere mening.
 
Even een rechtstreeks vraagje Tim, heb je zelf ooit eens de UBER Ultra Plush Soft Microfibre DRYING TOWEL geprobeerd en zo ja hoe beviel die en kunnen we die ook in het carclean assortiment verwachten in de toekomst ?

Mark
 
Hi mark, zoals je in dit topic kunt lezen komt er waarschijnlijk geen uber towel in het assorti helaas.

https://forum.Carclean.com/cc_postsm249583/Welke-producten-zou-je-graag-in-het-Carcleannl-assortiment-willen-zien.aspx#post249583
 
Wat betreft de dikheid van de doeken, ik persoonlijk geef de voorkeur aan wat 'dunnere' doeken zoals die van Poorboys.

Het nadeel van de dikke doeken, is dat de lange vezels als het ware snijden in de waxlaag waardoor je waxhologrammen kan (foto's doen het niet meer helaas) veroorzaken.

En daarbij, een dikkere doek vind ik persoonlijk niet lekker in de hand liggen, je hebt zo'n prop in je handen waardoor je minder "fingerspitzengefuhl" hebt met de lak. Soms moet je wat "extra" kracht zetten, maar dat lukt niet altijd met dikke doeken ;)

Een dikke doek is wel perfect om bijvoorbeeld een detailerspray of andere vloeistof af te nemen.

Ik ben 100% omgedraaid wat betreft dikke doeken, vroegâh moesten ze zo dik mogelijk, nu niet meer vanwege het waxhologrammen verhaal.

Maar we dwalen compleet af van het ware topic waar het om ging.

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met de Monello droogdoek, wel met de Delirium, heb er zelfs 4 ;) Ook heb ik de Cobra en Chemical Guys variant.

In wezen verschillen de doeken onderling zeer weinig. Alle doeken hebben dezelfde afmeting, alleen de kleur is anders. Daar waar de Delirium doeken na zeer intensief gebruik nog steeds heerlijk zacht en fluffy zijn, zijn de andere doeken een stuk stugger en "harder" geworden.