Hallo allemaal!
Afgelopen week mijn auto snel gedetailed. Ik had een hele uitgebreide in de planning alleen kwam ik nogal in tijd gebrek helaas, waardoor het polijsten niet het gewenste resultaat heeft behaald.
Wat toch nog heb kunnen doen:
-De auto gewassen met NXT shampoo en een scheutje APC met de 2 emmer methode
-Gekleid met de mother klei set
-De auto afgeplakt en een paar kleine krasjes gepolijst met Inizio Forza op een oranje pad met de Dap500 (vanwege het tijdsgebrek niet de hele auto)
-De hele auto gepolijst met Mezzo op wit en daarna met Finale op groen, beiden met de de Dap. Tussendoor telkens met Spruzzo de lak geïnspecteerd
-Vervolgens de auto ontdaan van het plakband en wederom gewassen met APC en NXT om de polijstresten en stof te verwijderen
-Hierna de auto in de Black Hole gezet met de zwarte pad op de Dap
-De auto in de EX-P gezet met de rode handpad van Monello
-Tot slot de lak nog een laagje Natty's Blue gegeven met de gouden handpad van Monello
-De trims heb ik in de PB's Trimrestorer gezet. Wat een heerlijk spul is dat zeg! Ik gebruikte altijd Vinyl van Cartec maar dat valt in het niets bij de Trimrestorer! Het trekt zo makkelijk in de trims en de raamrubbers. Nu kijken als het gaat regenen of het niet uitloopt wat Vinyl dus wel deed
-Ook heb ik de ramen gereinigd met Glass scrub (natuurlijk bij het wassen aan het begin) en na dat ik klaar was met de Natty's de voorruit voorzien van Rain clair. Tevens van Pro Vision. De andere ruiten heb ik gewoon met de EX-P meegepakt.
-De velgen heb ik alleen gewassen want die had ik 2 weken geleden bij aanschaf er al afgehad en een volledige detail gegeven.
-Vanavond nog even met de binnenkant aan de slag geweest. Het kunststof met Natural Look behandeld, het leer met Leather Stuff en de ramen met NXT ruitenreiniger
Al met al ben ik tevreden over de glans en de lak is heerlijk zacht Alleen door het tijdgebrek heb ik niet veel met de Inizio gewerkt waardoor ik achteraf nog aardig wat swirls in de lak heb zitten (de vorige eigenaar was klaarblijkelijk nogal fan van de lokale krasstraat.....)
Ik had gedacht dat ik de swirls er wel uit kon krijgen met de Mezzo op wit maar dat viel achteraf tegen en aangezien ik dus geen tijd meer had heb ik de auto verder maar afgemaakt. De lak van mijn Astra GTC was al bikkelhard maar de OPC lak is nog een stuk harder ben ik wel achter gekomen. Ik denk dat ik voor de diepere swirls wel terecht ga komen bij de Pro900 met Inizio op een oranje pad.
Overigens verbazingwekkend wat een sinaasappel huid de moderne Opel lakken hebben. Ik dacht dat het aan deze lag maar op het werk heb ik even een nieuwe Astra bekeken en die hebben het ook. Toch zonde
Na de winter ga ik nog wel eens weer een volledige polijstbeurt uitvoeren. Een leek zal de swirls echt niet zien zitten maar in direct zonlicht en omdat ik het weet stoor ik me er nu al mateloos aan
Zo hou ik nog wat te wensen over voor de toekomst, is ook zo vervelend als je er niets meer aan kan verbeteren
Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's. Heb niet veel foto's van voor die tijd en van tijdens het werk. Als je al zo weinig tijd hebt poets ik liever dan foto's maken
Een kras die weg te krijgen was met de Inizio Forza op oranje
Hier nog foto van een achterlicht die met Mezzo op wit compleet krasvrij werd (vergeten een after foto te maken:| )
Op de poetsplek. Heb meteen luxe kentekenplaten besteld toen ik toch bezig was dus kon ik daarachter ook mooi polijsten.
De resultaten:
Afgelopen week mijn auto snel gedetailed. Ik had een hele uitgebreide in de planning alleen kwam ik nogal in tijd gebrek helaas, waardoor het polijsten niet het gewenste resultaat heeft behaald.
Wat toch nog heb kunnen doen:
-De auto gewassen met NXT shampoo en een scheutje APC met de 2 emmer methode
-Gekleid met de mother klei set
-De auto afgeplakt en een paar kleine krasjes gepolijst met Inizio Forza op een oranje pad met de Dap500 (vanwege het tijdsgebrek niet de hele auto)
-De hele auto gepolijst met Mezzo op wit en daarna met Finale op groen, beiden met de de Dap. Tussendoor telkens met Spruzzo de lak geïnspecteerd
-Vervolgens de auto ontdaan van het plakband en wederom gewassen met APC en NXT om de polijstresten en stof te verwijderen
-Hierna de auto in de Black Hole gezet met de zwarte pad op de Dap
-De auto in de EX-P gezet met de rode handpad van Monello
-Tot slot de lak nog een laagje Natty's Blue gegeven met de gouden handpad van Monello
-De trims heb ik in de PB's Trimrestorer gezet. Wat een heerlijk spul is dat zeg! Ik gebruikte altijd Vinyl van Cartec maar dat valt in het niets bij de Trimrestorer! Het trekt zo makkelijk in de trims en de raamrubbers. Nu kijken als het gaat regenen of het niet uitloopt wat Vinyl dus wel deed
-Ook heb ik de ramen gereinigd met Glass scrub (natuurlijk bij het wassen aan het begin) en na dat ik klaar was met de Natty's de voorruit voorzien van Rain clair. Tevens van Pro Vision. De andere ruiten heb ik gewoon met de EX-P meegepakt.
-De velgen heb ik alleen gewassen want die had ik 2 weken geleden bij aanschaf er al afgehad en een volledige detail gegeven.
-Vanavond nog even met de binnenkant aan de slag geweest. Het kunststof met Natural Look behandeld, het leer met Leather Stuff en de ramen met NXT ruitenreiniger
Al met al ben ik tevreden over de glans en de lak is heerlijk zacht Alleen door het tijdgebrek heb ik niet veel met de Inizio gewerkt waardoor ik achteraf nog aardig wat swirls in de lak heb zitten (de vorige eigenaar was klaarblijkelijk nogal fan van de lokale krasstraat.....)
Ik had gedacht dat ik de swirls er wel uit kon krijgen met de Mezzo op wit maar dat viel achteraf tegen en aangezien ik dus geen tijd meer had heb ik de auto verder maar afgemaakt. De lak van mijn Astra GTC was al bikkelhard maar de OPC lak is nog een stuk harder ben ik wel achter gekomen. Ik denk dat ik voor de diepere swirls wel terecht ga komen bij de Pro900 met Inizio op een oranje pad.
Overigens verbazingwekkend wat een sinaasappel huid de moderne Opel lakken hebben. Ik dacht dat het aan deze lag maar op het werk heb ik even een nieuwe Astra bekeken en die hebben het ook. Toch zonde
Na de winter ga ik nog wel eens weer een volledige polijstbeurt uitvoeren. Een leek zal de swirls echt niet zien zitten maar in direct zonlicht en omdat ik het weet stoor ik me er nu al mateloos aan
Zo hou ik nog wat te wensen over voor de toekomst, is ook zo vervelend als je er niets meer aan kan verbeteren
Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's. Heb niet veel foto's van voor die tijd en van tijdens het werk. Als je al zo weinig tijd hebt poets ik liever dan foto's maken
Een kras die weg te krijgen was met de Inizio Forza op oranje
Hier nog foto van een achterlicht die met Mezzo op wit compleet krasvrij werd (vergeten een after foto te maken:| )
Op de poetsplek. Heb meteen luxe kentekenplaten besteld toen ik toch bezig was dus kon ik daarachter ook mooi polijsten.
De resultaten: