• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa OPC

Klanderman

Detailing addict
15 jun 2010
69
52
Hallo allemaal!

Afgelopen week mijn auto snel gedetailed. Ik had een hele uitgebreide in de planning alleen kwam ik nogal in tijd gebrek helaas, waardoor het polijsten niet het gewenste resultaat heeft behaald.

Wat toch nog heb kunnen doen:

-De auto gewassen met NXT shampoo en een scheutje APC met de 2 emmer methode

-Gekleid met de mother klei set

-De auto afgeplakt en een paar kleine krasjes gepolijst met Inizio Forza op een oranje pad met de Dap500 (vanwege het tijdsgebrek niet de hele auto)

-De hele auto gepolijst met Mezzo op wit en daarna met Finale op groen, beiden met de de Dap. Tussendoor telkens met Spruzzo de lak geïnspecteerd

-Vervolgens de auto ontdaan van het plakband en wederom gewassen met APC en NXT om de polijstresten en stof te verwijderen

-Hierna de auto in de Black Hole gezet met de zwarte pad op de Dap

-De auto in de EX-P gezet met de rode handpad van Monello

-Tot slot de lak nog een laagje Natty's Blue gegeven met de gouden handpad van Monello

-De trims heb ik in de PB's Trimrestorer gezet. Wat een heerlijk spul is dat zeg! Ik gebruikte altijd Vinyl van Cartec maar dat valt in het niets bij de Trimrestorer! Het trekt zo makkelijk in de trims en de raamrubbers. Nu kijken als het gaat regenen of het niet uitloopt wat Vinyl dus wel deed:(

-Ook heb ik de ramen gereinigd met Glass scrub (natuurlijk bij het wassen aan het begin) en na dat ik klaar was met de Natty's de voorruit voorzien van Rain clair. Tevens van Pro Vision. De andere ruiten heb ik gewoon met de EX-P meegepakt.

-De velgen heb ik alleen gewassen want die had ik 2 weken geleden bij aanschaf er al afgehad en een volledige detail gegeven.

-Vanavond nog even met de binnenkant aan de slag geweest. Het kunststof met Natural Look behandeld, het leer met Leather Stuff en de ramen met NXT ruitenreiniger

Al met al ben ik tevreden over de glans en de lak is heerlijk zacht:heart_eyes: Alleen door het tijdgebrek heb ik niet veel met de Inizio gewerkt waardoor ik achteraf nog aardig wat swirls in de lak heb zitten (de vorige eigenaar was klaarblijkelijk nogal fan van de lokale krasstraat.....)
Ik had gedacht dat ik de swirls er wel uit kon krijgen met de Mezzo op wit maar dat viel achteraf tegen en aangezien ik dus geen tijd meer had heb ik de auto verder maar afgemaakt. De lak van mijn Astra GTC was al bikkelhard maar de OPC lak is nog een stuk harder ben ik wel achter gekomen. Ik denk dat ik voor de diepere swirls wel terecht ga komen bij de Pro900 met Inizio op een oranje pad.
Overigens verbazingwekkend wat een sinaasappel huid de moderne Opel lakken hebben. Ik dacht dat het aan deze lag maar op het werk heb ik even een nieuwe Astra bekeken en die hebben het ook. Toch zonde:(

Na de winter ga ik nog wel eens weer een volledige polijstbeurt uitvoeren. Een leek zal de swirls echt niet zien zitten maar in direct zonlicht en omdat ik het weet stoor ik me er nu al mateloos aan:(
Zo hou ik nog wat te wensen over voor de toekomst, is ook zo vervelend als je er niets meer aan kan verbeteren:p

Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's. Heb niet veel foto's van voor die tijd en van tijdens het werk. Als je al zo weinig tijd hebt poets ik liever dan foto's maken:p

Een kras die weg te krijgen was met de Inizio Forza op oranje
IMAG0137.jpg


Hier nog foto van een achterlicht die met Mezzo op wit compleet krasvrij werd (vergeten een after foto te maken:| )
IMAG0136.jpg


Op de poetsplek. Heb meteen luxe kentekenplaten besteld toen ik toch bezig was dus kon ik daarachter ook mooi polijsten.
IMAG0138.jpg


De resultaten:
IMAG0144.jpg


IMAG0145.jpg


IMAG0146.jpg


IMAG0154.jpg


IMAG0148.jpg


IMAG0152.jpg


IMAG0155.jpg


IMAG0151.jpg


IMAG0150.jpg
 
Mooie auto. Mooiste kleur voor een OPC!
Echt heel dik!:)^ :)^

Klein tipje voor weinig geld:
Vervang je gele knipperlichtlampjes voor bijv de Philips silvervision.
Ben je gelijk van het gele af en ziet er strakker uit!
 
Dank u!

Een OPC hoort ook blauw te zijn vind ik. Dit is mijn tweede OPC en allebei Ardenblue!
Auto is echt in nieuwstaat, kan ook niet anders met slechts 11.000 km op de teller:p
Hij rijdt ook echt heerlijk, zo belachelijk snel. Moet me elke keer inhouden om niet bij elk stoplicht een sprintje te trekken.

Die knipperlichtjes staan al op de verlanglijst,^^
 
echt een klasse bak!
ik heb dan ook een schaalmodel van onze Vectra C in OPC uitvoering in de kast staan:heart_eyes: in Ardenblue :heart_eyes:

heb je een CID? of GID scherm? anders natuurlijk even een achteruitrijcamera als gadget installeren :)

p1140484g.jpg
 
GID, zijn niet veel Corsa's met een CID scherm. Ga denk ik nog voor een S60/Eonon pasklare radio. Deze had ik ook in mijn GTC. Hier kan ook een achteruitrijcamera op.
 
:eyes: Wat een dikke wagen zeg! En de kleur is echt super :heart_eyes: Blijft mijn favoriete kleur, blauw! Prachtig resultaat, wat een glans zeg :)^
 
Mooie Corsa !

Die OPC lak is inderdaad knetterhard. De Astra OPC's die wij gedaan hebben hadden dit probleem ook, je zult aardig wat uit de kast moeten trekken om de swirls eruit te halen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat een OPC ardenblau hoort te zijn.

Wat betreft je radio / scherm : zelf zou ik er een CD70 of DVD 90 inzetten met daarop een CID. Voor de CID zijn ook genoeg spullen te vinden om video weer te geven.
Zelf ben ik niet zo'n fan van die achteraf radio's want vaak is de kijkhoek dramatisch (alhoewel de radio in de corsa wel iets hoger zit als in de GTC) en de kleuren matchen vaak ook niet helemaal lekker.

Veel rijplezier gewenst !
 
Strakke bak weer hoor!

@Wilma, op het Corsa forum zijn er vele die hun CDxx hebben vervangen door een S60 / Eonon unit. Van wat ik ervan heb gezien, lijkt de zwarte qua kleur heel goed in het dashboard van de Corsa te passen. Over de kijkhoek kan ik niet oordelen, ik heb zelf de gewone CD30 MP3 erin zitten
 
Dank jullie wel!

Ik heb meer dan goede ervaringen met de Eonon in mijn GTC. De kleur was ook identiek aan de rest van het dashboard. De kijkhoek was bij de GTC inderdaad een probleem. Bij de Corsa zit de radio echter hoger in het dashboard plus dat de hele middenconsole iets meer naar achteren is gekanteld waardoor je perfect zicht heb als je daar een scherm hebt zitten. Bovendien vind ik de kosten van een CD70 of de dvd variant belachelijk duur. 2e hands betaal je gewoon inclusief CID minstens 600 euro. En dan krijg ik er uiteindelijk alleen maar navigatie bij. Op een S60/Eonon zit gewoon alles wat mogelijk is en dat voor de helft van de prijs!

De kleur is ook echt mooi:) Hij lijkt in de schaduw ook totaal anders dan in de zon. Dat is wel leuk. En er zit me een boel metalic in:grinning: Altijd mooi in het zonnetjes.

Moet zeggen dat het dak polijsten ook erg mooi geworden is. Ik heb het dak met Mezzo op wit en Finale op groen gedaan. Bij de Mezzo gaf die een klein beetje af maar daarna niet meer. Verder het dak 2 keer in de EX-P gezet en hij glimt weer als een tierelier.
 
Wat een waanzinnig mooie kleur :heart_eyes: en natuurlijk een heel mooi resultaat (fijne detailplek ook volgens mij)!
 
Het is een hele fijne detailplek. Breed genoeg zodat je goed rond de auto kan en met een grote lichtkoepel precies boven de auto. Alleen 's avonds is de verlichting minder waardoor polijsten dan wat lastig wordt.