• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Wash Mitt vs Megs

Groot voordeel van de mitt is dat hij niet op de grond kan vallen wat met een bone wel het geval is. Misschien dat ik de tip van Dibbuz wel bezig, de sponge voor de onderzijde, nu gebruikte ik daar meestal de Valma Mitt voor.
 
Heel raar Dennis, maar dat is dus ineens gekomen..
Na het gebruiken was het geen probleem, maar na z'n zoveelste wasbeurt was het ineens op deze manier.
Nu wilde ik em gebruiken voor me wielen/underbody, maar dat lukt echt niet meer. Super slap en onhandelbaar haha
 
Mijn Bone heb ik nu sinds 20-08-2009 en ziet er nog steeds goed uit. Ik zal niet zeggen als gloednieuw of spierwit, maar wel goed intensief gebruikt.

Volgens mij draagt ook de manier van uitknijpen/wringen mee aan de misvorming c.q. slopen van de Bone.

Ik knijp de Bone altijd uit van boven naar beneden of andersom in plaats van wringen (zeg maar z'n "nek omdraaien" )waarmee je eigenlijk de binnenkant kapot draait.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, niet vergeet dat er foam in zit. Ook de Sponge zal wringen niet leuk vinden.
 
Bij jouwe zie ik ook dat als ie nat is, de buitenkant wat te ruim wordt.
Hierdoor kan de foam draaien waardoor je flink moet kloten om 'm weer netjes te krijgen. (gebeurt vooral in de wasmachine)
Daarom heb ik maar een nieuwe (monello) spons gekocht.
 
Ik heb gisteren ook voor het eerst de monello mitt gebruikt. Wat een genot!!:heart_eyes:
Mijn pbw dreadlock mitt is verbannen naar de onderzijde van de wagen!
 
nicknameless zei:
Ik stop de Bone ná gebruik juist niet in de wasmachine, maar spoel em gewoon uit.
Eigenlijk doe ik exact het zelfde wat je eerder genoemd hebt. Niet in de wasmachine maar grondig onder de kraan uitspoelen. Niet wringen maar van boven naar beneden uitknijpen.

Ik heb nu al meerdere bones gebruikt (meerdere auto's een aparte) en toch twee keer gemerkt dat de foam/spons in de bone na verloop van tijd gewoon plat wordt. Imho ben ik er toch erg voorzichtig mee maar het gebeurd, denk dat het iets met een batch is geweest met minder foam.

Van de week de monello bone is testen, schijnt beter foam in te zitten. Ben benieuwd naar de wash ervaring en vooral de duurzaamheid van de spons.
 
nicknameless heeft helemaal gelijk,wat betreft de bone.
juist niet in de wasmachine,en niet draaien met wringen,
mijn bone ziet er exact zo uit als van nicknameless,na echt
heel veel gebruikt te hebben,gewoon even uitspoelen in
je emmer,uitknijpen,en laten drogen in de buitenlucht,klaar.
heerlijke,sponsen, als je dat zo kan zeggen.
 
hoi skybump,ja ik heb ook nog 1 hele nieuwe in de verpakking liggen,
dus kan voorlopig wel even vooruit,mijn velgen doe ik niet met de bone,
maar met een gewone natuurspons,ook lekker zacht en compact.
drogen doe ik met de poor boys droogdoek,wat mij betreft een perfect
triootje,deze drie.
 
Ik blijf 'm toch lekker in de wasmachine gooien, dan maar elk 1,5jr een nieuwe kopen.
Zo duur zijn ze nou ook weer niet
 
Die heb ik ook, als je tot het weekend wacht voeg ik een vergelijk toe.
De Megs heb ik een keer gebruikt, maar ik zal proberen objectief te blijven ;)
 
Op volgorde:
Monello washmitt, Megiuars washmitt second edition, Megiuars washmitt first edition.
de monello heb ik tot nu toe 4x gebruikt. de meg's SE heb ik tot nu toe +-15x gebruikt. en de meg's eerste editie, heb ik ook circa 10x gebruikt(vooral vuilere stukken).

washmitts.jpg


Zachtheid
Ik vond de Monello washmitt en de megiuars washmitt SE bijna even zacht, hier zat weinig verschil tussen. dit heb ik bepaald door de droge en natte washmitt te voelen met de vingers. ,^^
sam0303.jpg

Monello washmitt

sam0298u.jpg

Megiuars washmitt second edition

sam0296sv.jpg

Megiuars washmitt first edition

Vorm
Hier heb ik gelet op de vorm vastheid. hoe stijfer hoe negatiever de score.
ik vond de meg's varianten (beide) even vormvast(lees soepel) en ik vond de monello variant wat stugger qua vorm.
ook dikte speelt een rol. de eerste editie van meguiars is veruit het dikst.
de SE en de Monello wijken niet zoveel, maar de meg's is iets dikker.

testje capaciteit
ik heb alle washmitt's onder gedompeld in water. daarna uit laten lekken tot dat er geen water meer uitlekte.
nu heb ik ze uitgeknepen. dit water heb ik opgevangen. hier uit blijkt dat de eerste megiuars washmitt 50ml meer opneemt dan de andere.

sam0314s.jpg


sam0307h.jpg

Monello washmitt

sam0316y.jpg

Megiuars washmitt second edition

sam0319w.jpg

Megiuars washmitt first edition

Kosten

de Monello washmitt is met zijn 13.99 voordeliger dan de megiuars variant, welke 17.99 kost.
de second edition en de eerste editie van de washmitt kosten destijds evenveel kan ik me herinneren.

Conclusie
de Monello washmitt is en heerlijke washmitt welke door zijn prijs erg aantrekkelijk is.
uit de test blijkt dat hij niet onderdoet aan de meg's variant. deze laatste was tot nu mijn favoriet.
ik vind de stugheid nog een nadeel van de monello, maar dit zal in de tijd wel minder worden denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hier hebben we wat aan! Complimenten voor deze uitgebreide review!

Stugheid van de mitt is na een paar wasbeurten verdwenen, heeft puur te maken met de productiemethode. Als je hem voor het eerst uit de verpakking haalt lijkt het net een plank. :D
 
goed verhaal.
Mooi gemaakt, heb de bone gekregen bij mijn laatste bestelling.
ben benieuwd.
 
@tim en basje,

Bedankt :cool:
halfuurtje werk :)

die stugheid viel me heel erg tegen aan het begin ben ik eerlijk!
maar het is nu al een stuk minder, en word dus als ik het goed begrijp nog minder.
dus dan is het helemaal een topper :heart_eyes: