• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Pro Vision Fog Clear Gel

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Gisteren maar eens de Pro Vision Fog Clear Gel getest. En vandaar hier de review ervan...

Nu zul je denken Fog Clear.. ja dat doet nu z'n werk wel goed op een autoruit in de zon... geen condens vorming in de auto. Nou dat klopt ook, vandaar dat ik het niet heb getest op de autoruit!

De badkamerspiegel van mijn vriendin moest er maar aan geloven!

Eerst de spiegel goed schoon gemaakt met PB's Spray en Wipe op een MF pad en afgenomen met de Dodo Juice Mint Merkin. Toen de Fog Clear aangebracht met een MF pad.
Het product laat zich erg makkelijk aanbrengen en strijkt goed uit op het glas. Je hebt maar een druppel nodig voor een normaal formaat badkamerspiegel. Dus dat is ongeveer evenveel als een zijruit van een auto.

Het product droogde heel mooi op. De spiegel zou je haast niet meer hoeven na te wrijven. Toch gedaan (met de Mint Merkin) wat een nog strakker resultaat opleverde. Goed helder en streepvrij.
Dan kijken of product zijn werk goed deed.
De heet water kraan van de wasbak eronder vol open en even laten staan.... De hele badkamer stond vol met stoom maar de spiegel was nog strak helder! 's Avonds met douchen nog eens geprobeerd. Ook daarbij weer veel vocht/stoom in de badkamer maar de spiegel nog steeds helder. Normaal zou die spiegel al lang zijn beslagen.

Oftewel de Fog Clear doet zijn werk uitstekend! Voor de komende herfst/winter wordt ie voor mijn autoruiten aan de binnenzijde gebruikt!

Groeten,
peter
 
Och, als Peter zegt dat de spiegel niet beslaat, dan kan ik me daar ook zonder foto wel iets bij voorstellen:-"
 
Niet eens aan gedacht om dit op de speiegels in de badkamer te gebruiken...Ik heb nog een soort van Fog Clear van rain X staan, maar nog nooit geprobeerd...ga ik eens op de spiegels doen...:D
 
Ook net de spiegels in badkamer en WC gedaan.
Zijn niet meer beslagen te krijgen, hoe hard ik er ook tegenaan hijg :-b
WC papiertje gebruikt om op te brengen en uit te wrijven. Paar druppels waren genoeg.

Hans
 
hier ook, 50/50 gedaan op de spiegel, werkt verbluffend goed!
heb wel gemerkt dat je het rijkelijk moet gebruiken...
 
Leuk dat iedereen het op zijn of haar badkamerspiegel gebruikt, maar hoe zijn de bevindingen bij de auto? Bijvoorbeeld aan de binnenkant van de ramen met name portieren en voorruit? Of breng je het juist buiten aan (waar nu de condens van de nacht zit) en hoe werkt het in combinatie met de Rain Clear? De laatste heb ik nog steeds op de voorruit zitten en dat bevalt me uitstekend, zeker tijdens woon-werkverkeer.
 
Misschien ook wel makkelijk voor de mensen zonder verwarmde buitenspiegels.
Ben alleen benieuwd hoelang de standtijd van het product is aan de buitenzijde van de auto...
 
@Harm,
dat is helaas een van de weinige opties die ik ben vergeten aan te kruisen toen ik mijn auto bestelde. Stom van me. De kosten waren het in elk geval niet (€100). Ik vroeg me af: tijdens de vochtigere danwel koudere periode in het jaar beslaan 's nachts de ramen aan de binnenkant. Deze kunje dan wel weer droogblazen door de aanjager (evt icm de airco), maar dat duurt even. Het zou ooi zijn, als je door dit (?) product gewoon geen beslagen ramen aan de binnenkant hebt (okay, ook geen buitenspiegels :grinning: )

@Mark,
aan de buitenkant heb ik afgelopen winter Rain Clear op de ramen gedaan. De ramen waren wel bevroren, zij het licht. En voor de buitenkant zu het uiteraard mooi zijn, dat de ramen én niet beslaan én tevens snel watervrij zijn, zodat je ook de ruitenwissers nauwelijks hoeft te gebruiken tijdens het rijden.
 
fog clear aan de binnenkant van de auto (voorruit) wordt m bij mij niet meer...
Ik krijg het niet voor elkaar om deze streeploos uit te poetsen.
Vooral 'savonds/'snachts wanneer je onder staatlantaarns doorrijdt wordt pijnlijk duidelijk dat er wat aan de binnenkant van de voorruit zit..!
 
Berg je hoop maar snel op, want dit product gaat zeker niet voorkomen dat je geen condens meer gaat hebben.
Het doet iets, dat wel maar je moet er niet teveel van verwachten.
 
kijken wat het doet bij -10 graden :confused:

verder toch goede review, ik ga het ook eens proberen:)^