• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's klei, hoeveel stukken indelen

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik kreeg gisteren een nieuw stuk klei van PB (200 grams). Daarvoor had ik de kleiset van Mothers met 2x 80 grams stukken. Ik kleide altijd met 1 stuk van 80 gram maar las hier eens dat dat veel te groot is.

Wat is nu een beetje normaal formaat van een stuk klei? Hoeveel gram gebruiken jullie? Als je kleine stukjes klei hebt en je laat er eentje vallen tijdens gebruik dan ben je niet direct een groot stuk kwijt natuurlijk.
 
een kwart er van denk ik.
Wat je aangeeft, mocht het vallen dan niet zo erg.
Moet een stukje zijn wat nog wel hanteerbaar is, dus een beetje vogelen hoe en wat.
Meer is zonde vind ik
 
Ik maak m'n stukjes klei meestal zo groot als zo van die ontschminking-watjes die m'n vrouw gebruikt...ongeveer 4 cm in diameter; die grootte werkt prettig:-"
 
Ik gebruik stukjes van 40 gram. Niet te klein niet te groot en goed hanteerbaar.

Bij de Meguiars consumenten klei gebruik ik het hele stuk van 50 gram.

Bij de DJ Supernatural ook weer 40 gram.
 
ik gebruik zelf 50 GR. bars van meguiars klei...
soms vind dat zelfs al wat aan de grote kant! maar het werkt opzich wel goed zo!

Dus ik zou idd zoals MK-us al zegt een kwart pakken!!:party:
 
Ik ga het kleiblok dan in 5 delen verdelen. Bij de PB klei wordt een bewaarpotje bijgeleverd. Bewaren jullie daar alle stukken in of alleen die stukken die in momenteel in gebruik zijn?
 
Heb ooit zo'n Meg's kleikit aangeschaft, daar zat een mooi rood doosje bij waar je de klei in bewaard.
De gebruikte en nog te gebruiken klei zijn apart verpakt in huishoudfolie, en dan saampies gezellie in het doosje :)
 
Toen ik mijn Poorboy's klei pas had, heb ik die in drieen verdeeld, totdat ik het toch wel erg vervelend
vond dat ik me voortdurend de pl**ris zat te kneden.
Vervolgens dat stukje in twee verdeeld. Kneedt een stuk lichter en inderdaad een stuk minder 'verlies'
als je je klei kennis laat maken met vaderlandse bodem.
Effectief maak ik van zo'n stuk van 200g 6 a 7 stukjes (ter grootte van een stevige knikker; vind ik voldoende).
 
Goede tip:)^ Ik had mijn blokje klei ook in drieën verdeeld. Toch maar eens een stukje kleiner maken dus.
 
Als ik de Mothers klei opberg buig ik 'm altijd in een soort bruggetje.
Dan plakt ie maar op twee kleine vlakjes vast in het doosje (oud mepal lunchbakje van mijn dochter)
Steek ik mijn vinger eronder, trek ik 'm zo los.
Neem altijd een pannenkoekje ter groote van de breedte van vier vingers.

Hans
 
Er zitten goede tips bij :)^
Ik zal hem morgen gaan delen in eerst 4 stukken, mocht dat te groot zijn dan haal ik overal een stukje vanaf en maak ik van die losse stukjes een vijfde stukje.
Merk wel dat de PB klei een stuk moeilijker kneed dan de Mothers klei.

Vanmiddag was de klei van Mothers zo plakkerig dat ik telkens mijn handen moest insprayen met spray & wipe om er mee te werken. Denk dat deze verzadigd was dus heb het stukje weggegooit.