• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Simple Review - Motorruimte detail (APC+D / AutoGlym / Collinite)

Jeetje wat een mooie BMW, ondanks zijn leeftijd ziet ie er uit alsof ie net nieuw is en dat geld ook onder de kap.
 
Nice!

Trouwens, ik heb mij laten vertellen dat BMW de enige is die een 2L al in 6pitter heeft. Zegt jou dit iets? Lijkt mij dat een 2L 6-cylinder alles aardig op z'n sloffen kan doen en zo behoorlijk duurzaam is?
 
Dat is niet helemaal waar. Mazda had de Xedos, dat was een luxe uitvoering van de 626. Daar lag ook een 2.0 V6 in
 
Thanks!!

Wat betreft de 2 liter, dit klopt. Dat geldt ook voor de mijne. Echter, in de E46 is dit blok maar 2 jaar geleverd. Daarna is het een 2,2 liter geworden. Ik heb de auto alweer bijna 4 jaar en wilde per se dit model, als kind ben ik erop verliefd geworden en nog steeds ben ik van mening dat hij mooier is dan de facelift.
Het motorblok draait 150 pk en heeft eigenlijk vrijwel niets te lijden zolang er met respect omgegaan wordt met de techniek. De E46 is über betrouwbaar, maar vergis je niet in het onderhoud. Ik heb letterlijk bijna alles al gedaan aan de auto. Onderhoud heb je natuurlijk altijd, maar dat is echt duurder bij een BMW. Mocht je ooit meer info willen, vraag vooral en dan deel ik graag mijn ervaringen met de E46.

Misschien een leuk detail om het Carclean gerelateerd te houden, ik poets inmiddels alweer bijna drie jaar elke zaterdag bij een BMW dealer met alleen maar Carclean producten. Ik ben de afgelopen jaren niet actief geweest op het forum, maar heb absoluut niet stilgezeten!
 
Janvis;n429572 zei:
Dat is niet helemaal waar. Mazda had de Xedos, dat was een luxe uitvoering van de 626. Daar lag ook een 2.0 V6 in


Hey Janvis, in het geval van de BMW Reihe 6 gaat het natuurlijk om een zes-in-lijn motor. Houd me te goede, naar ik weet zijn er in die tijd geen andere 2 liter zes-in-lijns geleverd.

Edit: ik vergis me hier natuurlijk lelijk, want Lexus deed dat ook in de IS. En in Azie deed Nissan dat ook in de Skyline, de RB20.
 
Zie trouwens net dat Alfa ook in de Spider GTV ook een 2.0 V6 heeft liggen. Zijn dus wel meer merken die een 2.0 6 cilinder hebben uitgebracht. Alleen de 6 pitter in lijn van BMW is alom geprezen om zijn prachtige rustige loop. Bij een goed afgestelde 6 cilinder van BMW kun je er een muntje op de zijkant op zitten zonder hem om te laten vallen.
 
Ooh, dan heb je inmiddels behoorlijk wat BMW'tjes kunnen doen!

Jah, onderdelen zullen duurder zijn, maar daar krijg je ook wat voor terug.
Ik onderhoud mijn auto best slecht, denk ik. Hij krijgt netjes zijn beurten en wanneer nodig een grote beurt, rijd er redelijk normaal mee en zorg er ook altijd voor dat ik hem goed warm rijd voordat ik méér ga vragen als gemiddeld. Moet wel toegeven dat deze 1.8i de langzaamste 1.8 is die ik heb gehad. (Avensis vvti / Seat Toledo) Had ik eigenlijk niet verwacht.

Maar aan de andere kant gaat hij wel donders lang mee ondertussen.
 
Ff inhaken, zelf 9 Bmw's gehad, nu laatste 3 jaar nieuwe Skoda's maar ik mis ze nog elke dag qua rijden!
het onderhoud kan meevallen maar kan ook flink oplopen...en zoals met elke auto...een goede vinden gebruikt is moeilijk! Daarom nu ff nieuw ivm andere prioriteiten.
Ooit komt er nog eens een 840 of 635 (E24) of E36/E46 M3...nu eerst sparen en poetsen :-D
 
OoOoOoooh, E46 M3.... Geeeeiilll...

Uiteraard kan een auto in de kosten lopen. Met mijn huidige ouwe E36 heb ik geluk gehad; 4 jaar gereden en eigenlijk alleen slijtage onderdelen vervangen. (220.000)


Maar goed, dit topic kan nu wel verwijderd worden met al deze off-topic-reacties, haha!
 
Een vraagje hier over je spuit het in met apc ,dan spoel je het af met de hogendruk of gewoon het water er overheen laten lopen met een tuinslang?
 
Gereinigd met PB APC 1:10 en vervolgens met een sponsje de hele bende ingesmeerd met AutoGlym Bumper & Trim Gel.
conv_2652.jpg
 
Ah, jij hebt het dus gewoon met een sponsje ingesmeerd. Hmmm, da's ook een manier, zo blijkt.

Ik heb nu al meer geleerd dan van de AutoGlym-meneer op de SDD, daarvoor mijn dank.


Greetz
 
Quote van mezelf uit een ander topic over het schoonmaken van de motorruimte. Een gouden tip!

Heb eerst alles overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
Dit een paar minuten laten intrekken en toen alles (met draaiende motor) afgespoten met de tuinslang (geen hoge druk).
Ik stond er echt van te kijken hoe mooi schoon alles werd. Ook wat "dikker" vuil verdween. Top spul.
Vervolgens alles met de kap weer dicht een half uurtje laten drogen.
Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
Ik heb de kap toen dichtgedaan en zo'n 20 uur later weer geopend. (staat 3 tot 4 uur voor op de verpakking).
Zag er erg netjes uit, heb alleen met een oude MF doek het overtollige middel nog weggewreven.
Zie het verschil, dit product ga ik zeker vaker gebruiken!:
Grotefoto-OWRGMUS6.jpg

Grotefoto-BSYKFAJM.jpg