• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(P)review: Polishing Power Pro900 rotary by Carclean.com

Tanx :)^

Duidelijk verhaal.
Zal dan ook nog even een steunplaat moeten aanschaffen dus.
Die zal dan ook wel bij CC te krijgen zijn :ja
 
Ben hier door een lid van het Passat forum op geattendeerd omdat ik opzoek was naar een rotary. Moet zeggen ziet er super uit en de prijs is ook zeer scherp. Zal de site in de gaten houden voor de voorinschrijving.
 
nicknameless zei:
Nee :no

De rotary heeft een M14 schroefdraadaansluiting. De Dap heeft een 0,6 inch (=+/-1,5 cm) aansluiting.

Gekke vraag misschien: Zijn er geen verloopstukjes te krijgen (of te maken?) van 0,6 inch naar M14? Toen ik laatst een Flex te leen had wilde ik de backingplate van de DAP gebruiken maar ik liep toen ook tegen het verschil in bevestiging aan. Uiteindelijk heb ik die Flex toen maar niet geprobeerd omdat ik het te link vond om mijn pads rechtstreeks op de velcro van de aluminum backingplate van de Flex te plakken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het helemaal geen verstandige wens is om de DAP backingplate op de PRO 900 (of een andere Rotary) te willen gebruiken. Kan iemand de voors en tegens verzinnen???
 
Als je een verloopstuk gaat gebruiken dan heb je een grote kans dat de as langer wordt en dat de afstand plate - machine groter wordt. Het lijkt mij niet handig om dat zo te hebben. Bij een rotary zit de backingplate vaak redelijk dicht op de machine, wat ook de bestuurbaarheid van de machine makkelijker maakt. Just my 2 cents ;)
 
Oh kijk dit is wel handig om te volgen....
Naast de DAP ook een pro900...

Dan nog een workshop en komt het helemaal goed.

Maar voor de duidelijkheid:
Je hebt dus een andere backingplate EN andere pads nodig tov de dap?

gr
King_TuuR
 
Let wel op: Als je 5,5"pads hebt, kan je wel dezelfde pads gebruiken op de PRO900, maar het is niet heel handig, omdat de pads relatief klein zijn en een Velcro hebben tot aan de rand.

Heb je 6" Kompressors, dan is het gevaar er niet (Tim's edit ;) ). En dan heb je natuurlijk nog 7" Kompressors en de Rotary pads 6,5" van LC.

Dus: Ken jezelf; als je jezelf niet helemaal vertrouwt op randjes etc., kies dan toch voor nieuwe pads i.p.v. de 5,5" als je alleen die pads hebt.
 
BlackPassat zei:
Gekke vraag misschien: Zijn er geen verloopstukjes te krijgen (of te maken?) van 0,6 inch naar M14?
Kan iemand de voors en tegens verzinnen???

Lijkt me niet handig vanwege de reden die Adrie al aangaf: de aslengte wordt groter, waardoor een en ander minder stabiel kan worden.

Andersom werkt (denk ik) wel; als je een nieuwe rotary backing plate aanschaft, zou je deze met [DLMURL="https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/06_inch_x_11_Dual_Action_Adapter_LC-46-230D_100987"]een adapter[/DLMURL] ook op je DAP kunnen gebruiken. In dat geval heb je geen last van een toegenomen aslengte.
 
Laatst bewerkt:
Tim zei:
Pads niet perse, die kan je gewoon gebruiken, tenminste als je een 125mm steunplaat koopt voor de PRO900. :ja

Is er bij een rotary verschil te merken bij het gebruik van kleinere of grotere pads? Ik denk dan bijvoorbeeld aan warmteopbouw, correctiekracht en hanteerbaarheid of maakt dit weinig of helemaal niets uit?
 
Grotere pad = meer contactoppervlak, dus meer wrijving, dus lijkt me dat hij misschien iets minder makkelijk te hanteren is, omdat de machine redelijk compact is. Op hogere snelheden zal dat wel wat meevallen maar ik merk zelf ook wel eens dat de machine op lagere snelheid wel eens wat wil gaan "zoeken"

Wellicht is dat op te lossen door je techniek iets aan te passen.

Ik gebruik zelf een rotary van vergelijkbaar formaat, en kan met de 6" pads prima uit de voeten.
Misschien in de toekomst eens proberen met een maatje grotere pads.

Dit is de rotary naast de Dap, zit inmiddels een nieuwe backingplate op hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator: